چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » نامه جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان آیت‌الله نکونام به منظور تکذیب بیانیه بیدادسرای ویژه روحانیت قم «بر علیه آیت الله العظمی نکونام»

نامه جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان آیت‌الله نکونام به منظور تکذیب بیانیه بیدادسرای ویژه روحانیت قم «بر علیه آیت الله العظمی نکونام»

 پس از صدور حکم ظالمانه دستگاه ستمگری بیدادگاه ویژه روحانیت به ریاست ابراهیم رئیسی مشهور به ابرام دراکولای ناسید، بر علیه آیت الله العظمی محمدرضا نکونام، مرجع عالیقدر جهان تشیع، جمعی از طلاب حوزه‌های علمیه و شاگردان آیت‌الله محمدرضا نکونام به منظور تکذیب مطالب مطرح شده در بیانیه سراسر کذب بیدادسرای ویژه روحانیت قم نامه ای را خطاب به مردم ایران منتششر کردند.

متن این نامه به شرح زیر است:

ملت فهیم و آگاه ایران، با سلام و احترام
خبرگزاری رسمی سپاه، امروز در یک خبر مجعول و فاقد وجاهت حقوقی، اطلاعیه‌ای منسوب به دادگاه ویژه روحانیت قم، درباره محکومیت آیت‌الله العظمی نکونام را منتشر کرده است. نظر به اینکه ارگان خبری سپاه، درحالی این اطلاعیه را منتشر کرده که قوه قضاییه، خود، خبرگزاری رسمی و مستقلی دارد، چند نکته جهت روشن شدن ابعاد پنهان این پرونده ذکر می‌‌شود:
۱- دادگاه بدوی در زمستان سال ۹۳ برای آیت‌الله العظمی نکونام حکم دو سال زندان را صادر کرد که به دلیل شکایت ایشان از ناصر مکارم شیرازی، در دادگاه تجدید نظر به پنج‌سال حبس بدون حق واخواهی، افزایش یافت. در حال حاضر این حکم در حال اجراست و سه سال از آن سپری شده است. اما رسانه‌های مافیای قدرت و ثروت، تیتر خبر امروز را طوری تنظیم کرده است که گویی حکم جدیدی صادر شده است.
۲- رسانه سپاه، موارد محکومیت ایشان را بدون ذکر موارد اتهامی اعلام کرده است؛ چون می‌داند ذکر موارد اتهامی بنا به نص صریح قانون، جرم محسوب می‌شود. اما مزورانه و ریاکارانه می‌گوید به‌خاطر حفظ آبروی روحانیت این‌کار را انجام داده است! تنظیم کنندگان این اطلاعیه مجعول با این‌کار هم از مجرمیت احتمالی و پیگرد قضایی گریخته‌اند و هم سعی کرده‌اند ذهن مخاطب را برای تراشیدن هر نوع اتهامی، آزاد بگذارند تا از این راه، به‌طور کامل، مأموریت مباهته‌ای (ترور شخصیت مخالفان، از راه تهمت‌های مختلف) خود را به انجام برسانند!
۳- بیماری‌های مختلف آیت‌الله العظمی نکونام نیز در این بیانیه، تکذیب شده است؛ همان‌طور که دخالت آقای مکارم شیرازی! در حالی‌که تصویر اسناد پزشکی ایشان و گواهی پزشکی قانونی مبنی بر سکته مغزی حاد دوطرفه؛ مانند تصویر شکایت آیت‌الله العظمی نکونام از آقای مکارم، بارها و بارها در رسانه‌های مستقل منتشر شده است.
در پایان از پروپاگاندای دولت تفنگ به دست (بخوانید سپاه) می‌خواهیم با انتشار تصویر اطلاعیه دادگاه ویژه، خود را از اتهام جعل اخبار، مبرا کند. پس از آن نیز از آقایان رئیسی و منتظری (مسئولان دادسرا و دادگاه ویژه روحانیت) می‌خواهیم با انتشار تصویر کیفر خواست و حکم صادره برای آیت‌الله العظمی نکونام، به این سوال پاسخ دهند که مسایل حوزه و روحانیت، چگونه از رسانه نظامیان سر بر می‌آورد و چگونه است که پرونده آیت‌الله العظمی نکونام، مانند سایر پرونده‌های سیاسی- اعتقادی برای سپاه جذابیت پیدا کرده است؟ تا جایی‌که خبر امروز را هم گروه سیاسی خبرگزاری سپاه، منتشر می‌کند! (بخوانید نفوذ در قوه قضائیه) مگر اینکه خود این آقایان هم در واقع گماشتگان همان نظامیان باشند و نتوانند مستقلاً چیزی بیان کنند. بیست و پنجم شهریور ۹۶، جمعی از اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه.