شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » با ۴۱۹ رای مثبت در مقابل ۳ رای منفی، طرح تحریم ایران(سپاه پاسداران) و روسیه در مجلس نمایندگان تصویب شد!

با ۴۱۹ رای مثبت در مقابل ۳ رای منفی، طرح تحریم ایران(سپاه پاسداران) و روسیه در مجلس نمایندگان تصویب شد!

 

طرح وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، روسیه و کره شمالی در مجلس نمایندگان آمریکا با حمایت جمهوری خواهان و دمکرات ها با اکثریت بزرگ آرا تصویب شد.این طرح با ۴۱۹ رای مثبت در مقابل ۳ رای منفی تصویب شد و برای آنکه قانونی شود باید به امضای رئیس جمهور برسد.دونالد ترامپ در جلسه مشترک کنگره – رئیس جمهوری پس از بررسی طرح کنگره در مورد حمایت از آن تصمیم خواهد گرفت

به گزارش سایت بی بی سی فارسی این طرح در ابتدا تحت عنوان “قانون مقابله با اقدامات بی‌ثبات ساز ایران” در مجلس سنا مطرح شد که شامل وضع تحریم‌هایی در ارتباط با برنامه موشک بالستیکی، اتهام ارتباط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با “اقدامات تروریستی” و نقض حقوق بشر شهروندان ایرانی بود اما در جریان رسیدگی به آن، بخش دیگری شامل تحریم‌هایی علیه روسیه به آن افزوده شد.

در این بخش، روسیه به اتهام مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا، دخالت در اختلافات داخلی اوکراین و جلوگیری از حل و فصل این بحران و همچنین تجزیه شبه‌جزیره کریمه از اوکراین و انضمام آن به خاک خود در سال ۲۰۱۴ هدف تحریم‌های جدید قرار می‌گیرد. پیشتر آمریکا در هماهنگی با اتحادیه اروپا، تحریم‌های مشترکی را به خاطر سیاست روسیه در قبال اوکراین به اجرا گذاشته بود و طرح جدید به طور یکجانبه این تحریم‌ها را تشدید می‌کند.

علاوه بر این، مصوبه مجلس نمایندگان شامل تشدید تحریم کره شمالی به دلیل ادامه برنامه موشکی و هسته ای آن کشور است. مجلس نمایندگان در ماه مه سال جاری طرحی برای تشدید تحریم کره شمالی تصویب کرد و تاخیر در مذاکره و رای گیری در این مورد در سنای آمریکا باعث ناخرسندی اعضای مجلس نمایندگان شده بود. ظاهرا این مجلس با استفاده از تاکید سنا به تصویب طرح تحریم ایران و روسیه، تحریم کره شمالی را نیز به عنوان اصلاحات و الحاقات خود به طرح اولیه افزوده است.