جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دونالد ترامپ در دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل: در ارتباط با آینده برجام، خواهید دید چه می‌شود

دونالد ترامپ در دیدار با نخست‌وزیر اسرائیل: در ارتباط با آینده برجام، خواهید دید چه می‌شود

به گزارش رادیو فردا دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، روز دوشنبه ۲۷ شهریور، در آغاز دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل در پاسخ به سؤالی در این مورد که در قبال توافق هسته‌ای با ایران چه خواهد کرد، تأکید کرد که «خواهید دید چه می‌شود».

دیدار یک ساعته دونالد ترامپ با بنیامین نتانیاهو در نیویورک، سومین ملاقات رهبران آمریکا و اسرائیل در هشت ماه دوران روی کار آمدن دولت دونالد ترامپ است.

آقای نتانیاهو در روزهای گذشته گفته بود که «برجام یک توافق بد است که باید لغو یا اصلاح شود».

او در آغاز دیدار با رئیس‌جمهور آمریکا هم تأکید کرد که به دنبال گفت‌وگو با دونالد ترامپ در این زمینه است که دو کشور چطور می‌توانند مشترکاً به «توافق بسیار بد هسته‌ای» پاسخ دهند و نفوذ ایران در منطقه را عقب برانند.

در این زمینه دونالد ترامپ اما در پاسخ به این سؤال که چه با توافق هسته‌ای ایران خواهد کرد، تنها به این نکته بسنده کرد که «به زودی خواهید دید چه روی می‌دهد».

احتمال می‌رود دولت دونالد ترامپ که تا کنون دو بار پایبندی ایران به توافق هسته‌ای را تأیید کرده در ماه اکتبر، زمانی که باید به کنگره درباره پایبندی یا عدم پایبندی تهران به این توافق گزارش دهد، سیاست دیگری در قبال آن اتخاذ کند.

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، آقای نتانیاهو با در دست داشتن «پیشنهادهای معین» با هدف «لغو یا تغییر کلی» برجام، توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، برای ملاقات با دونالد ترامپ آماده شده بود.

ییسرائل کاتز وزیر اطلاعات اسرائیل هفته گذشته گفته بود که نخست‌وزیر اسرائیل سه گزینه را به ترامپ در مورد برجام ارائه می کند؛ «لغو، تعلیق یا تغییر کلی مفاد آن».