جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مایک پمپئو،اذعان داشت که توافق هسته‌ای 5+1 نتوانسته رفتار رژیم ایران را در منطقه تغییر دهد.

مایک پمپئو،اذعان داشت که توافق هسته‌ای 5+1 نتوانسته رفتار رژیم ایران را در منطقه تغییر دهد.

رئیس سیامتذکر شد که این دیگر “یک راز آشکار” شده است و اکنون همه می‌دانندکه رژیم  ایران با القاعده در تماس است.

هربرت مک‌مستر، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا، که همراه با مایک پمپو رئیس سی آی ای درروز پنجشنبه در یک کنفرانس مشترک  در “بنیاد دفاع از دموکراسی‌ها” شرکت کرده بود  اظهارکرد که ایالات متحده تجارت را برای سپاه پاسداران دشوار کرده است و بنا دارد کار را از این هم سخت‌تر کند.

 

دبی-العربیه.نت فارسی- مایک پومپیو، مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) ایران را متهم به همکاری با سازمان تروریستی القاعده کرد و گفت این سازمان به زودی اسناد آن را منتشر خواهد کرد.

پومپیو ارتباط ایران با القاعده را «راز آشکار» خواند. او در مراسمی در روز پنجشنبه در شهر واشنگتن گفت: «این رازی آشکار شده است و اطلاعات طبقه‌بندی شده نیست که ایران با القاعده در ارتباط بوده است. ایران بارها با القاعده همکاری کرده است. ایران و القاعده توافق کردند که برضد یکدیگر کار نکنند. او گفت که سازمان‌های اطلاعاتی هنوز این رابطه را، به ویژه با شرایط پیچیده سوریه، زیر نظر دارند.

مدیر سیا همچنین به موضوع مداخله ایران در امور منطقه خاورمیانه، حمایت از تروریسم، ایجاد ناامنی و در باره برنامه موشک بالستیک و فعالیت‌های اتمی این کشور هم سخن گفت.

او تایید کرد که دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا به نیروهای امنیتی اختیار عمل بیشتری برای انجام وظایف خود داده است. این سخنان چند روز بعد از اعلام استراتژی جدید ترامپ در مورد ایران بیان می‌شود.

ژنرال اچ.آر. مک مستر، مشاور امنیت ملی ترامپ تاکید کرد که این استراتژی از تمامی امکانات موجود برای مقابله با اقدامات ایران استفاده خواهد کرد.

واشنگتن می‌گوید خواهان عراقی قوی است که به دست ایران نیافتد و منابع مالی سپاه پاسداران ایران را قطع خواهد کرد.

دولت آمریکا به ایران هشدار داده است که از شبه‌نظامیان مسلح خود در منطقه استفاده نکند و برای اجرای این استراتژی با متحدان خود در خاورمیانه همکاری خواهد کرد.

به گزارش رادیوفردا مشاور امنیت ملی کاخ سفید، می گوید، راهبرد تازه دونالد ترامپ درباره ایران تنها بر اجرای توافق هسته ای متمرکز نیست، بلکه همه اقدام‌های بی ثبات کننده ایران در منطقه را در نظر می گیرد.راهبرد تازه آمریکا، احیای ائتلاف با متحدان سنتی خود در منطقه است تا به این ترتیب موازنه قوا در خاورمیانه برقرار شود.

ژنرال هربرت ریموند مک‌مستر، روز پنجشنبه، در موسسه “بنیاد دفاع از دموکراسی‌” گفت که دولت آمریکا همه ابزارهای اطلاعاتی، نظامی و اقتصادی را در راهبردهای خود به کار می گیرد. حمایت مالی از تروریسم، دشمنی با اسرائیل، بازداشت‌های خودسرانه خارجی‌ها از جمله شهروندان آمریکایی بر پایه ادعای های نادرست، از جمله نکاتی است که مشاور امنیت ملی کاخ سفید بر شمرده است.

به گزارش بی بی سی فارسی  مایک پمپو نیز در این کنفرانس اظهار داشت: این تصور که توافق هسته‌ای با ایران “ماجراجویی ایران یا تهدید تروریستی یا سرکشی‌ها آنها را کم می‌کند، حالا بعد از دو سال ثابت شده که اشتباه بوده است. البته تا کنون این ماجراجویی‌ها برای ایرانی‌ها خیلی پرهزینه بوده است. باید این هزینه را بالاتر هم ببریم. هرچند که توافق هسته‌ای، آمریکا را از نظر بازرسی‌ها از تاسیسات اتمی ایران در موقعیت بهتری قرار داده اما  از نگاه اطلاعاتی “بازرسی‌هایی حتی سرزده‌تر از این لازم است.  در این باره “اتفاق‌نظر عمده‌ای” بین هم‌پیمانان آمریکا وجود دارد که باید “فعالیت‌های تنش‌زای جمهوری اسلامی” را خنثی کرد.هم‌پیمان‌های خارجی آمریکا علاقه دارند اطلاعات کافی درباره ایران به دست بیاورند تا بتوانند دریابند چه اهرم‌هایی دارند تا با کشیدن آنها رفتار ایران تغییر کند.

ژنرال هربرت مک‌مستر، رئیس شورای امنیت ملی آمریکا، گفت که ایالات متحده باید شبکه تجاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را “افشا” کند. او گفت این تلاش‌ها شامل نهادهای مالی است که به سپاه فرصت می‌دهد از طریق نهادهای ظاهرا قانونی، برنامه‌های خود را پیش ببرند. پیام آمریکا به جامعه تجاری این است که “با سپاه تجارت نکنید. پول به جیب سپاه نریزید. نبرد جنایت‌بار آنها را تقویت نکنید. تهدیدهای آنها را علیه دوستان ما در منطقه، به‌خصوص اسرائیل و البته هم‌چنین عربستان سعودی و دیگران، تقویت نکنید.”