شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » طیف موسوم به “اصولگرایان” هشدار میدهند که”تتلو را به پرچم اصولگرایی تبدیل نکنید”، اما تبدیل شدن “امیر تتلوی خالدار” به بیرق جریان مسخرهء مدعی “اصولگرایی”!!

طیف موسوم به “اصولگرایان” هشدار میدهند که”تتلو را به پرچم اصولگرایی تبدیل نکنید”، اما تبدیل شدن “امیر تتلوی خالدار” به بیرق جریان مسخرهء مدعی “اصولگرایی”!!

چه شده که تتلو تبدیل  به پرچم اصولگرایی تبدیل شده است؟!

روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان اصولگرایان از تتلو چه می‌خواهند، به چگونگی حضور تتلو در اردوگاه اصولگرایان پرداخته و از اعتراض و انتقاد برخی اصولگرایان از این موضوع می‌نویسد: امیرحسین مقصودلو، سرنوشت عجیبی پیدا کرده است. او در مدت چندماه از کسی با چهره و رفتارهای هنجارشکنانه به یکی از عناصر اصلی سیاست‌ورزی جناح اصول‌گرا تبدیل شده است. او که با نام هنری و عجیب «تتلو» خود را به دنیای موسیقی عرضه کرده است، هیچ‌گاه نتوانست توجه و رضایت مراجع قانونی را برای عرضه موسیقی خود به صورت رسمی جلب کند و از همین‌ روی سال‌ها به عنوان یک خواننده زیر زمینی فعالیت می‌کرد. اگرچه او توانست با برخی ارتباطات با نهادهای نظام چند کلیپ تصویری در رابطه با نظام تهیه کند، اما گویی سابقه زندگی شخصی و نوع موسیقی او اجازه نداد که در میان خوانندگان موسیقی مجاز پاپ ایرانی جایی برای خود باز کند. با این سابقه او این روز‌ها در کانون توجه چهره‌های بارز جریان اصول‌گرا قرار گرفته است. آن هم جریانی که اصولا با موسیقی مجاز نیز میانه‌ای ندارد و هنر را به صورت کنترل شده مجاز می‌شمارد؛ که طیفی در این جناح قصد دارد که با دفاع از استفاده تبلیغاتی از تتلو، درمقابل طیف دیگر اصول‌گرایان بایستد. به همین خاطر است که امیر تتلو دو روز پیش نیز دعوت شد تا در کنار برخی از چهره‌های مشهور اصول‌گرا بنشیند. امری که سبب شد تکان دیگری به این جریان وارد شده و فعالان هنری و رسانه‌ای وابسته به جناح اصول‌گرا یک بار دیگر واکنش پیشین را ابراز کنند. دو روز پیش مراسم جشن یک سالگی «فارس پلاس» وابسته به خبرگزاری اصولگرای فارس در حالی برگزار شد که امیرتتلو ستاره این مراسم بود.
 در کنار چهره‌هایی، چون عزت‌الله ضرغامی، حسین نقوی حسینی؛ سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، نظام‌الدین موسوی؛ مدیرعامل خبرگزاری فارس و حمید رسایی نشست و از دست آنان تقدیرنامه دریافت کرد. موضوعی که البته در این میان به آن اشاره نشده است، این است تقدیر به عمل آمده از وی به چه جهت بوده است؛ و سئوالی که در اینجا خود را نشان می‌دهد این است که آیا این اصرار بر حضور تتلو در جریان اصول‌گرا، از آن دست لج‌بازی‌ها و مخالفت‌های طیف تندروی اصول‌گرا با کلیت جریان اصو‌لگرا نیست؟ سؤالی که واکنش‌های برخی از فعالان جناح اصول‌گرا می‌تواند پاسخی بر آن باشد. پس از انتشار گسترده تصاویر این مراسم و اهدای تقدیرنامه به این خواننده زیر زمینی ابتدا محمود گبرلو؛ دبیرسابق فرهنگی خبرگزاری فارس در صفحه اینستاگرام خود واکنش تندی نشان داد و نوشت: «وقتی عکس‌رو می‌بینم عرق شرم می‌ریزم و نمی‌تونم باور کنم جریان اصول‌گرایی که مدافع ارزش‌های انقلاب بود برای رسیدن به هدفش از افرادی استفاده می‌کند که در کنارشان قرار گرفتن شرم‌آور است.» گبرلو در ادامه نوشت: «این دوستان چه پاسخی به ده‌ها خواننده نجیب، دلسوز و انقلابی این کشور و حتی خانواده‌های متدین دارند که بنابرنظر آنان این‌گونه افراد ضددین و ضد انقلاب محسوب می‌شدند.» گبرلو که خود از چهره‌های رسانه‌ای نزدیک به اصول‌گرایان است، در پایان می‌نویسد: «طبیعتا این افراد حتی اگر رای و نظرشان تغییر کرده باشد نباید در مجامع مختلف الگو باشند. آیا خود خبرگزاری فارس می‌پذیرد تیپ و قیافه کارکنانش این‌گونه باشد؟ این حرکت‌ها که قبلا هم تکرار شده حرکت به سوی قهقرایی است نه پیروزی و سربلندی.» «حمید داوودآبادی» نویسنده و محقق ادبیات پایداری کشورمان که خود در این مراسم حضور یافته بود، در صفحه شخصی خود نوشت: «امروز عصر رفتم جشن تولد یک سالگی فارس پلاس، تتلو بود و رسایی. ضرغامی بود و بهنوش بختیاری. همه اهالی فرهنگ این وری بودند! همون اول، مجری برنامه آقای ذکریایی در جواب صلوات مردم که به گوش ایشون رسا نیامد، گفت: «این صلوات به درد عمه‌تون می‌خوره!» وی ادامه داد: «به عنوان یک بچه شیعه، از خودم خجالت کشیدم. بلند شدم و رفتم خونه. توی راه با خودم کلنجار رفتم که: «اگر چنین چیزی در مراسم اون‌وری‌ها اتفاق می‌افتاد، چه‌ها می‌شد؟! عزیزان! یادمان نرود: هدف وسیله را توجیه نمی‌کند!» پایگاه خبری اصول‌گرای صراط نیز به این موضوع واکنش نشان داد و از بانیان این مراسم خواست که تتلو را به پرچم اصول‌گرایی تبدیل نکنند. در مطلبی که در این سایت منتشر شده آمده است: «اینکه امیر تتلو را به دیدار یک شخصیت بزرگ جریان انقلاب ببریم یا از او برای حضور در یک مراسم متعلق به همین جریان به عنوان یک مهمان ویژه دعوت کنیم، چه معنایی جز دادن بهانه به دست اصلاح‌طلبان و مخالفان نظام برای تمسخر جریان انقلابی دارد؟