پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پورمختار: رئیس‌جمهور با معرفی جهرمی، وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دو تبدیل نکند

پورمختار: رئیس‌جمهور با معرفی جهرمی، وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دو تبدیل نکند

محمدعلی پورمختار عضو کمیسیون قضایی مجلس و نماینده کبودرآهنگ به عنوان مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات گفت: ما هم به جوان‌گرایی اعتقاد داریم اما بعضا قیاس مع‌الفارغ می‌شود و غیرمرتبط است امروز کشور در شرایط خاصی قرار دارد. آقای جهرمی از ویژگی‌های اصلی‌اش پنهان کاری عدم شناخت است. ایشان تحصیلات خود را در بخش اطلاعات اعلام نکرده و تنها عنوانش دانش آموخته صنعت آب و برق درج شده و سطح تحصیلات مشخص نیست.

او افزود: نکته دوم سوابق خدمتی ایشان است که نمایندگان قرار است به کسی رای بدهند که تنها هفت سال سابقه خدمتی در این وزارتخانه دار  که از سال ۸۸ تا ۹۵ بوده و بالاترین مسئولیت هم به مدت یکسال رییس هیات مدیره شرکت زیرساخت است و باقی آن نیز به صورت غیر موظف در رایتل و مخابرات عضو هیات مدیره بودند.

نماینده کبودرآهنگ تاکید کرد: با این سابقه ضعیف مدیریتی آیا می توان وزارتخانه به این مهمی را  اداره کرد. نکته سوم ایشان گزارشی را ارائه کرده که در این گزارش تمام اقدامات وزارت ارتباطات را به نام خود نوشته که باید در این خصوص توضیح دهد و به طور شفاف چگونگی این اقدامات را بیان کند. ایشان اشاره کردند در خانواده‌ای وفادار به ارمان‌های انقلاب متولد شدند و یک برادر شهید دارند بحث ما این است که دیدگاه خودشان به صورت شخصی چیست و خود ایشان چه اعتقاد سیاسی و دینی دارند که باید توضیح دهند.

پورمختار گفت: وزارت خانه ارتباطات با این همه عظمت و مشکلات و ضرورت رشد ۲۰ درصدی در طول برنامه ششم یک وزیر با این سابقه بسیار کم و اندک را نمی‌تواند بپذیرد به این دلیل توان مدیریتی ندارد. از اشکالاتی که در این مدت یک سال بر ایشان وارد است این است که ما در کشور اپراتورهای متنوعی داریم که در حق مردم اجحاف می‌کنند.

او ادامه داد: ایشان در مسئولیت قبلی توان نظارت نداشتند و حقوق مردم پایمال شد. یکی از مسئولیت‌های ایشان انجام وظایف صیانتی و فرهنگی در حوزه ارتباطات است که صیانت نشده و این شرایط فضای مجازی و تلگرام ماست که قتل عام راه انداخته است. چه کسی است این فضاهای غیر اخلاقی را مدیریت کند. می‌گویند نمی‌توان این شبکه‌ها را بست در این فضاها حمله، توهین به مسئولان کشوری و فساد و فحشا وجود دارد و سهم موارد ضداخلاقی تا ۹۵ درصد است .

پورمختار گفت: ایشان چطور این شرایط را مدیریت کند. کسی که ۷ سال سابقه مدیریتی داشته باشد آدم بله قربان گو خواهد بود و نمی‌تواند کار کند و هرچه بگوید، دیکته شده می‌گوید پس نباید چنین سمتی به او داده شود. ادعا شده که سرعت اینترنت ایران ۱۱ برابر شده است. این سرعت در همین مجلس شورای اسلامی یازده برابر نیست هیچ روستایی در کشور از این سرعت برخوردار نیست. از طرف دیگر گفته شده که ۲۷ هزار روستا به شبکه اطلاعات پر سرعت دسترسی دارد. من از شما نمایندگان می‌پرسم بگویید در روستاهای شما این امر رخ داده است؟ از ۱۱۰۰ روستای همدان به جرات می‌توان گفت هزار روستا از شبکه اطلاعات برخوردار نیستند و تنها روستاهایی که به شهرها نزدیک بودند از کمی اینترنت برخوردارند.

او تاکید کرد: برنامه‌هایی که توسط آقای جهرمی ارائه شده از ۱۶ صفحه ۱۳ صفحه توضیحات مختلف است و تنها یک صفحه به برنامه‌ها اختصاص داده شده و باقی هم یکسری اصلاحات و مطالب علمی است که برنامه محسوب نمی‌شود.

نماینده کبودرآهنگ خاطرنشان کرد: ابهاماتی هم وجود دارد برنامه‌ای که شما ارائه داده‌اید تنها ۱۹ درصدش منتطبق با برنامه ششم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است چطور می‌خواهید به این شکل وزارت خانه را پیش ببرید از ریاست جمهوری تقاضا دارم وزارت ارتباطات را به وزارت اطلاعات دو تبدیل نکند.