جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رحیمی: رفتار آذری جهرمی در پاسخ ندادن به سوال نمایندگان ضدرای خواهد بود

رحیمی: رفتار آذری جهرمی در پاسخ ندادن به سوال نمایندگان ضدرای خواهد بود

رییس مجلس شورای اسلامی در واکنش به تذکر یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ضمن تایید، تاکید کرد که وزرای پیشنهادی موظفند به سوالات نمایندگان پاسخ بدهند و حق ندارند پاسخگویی را به جای دیگر حواله کنند

علیرضا رحیمی در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از لحظه برخورد وزیر پیشنهادی ارتباطات در جلسه نوبت بعدازظهر روز گذشته اعلام کرد: در جریان نشست علنی دیروز در هنگامی که وزیر پیشنهادی ارتباطات از برنامه‌های خود دفاع می‌کرد اتفاقی افتاد که موجب ناراحتی برخی از نمایندگان شد و بنده وظیفه قانونی و اخلاقی خود دانستم که این تذکر را مطرح کنم.

او با تاکید بر اینکه هنوز بررسی صلاحیت ۱۳ وزیر پیشنهادی دیگر باقی مانده ابراز امیدواری کرد که این رفتار ناشایست از سوی وزرای دیگر تکرار نشود و گفت: نمایندگان در جلسه دیروز سوالاتی را به صورت کتبی مطرح کردند اما این سوالات از سوی وزیر پیشنهادی ارتباطات نه تنها پاسخ داده نشد بلکه آقای جهرمی پاسخ را به جوابگویی مکتوب حواله دادند که اساساً در آیین‌نامه امکان ندارد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ماده ۲۰۶ آیین‌نامه داخلی مجلس صراحت دارد که سوالات کتبی نمایندگان در طول مدتی که برنامه دولت مطرح است از طریق رئیس مجلس به رئیس جمهور و یا وزیر مربوطه داده خواهد شد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون امید ادامه داد: اینکه وزیری در صحن حاضر شود و اینگونه تصور کند که اگر به سوالاتی جواب ندهد برایش امتیازی خواهد بود، درست نیست و این اتفاقاً ضد رای خواهد بود.

رحیمی تصریح کرد: این مسئله اتفاقاً باعث ناراحتی نمایندگان می‌شود و طبیعتاً در تصمیم و رای‌شان منعکس خواهد شد.

علی لاریجانی در واکنش به این تذکر ضمن تایید آن گفت: البته این مسئله در مورد رای و نظر نمایندگان بحث دیگری است اما تذکر شما تذکر بجایی بود.

او گفت: وقتی که نمایندگان سوالاتی را به صورت مکتوب از وزیر پیشنهادی مطرح می‌کنند و امروز نیز یک مورد دیگر اتفاق افتاد و بنده سوال را ارائه کردم وزرا باید به آن سوالات پاسخ دهند و نباید به جای دیگر حواله کنند.

رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اینجا سوالی مطرح شده و وزیر پیشنهادی باید به این سوال جواب دهد بنابراین تذکری که مطرح شد بجا و درست بود.