جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » محل کسب دستکم ۱۹ شهروند بهایی در ارومیه پلمب شد

محل کسب دستکم ۱۹ شهروند بهایی در ارومیه پلمب شد

به گزارش پیام نیوز محل کسب دستکم ۱۹ شهروند بهایی در ارومیه طی دو روز اخیر توسط ماموران اداره اماکن عمومی استان آذربایجان غربی پلمب شده است.

طی روزهای گذشته تعداد بسیاری از صاحبان محل کسب بهایی در شهر ارومیه از سوی اداره اماکن عمومی با ابلاغیه اخطار به پلمب روبرو بودند که طی این اقدام تاکنون محل کسب دستکم ۱۹ شهروند بهایی به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در تاریخ ۱۸ تیر ماه که مصادف با تعطیلی مذهبی، بهائیان در ایران بوده است، پلمب شده است.

بنابر این گزارش از صبح امروز در تاریخ دوشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۶محل کسب وهاب مقدم دارای واحد صنفی لوازم کادویی کریستال، نوید مرغی دارای واحد صنفی لوازم خانگی، سیاوش عبدی دارای واحد صنفی لوازم عکاسی، فردین اعضائی دارای واحد صنفی تعمیر لوازم خانگی، فریدون اعضائی دارای واحد صنفی تعمیر لوازم خانگی، عین الله اقدسی دارای واحد صنفی لوازم یخچال ،سینا درختی دارای واحد صنفی عینک سازی و محل کسب چنگیر شاه محمدی دارای واحد صنفی اسباب بازی فروشی پلمب شده است و طی روز گذشته نیز محل کسب عرفان سمندری ،علی لطیفی،الهام عبدی، آرمان نورزی، ناصر پناهی و امید لطیفی دارای واحد صنفی پوشاک ، ریتا لطیفی دارای واحد صنفی چرم دوزی، ساسان کریمی و بنیان مقصودی دارای واحد صنفی قطعات خودرو، قربان نجف زاده دارای واحد صنفی قطعات و لوازم یدکی ماشین لباس شویی و محل کسب آقای سلیمانی دارای واحد صنفی لوازم خانگی پلمب شده است.
به گفته یک منبع آگاه به گزارشگر پیام نیوز « از تاریخ ۲۸ تیرماه ابلاغیه پلمب محل کسب بهائیان شروع شد و هر روز کاری به ۶ نفر اخطار به پلمب صادر شده است که طی این مدت اخطار ۱۰ روز فرصت به ۴ روز کاهش یافته است.

به گفته یک منبع مطلع ماموران به آنان گفته اند که بیش از ۹۰ درصد محل کسب بهائیان در ارومیه که بالغ بر ۱۰۰ محل کسب بهایی می شود در این دوره پلمب خواهد شد. @bahainews
پیام نیوز از یک منبع مطلع دیگر درخصوص نحوه برخورد ماموران اداره اماکن جویا شد که این شهروند بهایی می گوید :« کار خود را قانونی می دانستند و وقتی می پرسیدیم کدام قانون؟ می گفتند صحبتی نداریم بروید شکایت کنید.در صحبت های انجام شده با ریس اماکن استان آذربایجان غربی نیز گفته شده است، شما قانون را زیر پا گذاشتین و وقتی سوال می شود کدامین قانون می گویند ما قانون را خودمان شفاهی به شما می گوییم».

همچنین به گفته یک منبع مطلع دیگر رفتار تعدادی از ماموران در زمان پلمب مناسب بوده است.
همچنین بنابرگزارش پیام نیوز محل کسب فرهاد جوشنی یکی از شهروندان بهایی ساکن شاهرود نیز به دلیل تعطیلی در ایام تعطیلی ایام آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.
در سال گذشته بیش از ۳۰۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.

در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.
طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.