جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » فرهنگ » خودروهای پرنده به زودی به امارات می‌آیند

خودروهای پرنده به زودی به امارات می‌آیند

 

 

دبی-العربیه.نت فارسی   این پرنده است؟ این هواپیماست؟ نه این خودروی پرنده است! آیا دلتان نمی‌خواهد برفراز ترافیک کشنده پرواز کنید؟ شرکت «ایرباس»این آرزوی شما را برآورده می‌کند و قرار است خودروی پرنده رویایی شما را بسازد.در نمایشگاه هوایی جنوا در سال ۲۰۱۷، شرکت ایرباس ایده خودروهای پرنده خود را عرضه کرد. این خودرو که «واهانا (Vahana)» نام دارد هم روی زمین و هم در هوا حرکت می‌کند.

در ترافیک نمی‌مانید

واهانا شبیه هواپیما یا بالگرد نیست. شرکت ایرباس قصد دارد تا این خودرو را بطوری بسازد که مردم در زندگی روزانه از آن استفاده کنند. این خودرو به گونه ای طراحی شده تا از ترافیک‌های سنگین شما را راحت کند و برای شهری مانند دبی ایده‌آل است.

سلام به آینده

در حال حاضر این خودرو فقط برای ۲ سرنشین است. با همکاری شرکت ایتال دیزاین ساخته شده، آلایندگی ندارد، کاملا برقی است و برای حمل نقل جهانی طراحی شده است.

مسافران می‌توانند از طریق «اَپ» با این کپسول بدون راننده ارتباط برقرار کنند و این کپسول می‌تواند بر ۲ وسیله مستقل زمینی یا هوایی سوار شود.

این کپسول وقتی روی یک شاسی برقی سوار می‌شود به یک وسیله نقلیه زمینی تبدیل می‌شود. بعد از آن جدا شده و به دستگاه ۸ موتوره متصل می‌شود که بدون خلبان به پرواز در‌می‌آید و شما را در شهر جابجا می‌کند.
به زودی وارد بازار می‌شود

سئوال طبیعی زمان ورود این خودروها به بازار است. شرکت ایرباس هنوز روی چند نکته از این خودرو کار می‌کند، اما شایع شده که اولین پرواز نمونه کامل شده این خودرو در پایان سال جاری خواهد بود.