جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » جوانفکر: ﻫﺮ اتفاق ناگواری برای حمید بقایی که همچنان در اعتصاب خشک میباشد، مستقیما بر دستگاه قضایی است و باید در برابر ملت پاسخگو باشند.

جوانفکر: ﻫﺮ اتفاق ناگواری برای حمید بقایی که همچنان در اعتصاب خشک میباشد، مستقیما بر دستگاه قضایی است و باید در برابر ملت پاسخگو باشند.

به گزارش سایت دولت بهار علی اکبر جوانفکر گفت : بر اساس اطلاعات واصله ، آقای حمید بقایی همچنان در اعتصاب غذای خشک به سر می برد و تا کنون چند بار به بهداری زندان اوین برده شده است.
چنین به نظر می رسد که آقای بقایی برای نشان دادن مراتب اعتراض خود به بی عدالتی و ظلم صورت گرفته در دستگاه قضایی ، راه چاره دیگری جز اعتصاب غذا فراروی خود ندیده است.
با توجه به ضعف جسمانی آقای بقایی ، اعتصاب غذا در دوازده روز گذشته ، سلامت ایشان را به طور جدی با مخاطره مواجه ساخته است.
آقای بقایی همچنین با هرگونه اقدامی در جهت تامین وثیقه ٥٠ میلیارد تومانی مخالفت کرده و خواستار آن شده است که بازپرس پرونده تمامی اتهامات خود را علیه ایشان به یکباره مطرح کند و مشخص نماید که به چه دلیل وثیقه پنجاه میلیارد تومانی راشرط آزادی وی در نظر گرفته است.
معاون إجرائی رئیس جمهور سابق پس از بازداشت مجدد نیز در زندان انفرادی به سر می برد.
یک بار ایشان را به سلول چند نفره منتقل کردند که به علت حضور زندانی بیمار ، وی ترجیح داد به سلول انفرادی بازگردانده شود.
طبق قانون آیین دادرسی ، بازپرس موظف است به فوریت کار تحقیقات خود را از متهم به انجام برساند و پرونده را برای رسیدگی عادلانه و علنی به دادگاه بدهد. ﻫﺮ چند أطاله بی منطق دادرسی و نقض قانون ، مستوجب پیگرد بازپرس است اما این امر در پرونده آقای بقایی موجب خدشه به اعتبار و منزلت دستگاه قضایی نیز می شود، چیزی که تا کنون هیچ گوش شنوایی برای آن یافت نشده است.
بدیهی است مسئولیت ﻫﺮ اتفاق ناگواری برای آقای حمید بقایی ، مستقیما بر عهده بازپرس، دادستان تهران و مسئولان ارشد دستگاه قضایی است و باید در برابر ملت پاسخگو باشند.