جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخوند مصباح یزدی: متأسفانه برخی علناً بر علیه اصلی‌ترین مسأله انقلاب یعنی ولایت فقیه کار می‌کنند

آخوند مصباح یزدی: متأسفانه برخی علناً بر علیه اصلی‌ترین مسأله انقلاب یعنی ولایت فقیه کار می‌کنند

آخوند مصباح یزدی گفت:‌ متأسفانه برخی از سر جهل یا عناد، علناً بر علیه این اصلی‌ترین مسأله انقلاب یعنی ولایت فقیه، کار می‌کنند و درصدد تضعیف آن هستند؛ آن هم قربه الی الله!

وی در قسمت دیگری از سخنانش که در روزنامه انتخاب ۸ شهریور ۹۶ منعکس شده است با طعنه گفته بود «نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد» گفت:‌ مگر در زمان حکومت امیر المومنین (ع) که بهترین حکومت عادلانه از ابتدای خلقت تاکنون بوده است، هیچ فساد و گناهی صورت نمی‌گرفته است؟ تخلف، گناه، قتل، زنا و دزدی در آن زمان هم واقع شده است، اما در حکومت ایشان زمینه برای رشد انسانیت فراهم شد.

از طرف دیگر مکارم شیرازی هم به فضای اعتراضی جامعه علیه ولی‌فقیه  اعتراف کرد و گفت:‌ به گوش ما رسیده است که در مورد قرآن، دین، رهبری و مراجع بدگویی می‌کنند.

وی افزود: در این فضا اتفاقات سیاسی و بداخلاقی موج می‌زند، دولت هنوز تصمیمات جدی درباره این فضا نگرفته است، این فضا می‌تواند بنیان کشور را از بین ببرد، این فضا سریعاً باید مورد مطالعه قرار گرفته و چاره‌اندیشی شود.