پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اظهارات وزیر دادگستری درباره رفع حصر، پرونده‌های حقوق بشر و روابط دولت و قوه قضاییه

اظهارات وزیر دادگستری درباره رفع حصر، پرونده‌های حقوق بشر و روابط دولت و قوه قضاییه

وزیر دادگستری تاکید کرد: فعلا کسی از بنده نخواسته است تا نسبت به این مساله ورود کنم. البته اگر از ناحیه دولت یا قوه قضاییه ماموریت و مسئولیتی به من محول شود، من نسبت به این مساله ادای مسئولیت می‌کنم.

سید علیرضا آوایی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا، در رابطه با برنامه‌هایش برای گسترش تعاملات میان دولت و قوه قضاییه گفت: بخشی از مشکلات موجود میان دولت و قوه قضاییه بخاطر سوءتفاهم است چون ما کمتر با یکدیگر صحبت کرده و ارتباط برقرار کرده‌ایم.

جزیره‌ای برخورد کرده‌ایم

وی با بیان اینکه ما در ارتباطات با یکدیگر کمی جزیره‌ای برخورد کرده‌ایم، اظهار داشت: دولت و قوه قضاییه اهداف مشترک بسیاری با یکدیگر دارند و کارهای مشترک بسیاری وجود دارد که باید با یکدیگر انجام دهند.

با تبادل و همفکری نیازی به دعوا نیست

وزیر دادگستری ادامه داد: تلقی من آن است که با برگزاری نشست‌ها، تبادل اطلاعات و همفکری بسیاری از مشکلات و سوءتفاهم‌ها قابل حل است و دیگر نیازی به کشاندن آنها به مطبوعات و دعوا نیست. من فکر می‌کنم با برقراری ارتباطات سازنده و تقویت تعاملات می‌توان بسیاری از مشکلات را حل کرد.

بخشی از مشکلات حقوق بشری با دنیا قابل حل است

آوایی در پاسخ به این سوال که با توجه به تاکید رییس‌جمهور بر مساله حقوق بشر در زمان دفاع از کابینه در مجلس، آیا وزارت دادگستری برنامه‌ای برای ورود به مذاکرات حقوق بشری دارد؟ تصریح کرد: ستاد ملی حقوق بشر توسط آقای محمدجواد لاریجانی در قوه قضاییه مدیریت می‌شود. البته وزارت دادگستری مسئولیت‌هایی را در این باره برعهده دارد. ما امیدواریم با ایجاد تعامل میان وزارت دادگستری و ستاد ملی حقوق بشر تلاش‌هایمان را مقداری افزایش دهیم.

وی افزود: بخشی از مشکلات حقوق بشری با دنیا قابل حل است و این مساله نیازمند مقداری افزایش هماهنگی و دقت نظر بیشتر است.

مامورم کنند، نسبت به مسئله حصر ادای مسئولیت می‌کنم

وزیر دادگستری در پاسخ به این سوال که آیا شما نسبت به مساله حصر ورود خواهید داشت؟ خاطرنشان کرد: فعلا کسی از بنده نخواسته است تا نسبت به این مساله ورود کنم. البته اگر از ناحیه دولت یا قوه قضاییه ماموریت و مسئولیتی به من محول شود، من نسبت به این مساله ادای مسئولیت می‌کنم.