جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » مشاور سابق ترامپ: از اپوزیسيون دموکراتیک ايران براى تغيير مسالمت‌آميز حمايت كنيد!

مشاور سابق ترامپ: از اپوزیسيون دموکراتیک ايران براى تغيير مسالمت‌آميز حمايت كنيد!

 

دبی-العربیه.نت فارسی   ولید فارس، مشاور کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا از دولت این کشور خواست از اپوزیسیون ایران و مبارزات ملیت‌های تحت ستم در ایران از جمله کردها، عرب‌های اهواز و بلوچ‌ها حمایت کند.

ولید فارس روز پنج‌شنبه 19 اکتبر 2017 که در مقاله‌ای در پایگاه اینترنتی شبکه فاکس‌نیوز منتشر کرد، خواستار حمایت دونالد ترامپ از “مخالفان حکومت وحشی ایران” شد.

او در این مقاله نوشت: «دونالد ترامپ که از تایید توافق هسته‌ای با ایران سرباز زد و از کنگره آمریکا خواست تا برای بازگرداندن تحریم‌های آمریکا علیه ایران به مانند گذشته، تصمیم بگیرد، با تصمیم‌گیری جدی درباره سیاست‌های آینده آمریکا در قبال ایران روبروست.»

به گفته مشاور سابق رئیس‌جمهوری آمریکا “پس از بازبینی سیاست‌های آمریکا در قبال ایران از سوی دولت آمریکا، دونالد ترامپ باید تعهد خود به حمایت بیشتر از ملت ایران در مبارزه با رژیم تندرو، وحشی و سرکوبگر حاکم بر این کشور را نشان دهد.»

ولید فارس افزود که سخنرانی دونالد ترامپ در سازمان ملل، چارچوب سیاست‌های آمریکا در قبال ایران را به روشنی مشخص کرد و رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنانش در مجمع عمومی سازمان ملل یکی از نخستین نشانه‌ها بود که آمریکا با جدیت بیشتری با ایران رفتار کرده و موضوع تغییر نظام از درون را مطرح کند.»

او افزود: «سخنرانی ترامپ، رژیم ایران را دشمن ملت و دلیل اصلی بی‌ثباتی منطقه‌ای توصیف کرد. او همچنین بارها تاکید کرد که رژیم تهران با آمال و آرزوهای ملت ایران در تضاد است. او موضع کاملا متفاوتی با موضع دولت اوباما به ویژه در سال 2009 درباره مخالف‌های مردم ایران با رژیم این کشور اتخاذ می‌کند.»

ولید فارس به واکنش مثبت مریم رجوی، رئیس شورای مقاومت ایران به سخنان ترامپ نیز اشاره کرد. رجوی گفته بود که ترامپ اولین رئیس‌جمهوری آمریکاست که بر ضرورت تغییر نظام از سوی ملت ایران تاکید می‌کند.

مشاور سابق رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: «ترامپ تغییرات جدی در سیاست آمریکا به ویژه در زمینه‌های موشکی و حقوق بشر به وجود آورد و سپاه پاسداران را به فهرست گروه‌های احتمالا تروریستی افزود.»

به گفته ولید فارس راهی طولانی پیش روی رئیس‌جمهوری آمریکا قرار دارد. او نه تنها باید اشتباهات رئیس‌جمهوری پیشین را جبران کند، بلکه باید اشتباهات همه روسای جمهوری آمریکا از زمان انقلاب ایران در سال 1979 را جبران کند.

فارس در مقاله خود به سخنان رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در کنگره این کشور نیز اشاره کرد. تیلرسون در ماه ژوئیه گذشته گفت که سیاست خارجی آمریکا باید نیروهای داخل ایران را که می‌توانند به انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در این کشور کمک کنند، حمایت کند.

به اعتقاد ولید فارس برای حمایت از تغییرات مسالمت‌آمیز و دموکراتیک در ایران، دولت آمریکا جامعه بین‌المللی باید روی برخی موضوعات تمرکز کند. این موضوعات شامل تحقیق گسترده درباره جنایات حکومت ایران در اعدام 30 هزار زندانی سیاسی در دهه 80 میلادی، کشتار تظاهرکنندگان و رهبران مخالف در اقلیم کردستان ایران و اقلیم اهواز و بلوچستان و همچنین سرکوب وحشیانه جنبش سبز و همچنین توطئه‌های فراوان برای ترور ایرانیان در تبعید، شکنجه و کشتار معترضان ژوئیه 2009 در تهران و دیگر شهرها است.

ولید فارس در پایان گفت که دونالد ترامپ به وضوح نشان داده آماده شکستن سکوت درباره موضوع تغییر رژیم در ایران است.