پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » روسیه حمله به نیروهای «سوریه دموکراتيک» را تکذیب کرد

روسیه حمله به نیروهای «سوریه دموکراتيک» را تکذیب کرد

روسیه روز یکشنبه 17 سپتامبر 2017 به طور رسمی، حمله جنگنده‌هایش به  نیروهای «سوریه دموکراتیک» در دیرالزور را تکذیب کرد.

نیروهای «سوریه دموکراتیک» تحت حمایت ائتلاف بین‌المللی آمریکا بعد از ظهر روز شنبه 16 سپتامبر 2017 در بیانیه‌ای اعلام کردند که در معرض حملات جنگنده‌های روسی و سوری در شرق سوریه قرار گرفته‌اند.

در این بیانیه آمده است:«بامداد شنبه نیروهایمان در شرق فرات در معرض حمله جنگنده‌های روسی و نیروهای نظام سوریه قرار گرفتند و یگان‌هایمان را در منطقه «الصناعیه» واقع در شمال دیرالزور هدف قرار دادند و در پی این حمله هشت تن از نیروهایمان زخمی شدند».

احمد ابو خوله، رئیس شورای نظامی دیر الزور که تحت پوشش نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا می‌جنگد، در تماس با خبرگزاری فرانسه گفت: «حملات به زخمی شدن هشت تن از نیروهای ما منجر شد».

وی افزود:«جنگنده‌ها از مناطق تحت کنترل ارتش سوریه بلند شده و مواضع ما را در کرانه شرقی رود فرات بمباران کردند».

وزارت دفاع آمریکا نیز در بیانیه ای که روز یکشنبه صادر کرد، اعلام کرد که جنگنده های روسیه یکی از مواضع نیروهای سوریه دمکراتیک را بمباران کردند.

ائتلاف بین المللی نیز روز شنبه روسیه را به حمله به نیروهای سوریه دمکراتیک که تحت حمایت آمریاست، متهم کرد.

فرماندهی این نیروها اعلام کرد، نیروهای ما آماده برخورد با هر گونه نقض توافق با روسیه هستند اما به دلیل اینکه ما در حال مبارزه و جنگ با دشمن مشترک هستیم سعی می کنیم از جنگ خودداری کنیم.

یکی از تحلیگران نظامی سوری مخالف اسد در تماس با تلویزیون العربیه گفت:«حمله جنگنده‌های اسد یا روسیه به دیر الزور تلفات زیادی در بر نداشت تنها 6 یا هفت نفر زخمی شدند اما اهمیت این حمله روسیه و رژیم اسد با این کار می خواهند واکنش آمریکا را آزمایش کنند. اگر آمریکا عکس العمل نشان داد آنها به جای خود طبق توافق خواهند ایستاد اما اگر واکنش آمریکا ضعیف بود ایران، اسد و روسیه به کارشکنی و عدم پایبندی به توافق پایبند ادامه خواهند داد».