جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » وزیر دفاع انگلیس: از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه حمایت خواهیم کرد

وزیر دفاع انگلیس: از اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه حمایت خواهیم کرد

وزیر دفاع انگلیس گفت، کشورش از هرگونه اقدام نظامی آتی آمریکا علیه دولت سوریه “به تلافی استفاده از سلاح‌های شیمیایی” از سوی بشار اسد حمایت خواهد کرد.

به گزارش ایندیپندنت، مایکل فالون وزیر دفاع انگلیس در مصاحبه‌ای تاکید کرد،اقدام نظامی آمریکا علیه سوریه باید موجه، قانونی و متناسب باشد اما گفت که در این شرایط حمایت انگلیس از اقدام دولت دونالد ترامپ محکم خواهد بود.

فالون به رادیو بی‌بی‌سی گفت: باید مثل همیشه اقدام نظامی که در زمان جنگ استفاده می‌کنید موجه و قانونی و متناسب و ضروری باشد. در آخرین موردی که آمریکا علیه دولت سوریه چنین اقدامی انجام داد وضعیت بدین ترتیب بود.

وی افزود: اگر آمریکایی‌ها بار دیگر اقدام مشابهی انجام دهند صراحتا می‌خواهم بگویم که ما از آن حمایت خواهیم کرد.

فالون در ادامه گفت، آمریکا وضعیت در سوریه را زیر نظر داشته اما اذعان کرد، واشنگتن هیچ گونه مدرک و شواهد خاصی درباره تدارک‌های حکومت سوریه برای حمله شیمیایی به دولت انگلیس نداده است.

سخنگوی ریاست‌جمهوری آمریکا به تازگی مدعی شد که نظام سوریه آماده انجام یک حمله شیمیایی جدید است و در صورت وقوع چنین حمله‌ای آمریکا پاسخ سختی به دولت سوریه خواهد داد.

فالون گفت که انتظار دارد موضع فعلی را به هنگام دیدار با جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در نشست چند روز بعد وزرای دفاع ناتو مطرح کند.

او ادامه داد: ماتیس آخرین بار قبل از دیدار آخر با رئیس جمهور آمریکا گزینه‌های مختلف را با من مورد بررسی قرار داد. من روز پنجشنبه قرار است ماتیس را در اجلاس ناتو ببینم و این یکی از موضوعاتی خواهد بود که ما انتظار بررسی آن را داریم.