پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ایران هم‌چنان به قاچاق سلاح و صدور تروریسم به یمن ادامه می‌دهد

ایران هم‌چنان به قاچاق سلاح و صدور تروریسم به یمن ادامه می‌دهد

گزارشی از تلویزیون عربی «الان» ۲۴شهریور ۹۶:

از زمانیکه شبه‌نظامیان حوثی به‌عنوان گروهی مخالف با دولت یمن ظهور کردند سپاه پاسداران اقدام به ایجاد راهها و شیوه‌هایی کرد تا به آنها به‌عنوان متحدان خود در یمن کمک برساند. سپاه پاسداران دست به انجام معاملات و اجاره کردن جزایری در اطراف آن کشور زد تا به‌عنوان منطقه تمرکزی برای محموله‌های ممنوعه باشد و از آنجا این محموله‌ها به یمن منتقل شوند تا در مورد انتقال مستقیم محموله‌های ایران به یمن شک و شبهه‌ای ایجاد نشود.

سرتیپ خالد النسی افسر سابق لشکریکم یمن: در سال ۲۰۰۹ رئیس‌جمهور سابق اریتره به ایران سفر کرد. در آن سفر توافقنامه‌های متعددی امضاء گردید که مهمترین آن توافقنامه‌های نظامی بود. بر اساس این توافقنامه‌ها رژیم ایران دو جزیره فاطمه و دهلک در اریتره را اجاره کرد. در یکی از این دوجزیره بزرگترین زاغه سلاح را ایجاد کرد. زرادخانه‌یی بزرگ و گسترده از سلاحهای استراتژیک در یکی از این دو جزایر درست کرد که از آنجا به حوثیها و سایر گروهها امدادرسانی صورت می‌گیرد و این نقطه به‌عنوان نقطه شروع انهدام و خرابکاری در یمن و کشورهای آفریقایی مانند نیجریه و سودان و کشورهای دیگر محسوب می‌شود.

نظام حاکم بر ایران  ایران در یکی از این جزایر مراکز آموزشی ایجاد کرد و در این مراکز اقلیتهای شیعی از حوثیها و بعضی کشورهای خلیج‌فارس را جمع کرد. در مراکز آموزشی ابتدا هزاران حوثی را به‌صورت عالی آموزش دادند و بعد آنها را به یمن باز گرداندند. این دو جزیره نقطه شروع یا حرکتی برای آموزش و سپس انهدام و خرابکاری است.