پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مخالفت علی مطهری با انتخاب مجدد علوی

مخالفت علی مطهری با انتخاب مجدد علوی

علی مطهری نایب‌رئیس مجلس در مخالفت با انتخاب مجدد علوی وزیر اطلاعات گفت:‌ «علوی در این چهار سال مرد میدان نبود».

خبرگزاری مهر ۲۵مرداد ۹۶ گزارش کرد علی مطهری در دومین روز بررسی رأی اعتماد وزرای پیشنهادی در مخالفت با وزیر پیشنهادی اطلاعات گفت: «مخالفت من با وزیر پیشنهادی اطلاعات بیشتر به‌خاطر یک نقص ساختاری در حوزه اطلاعاتی-امنیتی کشور است… ما به وزیری نیاز داریم که بتواند جلوی برخی دخالت‌های سازمانها و نهادهای موازی با وزارت اطلاعات را بگیرد».

وی افزود: «(این نهادها) در قبال این وظایف گسترده خود به مجلس… هم پاسخگو نیستند و این در حالی است که ما در نظام جمهوری اسلامی هیچ نهادی را نداریم که پاسخگو نباشد».

وی ادامه داد:‌ «حتی مقام معظم رهبری در برابر مجلس خبرگان رهبری پاسخگو است. امام علی (ع) هم فرموده است همان‌طور که حاکم بر مردم حقوقی دارد مردم هم بر حاکم حقوقی دارند و تنها کسی که بر همه حق دارند و کسی بر او حقی ندارد خداوند است».

علی مطهری در پایان بیان کرد: «یکی از مشکلات اساسی ما با وزارت اطلاعات این است که زمانی ما از آنها سوالی می‌پرسیم نمی‌توانند پاسخگوی ما باشند به‌طور مثال وقتی ما از وزیر اطلاعات در خصوص بازداشت برخی مدیران کانال‌های تلگرامی سؤال پرسیدیم آقای وزیر گفتند که آنها توسط نهادهای دیگری بازداشت شدند و یا این‌که زمانی که در خصوص بازداشت برخی خبرنگاران و اصحاب رسانه به اتهام جاسوسی سوالی می‌پرسیم وزیر پاسخی ندارد چرا که می‌گوید از حیطه اختیار من خارج است».