شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارتش عراق عملیات بازپسگیری غرب انبار را آغاز كرد

ارتش عراق عملیات بازپسگیری غرب انبار را آغاز كرد

فرماندهی نيروهاى مشترک عراق روز شنبه 16 سپتامبر 2017 از آغاز عملیات بازپسگیری مناطق غرب انبار خبر داد.

طی 24 ساعت گذشته همزمان با آمادگی و تجهیز نیروهای عراقی برای آغاز عملیات، بر شدت حملات هوایی جنگنده‌های عراقی و ائتلاف بین المللی به مواضع داعش افزوده شد.

منابع نظامی عراق از آمادگی کامل تدارکات پیش از آغاز عملیات گسترده برای آزاد سازی شهرهای عنه، راوه و القائم از داعش خبر دادند.

منطقه که اکنون عملیات در آن آغاز شده است در مسافت بین شمال غرب رطبه و جنوب شرقی قائم یعنی در 310 کیلومتری غرب شهر الرمادی قرار دارد. این منطقه در اوائل سال 2014 توسط گروههای تروریستی اشغال شد.

داعش در این منطقه امکاناتی از قبیل انبارها، اردوگاه‌های آموزشی، کارگاه‌های ساخت وسایل انفجاری دست ساز، و همچنین یک مرکز فرماندهی و کنترل برای نیروهای خود دارد.

در آستانه آغاز عملیات هواپیماهای عراقی هزاران اطلاعیه بر فراز مناطق عكاشات، وعنه، راوه و القائم پخش کردند. در این اطلاعیه‌ها ارتش عراق ساکنان شهر قائم را از آغاز قریب الوقوع عملیات گسترده نظامی برای آزادسازی شهر باخبر کرده است.

در اطلاعیه‌ها از عناصر تندرو خواسته شد که خود را تسلیم نیروهای عراقی بکنند در غیر این صورت کشته خواهند شد.

منابع نظامی عراق می گویند، بسیاری از شبه نظامیان داعش که در تلعفر، موصل و نبردهای پیشین مناطق مختلف شکست خوردند به غرب انبار و به طور عمده به شهر القائم فرار کردند.

عماد مشعل یکی از مسئولان عراقی در منطقه گفت:« منطقه عکاشات یکی از مناطق بسیار مهم برای داعش به شمار می رود . گروه از این منطقه به شهرهای غرب انبار و مراکز نظامی در اطراف رطبه و بزرگراه‌های بین المللی حمله می‌کرد.

نیروهای عراقی توانستند بسیاری از مناطق استان انبار را که در سال 2014 داعش آنها را اشغال کرد بازپس گیرند.