جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محمدرضا فریوری مدیر عامل شرکت فیلور: کشور فاقد استراتژی توسعه اقتصادی و صنعتی است، ترموستات صنعتی کشور خراب شده است

محمدرضا فریوری مدیر عامل شرکت فیلور: کشور فاقد استراتژی توسعه اقتصادی و صنعتی است، ترموستات صنعتی کشور خراب شده است

محمدرضا فریوری مدیر عامل شرکت فیلور گفت: شرکت فیلور (تولید یخچال، یخچال فریزر) با حدود 50 سال سابقه فعالیت در این زمینه حضور دارد. ما حدود 100 هزار دستگاه در سال تولید داریم که 80-70 درصد قطعات داخل و حدود 30 درصد خارجی استفاده می شود.

وی در پاسخ به این سوال که شرکت فیلور در خارج از کشور شعبه دارد؟ گفت: یک خط تولید در کوبا راه‌اندازی کردیم که به مرحله نهایی نرسید. در خصوص صادرات به کشورهای عراق، افغانستان و ونزوئلا صادرات داریم ولی در این زمینه صادرات زیاد اثر بخش نیست.

وی تشریح کرد: ما فاقد استراتژی توسعه اقتصادی و توسعه صنعتی در داخل هستیم، کشورهایی توانستند صنعت کشورشان را توسعه بدهند که دارای استراتژی نقشه راه بودند.

 وی افزود: مهم‌ترین مشکل اما این است که فردی را نداریم که به صورت استراتژیک در این حوزه عمل کند. اقتصاد ما سیاسی است. دولت زمینه را برای واردات فراهم می‌کند ما وقتی استراتژی نداریم چگونه می‌توانیم سیاست گذاری صنعتی داشته باشیم حدود 20 سال پیش جناب آقای نعمت زاده موانع صدور مجوز را رفع کردند این روش برای تسهیل حضور تولید کننده بود تقاضای ما در سال حدود 1 میلیون و 800 هزار دستگاه یخچال می باشد در حالیکه ظرفیت مصوب کنونی پنج ونیم میلیون دستگاه است و این مسئله را در تمام لوازم خانگی شاهد هستیم به جز ظرفشویی و مایکروفر سایر لوازم به حداکثر ظرفیت رسیده‌اند.

وی در پایان گفت: ترموستات سیاست گزاری و اقتصادی و صنعتی کشور ما خراب است و در نتیجه عملکرد خوبی ندارد.