جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دومین مظنون مرتبط با بمب‌گذاری متروی لندن بازداشت شد

دومین مظنون مرتبط با بمب‌گذاری متروی لندن بازداشت شد

پلیس بریتانیا روز یکشنبه اعلام کرد که یک تن دیگر را در ارتباط با بمب‌گذاری روز جمعه در متروی لندن بازداشت کرده است. فرد بازداشت‌شده یک مرد ۲۱ ساله است که جزئیات بیشتری در مورد هویت او اعلام نشده است.

بر پایه گزارش خبرگزاری فرانسه، بازداشت این فرد که دومین بازداشت در روزهای گذشته در ارتباط با حادثه لندن است، در منطقه هانزلو در غرب لندن صورت گرفته است.

پیشتر پلیس لندن یک مرد ۱۸ ساله را در ارتباط با بمبگذاری در ایستگاه پارسونز گرین متروی لندن بازداشت کرده بود. حمله‌ای که ۳۰ مجروح به جا گذاشته است.

پلیس این حمله را تروریستی می‌داند و اعلام کرده که همچنان به دنبال مظنونان دیگری در ارتباط با این بمب‌گذاری است.

در این زمینه امبر راد، وزیر داخلی بریتانیا، روز یکشنبه گفت که پلیس در حال تحقیق در این زمینه است که چطور این نوجوان ۱۸ ساله تحت تأثیر افراط‌گرایی قرار گرفته است.

بمب‌گذاری متروی لندن پنجمین حمله تروریستی در بریتانیا در شش ماه اعلام شده، و گروه حکومت اسلامی، داعش، مسئولیت آن را به عهده گرفته است.

گرچه این حمله هیچ کشته‌ای به جای نگذاشته اما چهار هفته دیگری که در شش ماه گذشته در بریتانیا روی داده به کشته شدن ۳۵ نفر انجامیده است.

پس از حمله روز جمعه سطح هشدار امنیتی در لندن به به بالاترین سطح یعنی «بحرانی» افزایش یافته که به معنی احتمال روی دادن یک حمله دیگر است.

همچنین گزارش شده که متعاقب این حمله، نیروهای نظامی بریتانیا در مناطق کلیدی، از جمله سایت‌های هسته‌ای این کشور مستقر شده‌اند.

آخرین بار که بریتانیا این سطح از هشدار امنیتی را تجربه کرده بود، در اوائل خرداد امسال بود که به دنبال کشته و زخمی شدن ده‌ها تن در انفجاری در منچستر، نیروهای ارتش در مناطق حساس بریتانیا مستقر شدند.

مسئولیت این حمله را نیز که ۲۲ کشته و نزدیک به ۶۰ مجروح به جا گذاشت؛ داعش به عهده گرفته بود.

با این حال وزیر داخلی بریتانیا روز یکشنبه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی در مورد دست داشتن داعش در این حمله ابراز تردید کرد.

امبر راد گفت که اینکه داعش مسئولیت چنین حملاتی را به عهده بگیرد، «گریزناپذیر» است اما «ما هنوز شواهدی نداریم که این نشانگر این موضوع باشد».