جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ترامپ: نباید اجازه داد رژیم جنایتکار ایران به اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش ادامه دهد/ مردم ایران خواهان تغییر هستند

ترامپ: نباید اجازه داد رژیم جنایتکار ایران به اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش ادامه دهد/ مردم ایران خواهان تغییر هستند

رییس‌جمهوری آمریکا روز سه‌شنبه ۲۸ شهریور در نخستین سخنرانی خود در سازمان ملل، از حکومت ایران به عنوان یک کشور «یاغی» نام برد که به گفته وی، سرمایه‌های این کشور را صرف «خشونت» در کشورهای منطقه می‌کند.وی تأکید کرد که مردم ایران خواهان تغییر هستند.

دونالد ترامپ همچنین از جامعه بین‌المللی خواست تا به گفته وی، با اقدامات «بی‌ثبات‌کننده رژیم جنایتکار» ایران مقابله کند.

وی در سخنرانی خود اظهار داشت: ما نمی توانیم اجازه بدهیم که رژیم جنایتکار ایران به اقدامات بی ثبات کننده اش ادامه دهد درحالی که در حال ساخت برنامه موشکی خطرناک خود است. ما نمی توانیم به توافقی پایبند باشیم، اگر پوششی برای برنامه نهایی (سلاح) هسته ای باشد.

آقای ترامپ تصریح کرد: «حکومت ایران، یک کشورِ به لحاظ تاریخی غنی و ثروتمند را به کشوری یاغی با اقتصادی نحیف بدل کرده است. کشوری که اکنون صادرات آن فقط خشونت و خونریزی شده است».

رییس‌جمهوری آمریکا افزود: «حکومت ایران سرمایه این کشور را خرج گروه‌هایی مانند حزب‌الله و حماس می‌کند. این در حالی است که این ثروت متعلق به مردم ایران است که در سوریه و یمن هزینه می‌شود».

دونالد ترامپ با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی به عنوان «یک توافق بد» تاکید کرد که آمریکا هرگز در قرارداد یک‌طرفه‌ای که هیچ سودی برای این کشور نداشته باشد، باقی نخواهد ماند.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که این توافق «بدترین توافق» یک طرفه‌ای است که آمریکا تاکنون امضاء کرده است، این توافق را «مایه شرمساری آمریکا» خواند.

رییس‌جمهوری آمریکا تاکید کرد، «صریح بگویم، این توافق یک شرمساری برای ایالات متحده است، و فکر نمی‌کنم که از آخر آن خبر داشته باشید».

آقای ترامپ افزود: «باور کنید. این فرصتی برای کل جهان است تا برای درخواست از حکومت ایران به ما ملحق شوند که به مرگ و ویرانی پایان دهد».