شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ده‌ها کشته در سوء قصد انتحاری در غرب کابل

ده‌ها کشته در سوء قصد انتحاری در غرب کابل

انفجار یک خودروی بمب‌گذاری شده در کابل به قیمت جان ۲۴ نفر تمام شد. هنوز روشن نیست مسئولیت این بمب‌گذاری با کیست. دستکم ۴۲ نفر نیز مجروح شده‌اند. کشته‌شدگان و مصدومان همگی غیرنظامی هستند.

ساعت هفت صبح دوشنبه (۲۴ ژوئیه/دوم مرداد) انفجاری مهیب غرب کابل را به لرزه در آورد. مقامات افغانستان از کشته شدن دستکم ۲۴ نفر خبر داده‌اند. فرانس پرس می‌نویسد ۴۲ نفر نیز مجروح شده‌اند که اکثرشان به بیمارستان انتقال یافته‌اند. تعداد کشتگان ممکن است افزایش یابد.

وزارت کشور افغانستان اعلام کرده که انفجار ناشی از بمب‌گذاری در یک خودرو بود و هنوز معلوم نیست چه کسی عامل این حمله بوده است. سخنگوی وزارت داخله افغانستان می‌گوید بمب در نزدیکی خانه حاجی محمد محقق، معاون عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان منفجر شده و خودرو به اتوبوس حامل کارکنان وزارت معدن کوبیده شده‌ است.

انفجار در محله‌ای روی داده که دانشگاه‌های خصوصی کابل در آن قرار دارند. هنوز معلوم نیست که دانشجویی جزء کشته شدگان باشد. نخستین تصاویر از صحنه انفجار، دودی غلیظ بر فراز منطقه، درخت‌های سوخته و خانه‌ها و مغازه‌های ویران شده را نشان می‌دهند.

این دهمین حمله در کابل در سال جاری است. پایتخت افغانستان به نسبت شهرهای دیگر این کشور، بالاترین میزان قربانی بین غیرنظامیان را دارد.