شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ابراز نگرانی وزرای خارجه اتحادیه اروپا نسبت به برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران

ابراز نگرانی وزرای خارجه اتحادیه اروپا نسبت به برنامه موشکی جمهوری اسلامی ایران

به گزارش شبتاب نیوز وزرای خارجه اتحادیه اروپا پس از اجلاس روز دوشنبه خود در لوکزامبورگ، اعلام کردند: «اجرای موفقیت‌آمیز (برجام) تضمین می‌کند که برنامه اتمی حکومت ایران تماماً مسالمت‌آمیز باقی بماند و اتحادیه اروپا متعهد به ادامه اجرای کامل و مؤثر تمام بخش‌های برجام است».

این بیانیه، اضافه می‌کند: «اتحادیه اروپا نگرانی‌های خود را نسبت به موشکهای بالستیک و تنشهای فزاینده منطقه‌یی ابراز می‌دارد و تأکید داردکه به این موضوعات در خارج از برجام، پرداخته شود.»

ولایتی مشاور بین‌الملل رهبر جمهوری اسلامی ایران با ابراز نگرانی از مواضع اخیر کشورهای اروپایی گفت: «از مجموعه صحبتهایی که آدم از آمریکا، اروپا و یا رجال سیاسی برخی کشور‌ها می‌شنود به نظر می‌رسد که تقسیم نقشی میان آنها شده، زیرا بعضی علیه برجام سخن می‌گویند و می‌گویند برجام ناقص است و یا باید تکمیل شود، و برخی دیگر می‌گویند کامل است و یا به موضوع موشکها اشاره می‌کنند».

وی در ارتباط با مذاکره مجدد گفت: توافق هسته‌یی به هیچ‌ وجه قابل تجدید نیست؛ «مذاکره انجام شده و آنها متعهد به انجام تعهدات هستند». مشاور علی خامنه ای  هرگونه «مذاکره ثانوی» بر سر توافق اتمی را رد کرد.