جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » تفتیش عقاید قرون وسطایی در قرن 21 در ایران: محل کسب دستکم یازده شهروند بهایی در اهواز پلمب شد

تفتیش عقاید قرون وسطایی در قرن 21 در ایران: محل کسب دستکم یازده شهروند بهایی در اهواز پلمب شد

به گزارش پیام نیوز محل کسب دستکم یازده شهروند بهایی از تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ تا روز پنجشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۶ در شهر اهواز توسط ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی استان خوزستان پلمب گردید.

ماموران اداره اماکن عمومی در آخرین پلمب صورت گرفته در شهر اهواز در ساعت ۱۲ ظهر امروز محل کسب تعدادی دیگر از شهروندان بهایی ساکن این شهر را به دلیل تعطیلی در ایام تعطیلات آئین بهایی پلمب کردند.
یک منبع نزدیک به صاحبان محل کسب در اهواز به گزارشگر بهایی نیوز می گوید که « ماموران اداره اماکن نیروی انتظامی عنوان کردند که چون این محل های کسب در تاریخ ۱۸ تیرماه ۱۳۹۶ تعطیل بوده اند با پلمب روبرو شدند.»

بنابر این گزارش محل کسب رستم درخشان، سام درخشان، سهراب فیروزمندی، فرزاد افشار، فرشید افشار، خسرو زهدی، ورقا درخشان، سهراب درخشان، جمشید نجفی، فیض الله قنواتیان و کیانوش افشار توسط ماموران اداره اماکن پلمب شده است.

به روی برگه ابلاغیه عنوان شده است که پلمب های صورت گرفته به دستور مقام قضایی و معاون دادستانی توسط پلیس نظارت بر اماکن عمومی بوده است.

طی روزهای اخیر محل کسب تعدادی از شهروندان بهایی ماهشهر نیز پلمب شده است که اخبار تکمیلی آن منتشر خواهد شد.

در سال گذشته بیش از ۳۰۰ محل کسب شهروندان بهایی تنها به دلیل تعطیلی محل کسب آنان در ایام تعطیلی دیانت بهایی و همچنین باورمند بودن آنان به آئین بهایی با پلمب روبرو شده است.

در سالهای گذشت اداره اماکن بارها محل کسب شهروندان بهایی در شهرهای مختلف کشور را با پلمپ از سوی این اداره دولتی روبرو ساخته است.

دلیل پلمب محل کسب شهروندان بهایی  مقابله نیروهای امنیتی با دیانت بهایی است . همواره در سالهای گذشته شاهد پلمب محل کسب شهروندان بهایی و همچنین بازداشت شهروندان بهایی ساکن ایران بوده ایم. لازم به یادآوری است، طبق قوانین صنفی کشور کسانی که دارای مجوز فعالیت هستند می تواند در سال ۱۵ روز تعطیلی اعلام نمایند و بیش از ۱۵ روز تعطیلی را به اداره اماکن اطلاع دهند.