پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » طلسمي كه بعد از 6 سال شكست/ برگزاري كنسرت سالار عقيلي در مشهد

طلسمي كه بعد از 6 سال شكست/ برگزاري كنسرت سالار عقيلي در مشهد

دوم شهريورماه، سالار عقيلي به همراه گروهش در دهكده شانديز مشهد روي صحنه رفت.
به گزارش انتخاب، اعتماد نوشت: سرانجام وعده سالار عقيلي براي اجرا در شهر مشهد عملي شد و اين خواننده با اجرايش طلسم شش ساله عدم برگزاري كنسرت در مشهد را شكست.
پنجشنبه‌شب، دوم شهريورماه، سالار عقيلي به همراه گروهش در دهكده شانديز مشهد روي صحنه رفت تا مخاطبان مشهدي بعد از شش سال شاهد اجراي زنده يك هنرمند در اين شهر باشند؛ آن هم مخاطباني كه تا لحظه آخر از برگزاري چنين كنسرتي مطمئن نبودند.

سالار عقيلي كه در يك ماه گذشته به همراه گروه «راز و نياز» در شهرهاي اروميه، شيراز، آمل، بيرجند و اصفهان روي صحنه رفته بود تور كنسرت‌هايش را در تابستان با اين اجرا در مشهد به پايان برد تا وعده‌اي را عملي كند كه سه ماه پيش داده بود. سالار عقيلي كه طي هفته‌هاي گذشته علاوه بر انتشار آلبوم «شب زيبا» به آهنگسازي جواد بطحايي براي دومين‌بار تنديس حافظ را در بخش بهترين تيتراژ سريال و فيلم تلويزيوني و سينمايي از آن خود كرد، آن زمان در مشهد به مخاطبان خراساني وعده داده بود به زودي در اين شهر روي صحنه مي‌رود.

عقيلي در سفرهاي انتخاباتي رييس‌جمهور، به همراه او در جمع حاميان روحاني در ورزشگاه هفتاد هزار نفري مشهد حاضر شد تا با اجراي قطعه «وطنم» در اين ورزشگاه تنها اجراي زنده اين سال‌ها را در مشهد رقم بزند. او در زمان اين اجرا ابراز اميدواري كرده بود تا بتواند در مشهد كنسرت بدهد. اين اتفاقي بود كه بالاخره در روزهاي ابتدايي دولت دوازدهم افتاد و عقيلي در حضور ٢٠٠٠ نفر به همراه گروهش در دهكده شانديز مشهد روي صحنه رفت. عقيلي اما در اين كنسرت از محمدرضا شجريان هم ياد كرد و براي استاد آواز ايران آرزوي سلامتي كرد. او از علاقه‌اش به بازگشت دوباره محمدرضا شجريان به روي صحنه و اجراي او در ايران گفت. اينها صحبت‌هايي بود كه با استقبال حاضران در اين كنسرت هم روبه‌رو شد. «وطن»، «خوشه‌چين»  از جمله قطعات اين كنسرت بودند. سالار عقيلي در حالي در اين اجرا روي صحنه مي‌رفت كه حرير شريعت‌زاده، همسرش به عنوان نوازنده دف و پيانو اجازه همراهي گروه را نداشت و از بين حاضران شاهد اجراي كنسرت سالار عقيلي و گروهش در آخرين كنسرت پروژه «راز و نياز» بود. پايان بخش كنسرت سالار عقيلي در مشهد اجراي قطعه «ايران» بود كه با استقبال مخاطبان اين كنسرت رو به رو شد.

سالار عقيلي بعد از پايان تور كنسرت‌هاي «راز و نياز» قرار است شهريورماه امسال به همراه اركستر ملي ايران به رهبري فريدون شهبازيان در تهران روي صحنه برود. اين اجرا در دو سانس روز سه‌شنبه ۱۴ شهريورماه در مركز همايش‌هاي برج ميلاد تهران برگزار مي‌شود. «تبريز در مه»، «حانيه»، «شكوه گل»، «نگارا»، «افسون سخن»، «خوشه‌چين»، «از تنهايي گريه مكن»، «گلرخ»، «چرخ فلك»،  «نغمه نوروزي»، «ايران» و «خاك مهرآيين» قطعاتي هستند كه در اين كنسرت اجرا مي‌شوند.