سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » افشاگری » پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی مدعی شد که رهبر نظام ولایت فقیه از فیلم فانتزی و سراسر تحریف تاریخی موسوم به “ماجرای نیمروز” – که برای توجیه قتل عام زندانیان دهه ۶۰ تهیه شده- قدردانی کرد!!

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی مدعی شد که رهبر نظام ولایت فقیه از فیلم فانتزی و سراسر تحریف تاریخی موسوم به “ماجرای نیمروز” – که برای توجیه قتل عام زندانیان دهه ۶۰ تهیه شده- قدردانی کرد!!

پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی مدعی شد که رهبر نظام ولایت فقیه از فیلم فانتزی و سراسر تحریف تاریخی موسوم به “ماجرای نیمروز” – که برای توجیه قتل عام زندانیان دهه شصت هجری تهیه شده- قدردانی کرد!!

بنا به ادعای  مرکز موسوم به “پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی” علی خامنه ای در دیدار عوامل فیلم ماجرای نیمروز گفت:«این فیلم بسیار خوب بود. همه اجزاء فيلم عالي بود ، کارگردانی عالی بود. بازی‌ها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش ساخت بود.»
به گزارش پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی، پس از اکران فیلم ماجرای نیمروز در سی‌وپنجمین دوره جشنواره فیلم فجر، این فیلم بطور خصوصی در بیت علی خامنه‌ای، اکران شد و پس از آن عوامل این فیلم در 1 اسفندماه 1395 با علی خامنه ای رهبر رژیم ولایت فقیه دیدار ی داشتند وعلی خامنه ای   ضمن تفقد عواملِ اين اثر، نظرش را درباره فیلم بیان کرد و گفت: «این فیلم بسیار خوب بود. همه اجزاء فيلم عالي بود، کارگردانی عالی بود. بازی‌ها عالی، قصه عالی بود. فیلم خوش ساخت بود.»

این بیانات در تباین کامل با اظهارات قبلی رهبر نظام قراردارد که مکررا از سعید امامی اسلامی به عنوان عامل نفوذی بیگانه در دستگاه امنیتی نظام نام برده بود. در این فیلم جوادعزتی ایفاگر نقش سعیدامامی اسلامی با همان گریم چهره و ریش و عینک مخصوص، اصلیترین چهره این فیلم ضعیف شبه وسترن موسوم به “ماجرای نیمروز” است.

 

بنا به ادعای  مرکز موسوم به “پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی” علی خامنه ای همچنین  با اشاره به سکانسی از این فیلم درباره محاصره و پاکسازی خانه موسی خیابانی توسط نیروهای اطلاعاتی و امنیتی گفت: «آن روزی که این قضیه (محاصره منزل موسی خیابانی) اتفاق افتاد من محضر امام(ره) بودم. بچه‌ها آمدند و گفتند؛ از جمله همین آقای سیف‌اللهی؛ آمدند و گفتند که قضیه تمام شده. آمدند که به امام گزارش بدهند.با ديدن فيلم شيريني آن روز تكرار شد»

بنا به ادعای  مرکز موسوم به “پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی” علی خامنه ای  درباره لزوم توجه سینما به شهید لاجوردی خطاب به كارگردان ماجراي نيمروز گفت: «انشاالله یک کاری هم برای آقای لاجوردی بکنید. ایشان از آن شخصیت‌هایی است که شایسته است برایشان کار انجام بشود. در این فیلم اسمش بود اما لاجوردی کسی است که از قبل از انقلاب ما به او می‌گفتیم “مرد پولادین”.»

این ادعاها کاملا در تعارض و تضاد با مفاد گفته های سید هادی خامنه ای درباره نظر آیت الله خمینی درمورد جلاد اوین “لاجوردی” و همدستان جنایت پیشه او مانند ابراهیم رئیسی بود. سیدهادی خامنه ای در گفتگو با حسین دهباشی میگوید که خودش از طرف آیت الله خمینی مامور به تحقیق درباره زندان اوین شد و بر اساس دو گزارش تهیه شده، امر به اخراج لاجوردی و نصب فرددیگری به مقام دادستانی و سرپرستی زندان اوین داد. ولی لاجوردی بعداز دو روز دوباره با حفظ سمت برسرِ  پست خود بازگشت!

با توجه به این اظهارات یا باید قبول کرد که سیدهادی خامنه ای دروغبافی میکند، یا ادعای مطرح شده از طرف مرکز موسوم به پایگاه اسنادانقلاب اسلامی چیزی بیش از خدعه و نیرنگ نیست.