پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » پاسخ دفتر دکتر احمدی نژاد به اظهارات اژه ای: اتهامات وارده از سوی سخنگوی قوه قضاییه به آقای بقایی کذب محض است

پاسخ دفتر دکتر احمدی نژاد به اظهارات اژه ای: اتهامات وارده از سوی سخنگوی قوه قضاییه به آقای بقایی کذب محض است

به گزارش دولت بهار، متن اطلاعیه به شرح زیر است:

ملت شریف و بزرگوار ایران

با سلام و عرض ادب و احترام به استحضار می رساند که جناب آقای محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاییه در مصاحبه یکشنبه ۲۵​/۴/​۱۳۹۶ و در جمع رسانه ها اتهامات متعددی را به جناب آقای حمید بقایی که در زندان به سر می برد و امکان دفاع از خود را ندارد نسبت داد. به ویژه به طور مبهم و برای اولین بار از موضوع دو میلیون یورویی نام برد که معلوم نشد بلاخره اتهام بوده است یا خیر؟

جهت مزید اطلاع مردم عزیز ذکر نکات زیر را ضروری می داند:

1- این اتهام و سایر اتهامات منسوبه کذب محض است و این سخنان غیر مستند صرفاً برای تخریب شخصیت پاک و بی‌گناه آقای بقایی و به عنوان توجیهی بر بازداشت غیر قانونی ایشان مطرح شده است.

ظاهراً برخی مقامات قضایی خود را مجاز می دانند بدون سند و مدرک هر اتهامی را به افراد وارد کنند و متعاقباً آن را مستمسک برخی افراد معلوم الحال برای تخریب شخصیت او در انظار عمومی قرار دهند.

2- ضروری است سخنگوی قوه قضاییه صراحتاً و به طور شفاف موضوع دو میلیون یورویی ادعایی ایشان را که چه زمانی و از کجا و از چه کسی و برای چه کسی و در کجا بوده و ارتباط آن با آقای حمید بقایی چه بوده است و مستندات آن را برای اطلاع افکار عمومی منتشر نمایند.

اقدام سخنگو در ایراد اتهام به آقای بقایی در مقابل رسانه ها ، تحت عنوان نشر اکاذیب و تخریب شخصیت آقای بقایی و تشویش اذهان عمومی قابل تعقیب است و امیدواریم قوۀ قضاییه مرجع صالح برای طرح شکایت از این رفتارها را اعلام کند تا از طریق قانونی نسبت به احقاق حق اقدام شود.

ضمن دعوت مقامات قضایی به تبعیت از قانون و محترم شمردن حقوق مسلم مردم از خداوند منان ، آزادی و رهایی تمام بی گناهان دربند را مسئلت داریم.

دفتر رئیس دولت های نهم و دهم