سه شنبه , ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تظاهرات وراهپیمانی فعالان حقوق بشردرهانوفر آلمان دراعتراض به نقض مستمرحقوق بشردرایران توسط نظام حاکم/ ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۶ + ویدیو

تظاهرات وراهپیمانی فعالان حقوق بشردرهانوفر آلمان دراعتراض به نقض مستمرحقوق بشردرایران توسط نظام حاکم/ ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۶ + ویدیو

روز دوشنبه۱۱ سپتامبر ۲۰۱۷ برابر با ۲۰ شهریور ماه ۱۳۹۶ کاروانی از فعالان حقوق بشر در «اعتراض به نقض مستمر حقوق بشر در ایران توسط نظام حاکم» همراه با نواختن دف و آواز در شهر هانوفر آلمان به راهپیمایی و تنویر افکار عمومی پرداختند.

هواداران انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، انجمن کرامت، جامعه ای برای خلق های مورد تهدید، عرفان حلقه، و سازمان عفو بین الملل بخش بورگ دورف با حمایت از زندانیان اعتصابی در زندان رجایی شهر، اعتراض به صدور مجدد حکم ظالمانه اعدام برای دکتر محمد علی طاهری و درخواست آزادی زندانیان عقیدتی و سیاسی دست به راهپیمایی عظیمی در شهر هانور آلمان زدند و با شخصیتهای سیاسیء اجتماعی در این شهر ملاقات و کسب حمایت کردند.
راهپیمایی کنندگان از “خانم بربل کوفلر مسئول امور حقوق بشر دولت فدرال آلمان، تام کونیگز رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان آلمان و سخنگوی حقوق بشر حزب سبزها، پروفسورء دکتر ماتیاس سیمر رئیس حقوق بشر و امور بشر دوستانه آلمان، مایکل برند سخنگوی سیاست حقوق بشر CDU /CSU و نخست وزیر نیدر زاکسن استفان وایل ” درخواست حمایت همه جانبه از حقوق زندانیان سیاسی عقیدتی در ایران را دارند و اینکه همواره در تمامی گفتگوها با مقامات ایرانی و شرکای تجاری حقوق بشر را در اولویت قرار دهند.
نمایندگان راهپیمایی کنندگان در دفتر نخست وزیر ایالت نیدرزاکسن، «آقای استفان وایل» با نماینده ایشان ملاقات کردند و گزارشی از آخرین موارد نقص مستمر حقوق بشر در ایران توسط نظام حاکم، از جمله شرایط وخیم زندانیان اعتصابی در زندان رجایی شهر، صدور مجدد حکم اعدام برعلیه محمد علی طاهری را به ایشان ارائه دادند. لازم به ذکر است که چند روز پیش نیز در مکاتبه ای که فعالان حقوق بشر با ” مسئول امور حقوق بشر دولت فدرال آلمان” خانم بربل کوفلر داشتند از ایشان درخواست کرده بودند که در رابطه با نقض حقوق بشر در ایران و برای لغو حکم اعدام آقای طاهری اقدام کنند. پاسخ وزارت امور خارجه آلمان به فعالان حقوق بشر این بود که : «پایه اساسی سیاست خارجی آلمان بر اعتبار جهانی حقوق بشر و تعهد به حفاظت جامع آن استوار است» و اینکه «به اتفاق همکاران اتحادیه اروپا، دولت فدرال بطور مستمر در برابر نقض مستمر حقوق بشر توسط مقامات ایران مداخله می کند». خانم کوفلر در یک بیانیه مطبوعاتی در سپتامبر نگرانی خود را در ارتباط با «به خطر افتادن سلامت زندانیان اعتصابی زندان رجایی شهر» نیز اعلام کردند، و در ارتباط با محمد علی طاهری اظهار کردند که «در گذشته هم برای آزادی دکتر طاهری تلاش کردند و در این زمینه همچنان دولت فدرال با دولت ایران مشغول گفتگوست». دولت فدرال به ایران خاطر نشان کرده که: «ایران امضاء کننده عهدنامه بین المللی حقوق مدنی و سیاسی سازمان ملل می باشد، بنابر این در آینده نیز بایستی به تعهدات خودش عمل کند»، همچنین از طریق کانال های مربوطه جهت نظارت بر حفاظت جامع حقوق بشر در ایران و بهبود بخشیدن به وضعیت «مواردی خاص» دخالت خواهد کرد.
https://www.youtube.com/watch?v=X3i-TwjbkTg