شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آیا ایران در آزمایش موشکی، ستاره داوود را هدف قرار داده است؟

آیا ایران در آزمایش موشکی، ستاره داوود را هدف قرار داده است؟

اسرائیل به سازمان ملل متحد گفت ایران در آزمایش موشک بالیستیک خود از ستاره داوود به عنوان هدف استفاده کرده است.

بنا به گزارش خبرگزاری بین المللی «جوئیش تلگرفایک»، یک وابسته دیپلماتیک اسرائیل روز چهارشنبه هفتم تیر ماه تصاویری ماهواره ای در اختیار اعضای شورای امنیت سازمان ملل قرار داد که محل آزمایش یک موشک بالیستیک ایران در سال گذشته را نشان می دهد که در آن ستاره داوود، سمبل قوم یهود، هدف این آزمایش قرار گرفته است.

وابسته دیپلماتیک اسرائیل با انتشار تصویر ماهواره ای که در آن ستاره داوود از دور به چشم می خورد، در صفحه فیسبوک نوشت «این تصاویر برای باری دیگر و بدون شبهه ثابت می کند که ایران همچنان می خواهد به اسرائیل صدمه بزند.»

این وابسته دیپلماتیک اسرائیل از شورای امنیت سازمان ملل خواسته تا در مقابل تخطی ها و تحریک های ایران سکوت نکند.

دنی دنن، فرستاده اسرائیل به سازمان ملل متحد طی شکایت‌نامه ای که به شورای امنیت ارائه داده گفت «استفاده از ستاره داوود به عنوان یک هدف، بیانگر نفرت و غیر قابل قبول است.»

به گفته آقای دنن، هدف قرار دادن ستاره داوود توسط ایران در تخطی از قطعنامه شورای امنیت و نشانه ای واضح از تعهد ایران به صدمه زدن به کشور اسرائیل است.

قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت که بعد از توافق هسته ای ایران و کشورهای پنج بعلاوه یک تصویب شد، آزمایش موشک بالستیک با قابلیت هسته ای برای ایران را منع کرده است. ایران به این بخش از قطعنامه بی توجه است و تاکنون چند آزمایش موشک بالستیک انجام داده است.

صدای آمریکا