چهارشنبه , ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخطار رئیس جمهور آمریکا درباره پیامدهای جدی آزاد نکردن اتباع آمریکایی زندانی در ایران‎

اخطار رئیس جمهور آمریکا درباره پیامدهای جدی آزاد نکردن اتباع آمریکایی زندانی در ایران‎

پرزیدنت دونالد ترامپ با صدور بیانیه ای نظام حاکم بر ایران را تهدید کرد اگر شهروندان آمریکایی را آزاد نکند،‌ با تبعات جدی این اقدام روبرو خواهد شد.

کاخ سفید روز جمعه ۳۰ تیرماه در بیانیه‌ای اعلام کرده است: دونالد ترامپ و دولت او تلاش‌های خود را برای بازگرداندن و آزادی تمامی شهروندان آمریکایی که به صورت ناعادلانه در سراسر جهان زندانی هستند، تشدید کرده است.

این بیانیه اضافه کرده است: ایالات متحده، گروگانگیر‌ها و کشورهایی را که همچنان به گروگانگیری و بازداشت شهروندان ما بدون دلیل و یا دادن حق دادرسی عادلانه ادامه می‌دهند، محکوم می‌کند.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: ایران چهل سال است که از بازداشت و گروگانگیری به مثابه یک ابزار سیاست دولتی استفاده می‌کند، نمونه تازه از تداوم چنین رویکردی بازداشت اخیر ژیائو وانگ است که او را به ده سال زندان محکوم کرده اند.

در این بیانیه تاکید شده: ایران برای مراقبت و سلامتی شهروندان بازداشت شده آمریکایی مسئول است.

در بیانیه کاخ سفید همچنین آمده: رئیس جمهوری آمریکا پرزیدنت ترامپ به ایران تاکید می کند که رابرت (باب)‌ لوینسون را که از ده سال پیش نگه داشته آزاد کند. همچنین ایران باید سیامک و باقر نمازی که همزمان با دولت اوباما بازداشت شدند و همه آمریکایی های دیگر را که ناعادلانه زندانی هستند، آزاد کند.

کاخ سفید می‌گوید: در صورتی که ایران کلیه شهروندان آمریکایی که به طور ناعادلانه در این کشور زندانی شده اند را آزاد نکند، رییس جمهوری ترامپ آماده است تا پیامد‌ها جدی و تازه‌ای را علیه این کشور اعمال کند.

در پایان این بیانیه کاخ‌سفید تاکید شده رئیس جمهوری آمریکا در تدارک مجازات‌های جدی علیه ایران است.