جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دادستان تهران: رها بودن ماشین پدر بنیتا به پلیس اعلام شده بود

دادستان تهران: رها بودن ماشین پدر بنیتا به پلیس اعلام شده بود

بر اساس گزارش سرپرست دادسرای جنایی تهران، پلیس در جریان رها شدن خودروی متعلق به پدر بنیتا، دختر هشت ماهه‌ای که به دنبال رها شدن در ماشین جان باخت، قرار داشته است.

متهم ردیف دوم پرونده بنیتا هم که مهدی معرفی شده است، پیش از این گفته بود همان شب اول حادثه وجود یک کودک در ماشین را به کلانتری خاتون آباد اطلاع داده است. این کلانتری ادعای متهم را رد کرده است.

بنیتا، دختر هشت ماهه‌ای بود که به دنبال دزدیده شدن ماشین خانواده‌اش، در ماشین رها شده و از گرما و تشنگی جان باخت.

دادستان تهران اعلام کرده است روز سه شنبه سوم مرداد، فردی رها بودن اتومبیل مسروقه در پاکدشت را به صورت تلفنی به مأموران پلیس آگاهی تهران اعلام کرده بود و انتظار می‌رفت پلیس زودتر اتومبیل را کشف کند.

عباس جعفری دولت‌آبادی از سرپرست دادسرای جنایی تهران خواست در کمترین زمان ممکن و با رعایت حقوق متهمان به این پرونده رسیدگی کند. وی افزود: این حادثه آن‌چنان افکار عمومی را تحت تاثیر قرار داده که ایجاب می‌نماید در رسیدگی به آن تسریع شود.

دادستان تهران با تاکید مجدد به دادستان‌ها اقدام سریع و مناسب نسبت به پرونده‌های مهم مانند کودک‌آزاری، آدم‌ربایی، فساد اقتصادی، درگیری‌ها و شرارت‌ها گفت: در چنین پرونده‌هایی، حتی اگر لازم باشد که مقامات قضایی تا دیروقت فعالیت نمایند تا پیامدهای حادثه مدیریت شده و از ایراد خسارات بیشتر پیشگیری شود، دادستان‌ها موظف به این اقدام هستند.

عباس جعفری دولت آبادی در نشست شورای معاونان دادستانی تهران، فوت کودک هشت ماهه در پاکدشت را حادثه‌ای تلخ خوانده و گفته است این موضوع از جهت اجتماعی و اخلاقی قابل توجه و بررسی است.

جعفری دولت آبادی گفته است: «این که متهمی تا این حد دچار قساوت و بی‌رحمی است که در ارتکاب فعل مجرمانه خود، به اطفال کم سن و سال نیز رحم نکند و در کنار سرقت اتومبیل، حاضر ‌شود طفلی معصوم و بی‌گناه را در وضعیتی رها کند که منتهی به فوت شود، به عنوان یک آسیب اجتماعی و اخلاقی قابل بررسی است.»

دادستان تهران سرعت عمل دادسرا در مدیریت چنین پرونده‌هایی را ضروری خوانده و گفته است: «این حادثه روز پنج‌شنبه ۲۹ تیر ماه رخ داده و تا روز چهارشنبه گذشته، چهارم مرداد ۹۶، اطلاع‌رسانی مناسبی در این زمینه انجام نشده بود.»

جعفری دولت‌آبادی از ضرورت مدیریت چنین حوادثی از سوی سرپرستان دادسراها و دادستان‌ها گفته و تاکید کرده است: «در حوادث مهم، دادستان‌ها باید بر اوضاع و احوال مسلط باشند و نباید از جرایم مهم و حوادث اجتماعی عقب بمانند. سرپرستان دادسراها و دادستان‌های شهرستان‌ها باید به فوریت در خصوص حوادث و جرایم مرتبط با افکار عمومی و وجدان جمعی به هر نحو ممکن ورود کرده تا تدابیر لازم اتخاذ شود.»