چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بغداد…صدور حکم بازداشت معاون بارزانی به دليل اشغالگر خواندن ارتش عراق

بغداد…صدور حکم بازداشت معاون بارزانی به دليل اشغالگر خواندن ارتش عراق

دادگاه تحقیقاتی «الرصافه» بغداد روز پنجشنبه 19 اکتبر 2017 حکم بازداشت کوسرت رسول، معاون اول دبیر کل حزب «اتحادیه میهنی کردستان عراق» و معاون مسعود بارزانی را صادر کرد.

به گفته سخنگوی دادگاه حکم بازداشت کوسرت به خاطر توهین به نیروهای مسلح این کشور صادر شده است.

معاون بارزانی در سخنرانی خود ارتش عراق را به ارتشی «اشغالگر» توصیف کرده است.

عبدالستار بیرقدار، سخنگوی رسمی شورای عالی قضایی عراق گفت:«دادگاه تحقیقاتی حکم بازداشت کوسرت رسول را به این دلیل صادر کرد که وی در اظهارات اخیر خود ارتش و پلیس فدرال عراق را نیروهای اشغالگر کرکوک توصیف کرده است».

بیرقدار افزود:«دادگاه اظهارات کوسرت را توهین به نیروهای مسلح و در عین حال تحریک آمیز تلقی کرد و به این دلیل حکم بازداشت وی را طبق ماده 226 قانون مجازات در عراق صادر کرده است».

کوسرت روز چهارشنبه گفت،آنچه شهر کرکوک این روزها شاهد آن است«قتل‌عام دیگری» در حق کردهاست.

وی با اشاره به تحولات اخیر گفت:«برخی اعضای نفهم در حزب اتحادیه میهنی کردستان مسئولیت “فاجعه استان کرکوک” را بر عهده خواهند گرفت».

رسول در یک بیانیه مطبوعاتی اظهار داشت:«مسئولیت فاجعه کرکوک و طوزخورماتو و تمام زیان‌های انسانی، مادی و معنوی مردم ما به عهده افرادی ناپخته در اتحادیه میهنی کردستان است».

کوسرت افزود:«برخی از افرادی که از رویکرد سیاسی اتحادیه میهنی کردستان به کلی دور شده‌اند، بدون هماهنگی با رهبری حزب خود را در صفحات سیاه تاریخ ملت کرد قرار داده و برای به دست آوردن دستاوردهای شخصی و موقت با اشغالگران همکاری کردند».