جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رئیس سازمان سیا: حکومت ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان می باشد، و بعد از «برجام» به ثبات منطقه کمکی نکرده است

رئیس سازمان سیا: حکومت ایران همچنان بزرگترین حامی تروریسم در جهان می باشد، و بعد از «برجام» به ثبات منطقه کمکی نکرده است

رئیس آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا، سی‌آی‌ای می گوید نظام حاکم بر ایران همچنان بزرگترین دولت حامی تروریسم در جهان است و رفتار تهران بعد از توافق هسته ای دو سال پیش، کمکی به ثبات در منطقه نکرده است.

مایک پمپئو در گفت‌وگوی اختصاصی با بیل گرتز سردبیر ارشد سایت «واشنگتن فری بیکن» که روز چهارشنبه انجام شد، اضافه کرد: «این است پایبندی امروز ایران به برجام … آنها حد و حدود آن را به نفع خودشان می بینند.»

وی با اشاره به این که فعالیت‌های ایران در منطقه کمکی به برقراری امنیت و ثبات نمی‌کند، گفت «تمام آنچه که آنها در اطراف توافق انجام می‌دهند مشخصا به مفهوم وجودی آن، که ایجاد ثبات منطقه‌ای است، نمی‌انجامد.»

آقای پمپئو همچنین یادآوری کرد که وزارت خارجه ایالات متحده در جدیدترین گزارش سالانه خود، ایران را به عنوان بزرگترین جامی تروریسم در جهان» شناسایی کرده است.

گفتگوی آقای پمپئو یک روز بعد از هشدار پرزیدنت ترامپ به ایران صورت گرفته است. آقای ترامپ د اوهایو گفت ایران اگر به تعهدات خود پایبند نباشد، عواقب آن را می‌بیند.