جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » راه‌اندازی سامانه پایش و ارائه حمایت‌های روانی ـ اجتماعی به معتادان بهبودیافته

راه‌اندازی سامانه پایش و ارائه حمایت‌های روانی ـ اجتماعی به معتادان بهبودیافته

رییس سازمان بهزیستی کشور از راه‌اندازی سامانه هوشمند در بهزیستی جهت پایش و ارائه حمایتهای روانی، اجتماعی و اشتغال معتادان بهبودیافته خبر داد.

رئیس سازمان بهزیستی کشور در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برای کنترل اعتیاد ، الگوهای ارتقاء یافته در محلات را به کار گرفتیم و تسهیل گرانی در این زمینه آموزش دادند و کارزارهای رسانه‌ای برگزار شد افزود: همچنین پنج هزار تیم اجتماع محور نیز در این رابطه به کار گرفته شد.

 

بندپی در ادامه با اشاره به خط تلفنی اعتیاد با شماره ۰۹۶۲۸ ، افزود: مراکز اجتماع محور (طC) برای درمان اعتیاد بهتر از کمپ های ترک اعتیاد، مراکز اقامتی و سرپایی عمل کرده‌اند، بنابراین این مراکز اجتماع محور را که ۱۰ سال بود فراموش کرده بودیم ، دوباره احیا کردیم و در یک سال گذشته ۱۷ مرکز طC با روش‌های جدید راه اندازی شده است.

به گفته وی، مراکز درمان اعتیاد کودک و نوجوان نیز در ۶ استان راه‌اندازی شده است.

رییس سازمان بهزیستی کشور «الگوی دادگاه درمان مدار» را نیز به عنوان مهمترین اقدام بهزیستی با همکاری قوه قضائیه در جهت کاهش آسیب اعتیاد دانست و گفت: در این طرح، نگاه مجرم گرایانه به معتادان متجاهر سخت در دسترس، به نگاه بیمارگونه تبدیل شد و اکنون این طرح نیز در ۶ استان به صورت آزمایشی در حال اجرا است.