جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » پیچیدگی سناریوهای جدید آمریکا برای بحران سوریه از نظرگاه تحلیلگران وفادار به بشارالاسد بعثی در روزنامه الثوره دمشق!

پیچیدگی سناریوهای جدید آمریکا برای بحران سوریه از نظرگاه تحلیلگران وفادار به بشارالاسد بعثی در روزنامه الثوره دمشق!

 به گزارش مشرق، روزنامه الثوره سوریه – رسمی ترین ارگان مطبوعاتی وابسته به رژیم بشارالاسد بعثی- در مقاله ای به قلم «احمد حماده» و با عنوان « توطئه آمریکا برای برهم زدن نشست آستانه تا ثبات منطقه» به بهانه جویی های آمریکا برای مداخله نظامی در سوریه پرداخت و ادعاهای تازه ای را در قواره “تحلیل استراتژیک- مطرح نمود، که در سطور زیر منعکس شده است:

جنگ‌طلبی ترامپ

آمریکا با طرح ادعاهای پوچ علیه نظام سوریه در زمان برگزاری دور پنجم نشست آستانه به دنبال تشدید تنش‌ها و ممانعت از پیشرفت فرآیند حل بحران سوریه است.

الثوره نوشت: از زمانی که چرخ پنجمین دور نشست های آستانه به حرکت درآمد و به تبع آن سوریه از توقف عملیات های جنگی به منظور کمک به روند آشتی و تمهید زمینه موفقیت مذاکرات خبر داد، آمریکا، ترکیه و دست نشانده های آنها در میادین مختلف برای برهم زدن این نشست به ایجاد تنش پرداخته و تا توانستند چوب لای چرخ مذاکرات سوریه گذاشتند.

اردوغان، نظامیان خود را به بهانه های مبارزه با تروریسم و مقابله با پیشروی کردها در شمال سوریه جمع کرده و دولت ترامپ ادعای پوچ احتمال آمادگی نظام سوریه برای انجام حمله شیمیایی جدیدی را مطرح می کند.

این در حالی است که آمریکا تاکنون حمایت های همه جانبه ای از داعش به عمل آورده، گروهکی حالا در مقابل چشمانش در حال فروپاشی است و کاری برای نجات آن نمی تواند انجام بدهد.

رفتار خصمانه آمریکا و دست نشانده های آن تنها مورد انتقاد دشمنانش نیست بلکه حتی بوق های رسانه ای غربی نیز زبان به انتقاد گشودند.

روزنامه انگلیسی گاردین نوشت: رفتار کاخ سفید، خصمانه است و تهدیدهای آمریکا علیه سوریه خطری برای دنیاست، بنابراین در این شرایط رسانه های مخالف سیاست های آمریکا و دشمنان این کشور چه چیزهایی خواهند گفت.

این حقیقت از زمانی روشن شد که منابعی آگاه در سرویس های اطلاعاتی از عملیات نظامیان آمریکا در انتقال موشک های دوربرد این کشور از اردن به پایگاه التنف در جنوب سوریه خبر دادند.

آمریکا با این اقدام غیر قابل توجیه خود به دنبال ایجاد جبهه مشترک به اصطلاح مبارزه با تروریسمی است که در واقع امر هم این هدف را دنبال نمی کند بلکه درصدد پیاده کردن نقشه هایش برای سوریه است به گونه ای که سپس به بهانه حمله شیمیایی نظام سوریه به این کشور حمله کند.

آمریکا در سناریوسازی برای توجیه مداخلات خود در امور دیگر کشورها فوق العاده استادانه عمل می کند همه ما به یاد داریم که چگونه دولت جورج بوش پسر قضیه وجود سلاح های کشتار جمعی در عراق را ساخته و پرداخته کرده و بر مبنای ادله ای بی اساس به خاک این کشور تجاوز کرد.

ما همچنین فراموش نمی کنیم که چگونه کالین پاول، وزیر خارجه سابق ایالات متحده از این ادعاهای ساختگی به شکل مسخره ای دفاع می کرد کاری که امروز دولت ترامپ در قبال سوریه انجام می دهد.

آمریکا سه ماه پیش به دنبال انفجار شیمیایی مشکوک خان شیخون بهانه ای برای عملیات موشکی وسیع خود علیه مواضع ارتش سوریه در حمص پیدا کرد و این بار به بهانه در اختیار داشتن اطلاعاتی مبنی بر آمادگی ارتش سوریه برای حمله شیمیایی به دنبال ماجراجویی تازه ای است.

همین جاست که می گوییم آمریکا تنها به دنبال برهم زدن نشست های آستانه نیست بلکه می خواهد با به هم ریختن منطقه نقشه آن را عوض کند.

«استوارت جونز» دیپلمات آمریکایی و نماینده این کشور در مذاکرات «آستانه» درباره حل بحران سوریه، در اظهاراتی با تکرار مواضع خصمانه کشورش در قبال تهران مدعی شد که واشنگتن درباره بی طرفی ایران به عنوان عضو ناظر بر مناطق کاهش تنش‌ در سوریه تردید دارد.

وی که معاون خاورنزدیک وزارت خارجه آمریکا نیز به شمار می آید در ادامه با تأکید بر مطلع بودن کشورش از ایده ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه گفت: آمریکا در حال حاضر آمادگی گفتگو درباره امکان ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه را ندارد.

«استوارت جونز» در ادامه ادعا کرد: ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه از پتانسیل‌ هایی برخوردار است؛ مشروط به اینکه بشار اسد و ایران به تعهدات خود پایبند باشند!