پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » رییس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که متاسفانه مناطق همجوار مرزهای شرقی ایران در خاک پاکستان به مأمن و محل آموزش، آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان و مورد تایید آنها تبدیل شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح اعلام کرد که متاسفانه مناطق همجوار مرزهای شرقی ایران در خاک پاکستان به مأمن و محل آموزش، آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان و مورد تایید آنها تبدیل شده است.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح- باقری- با اشاره به حادثه تروریستی در مرز میرجاوه که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان شد، اظهار کرد: متاسفانه مناطق همجوار شرقی ایران در خاک پاکستان به مامن و محل آموزش آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان مورد تایید آمریکا بدل شده است.
به گزارش ایسنا، سرلشگر  باقری در آیین فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی امین با قدردانی از مجاهدت‌ها و موفقیت‌های نیروی انتظامی در تامین امنیت اظهار کرد: ورود، کار و تلاش در نیروی انتظامی اگر با نیت خالصانه خدمت به کشور و ملت عزیز ایران باشد، عبادتی مهم و افتخاری بی‌نظیر است که با آن مباهات می‌کنیم. این نیرو مورد حمایت فرمانده معظم کل قواست و ایشان همه ساله با یادآوری مجاهدت‌های این نیرو از پلیس قدردانی می‌کنند.تحصیل و کار در نیروی انتظامی را باید با عشق به خدمت به اسلام، میهن و مردم آغاز کرد و همین موجب برکت در کار و زندگی ماموران پلیس خواهد شد.دشمنان از راه‌ها و روش‌های مختلف در پی ضربه زن به امنیت کشور و مردم هستند. در این شرایط است که مساله ارتقای دانش، مهارت و آمادگی مقابله با انواع جرایم، بزه‌ها و انواع ناامنی‌ها از سوی نیروی انتظامی ضروری است و انتظار بالایی از دانشگاه و دانشجویان نیروی انتظامی در این زمینه وجود دارد.مجهز بودن به علم و فناوری روز، مهارت علمی، اولویت پیشگیری و مقابله، بهره‌مندی از تجارب اساتید، بازدید از مناطق محروم، انجام کارورزی همزمان با تحصیل و… از جمله انتظارات اساسی از دانشگاه علوم انتظامی و نیروی انتظامی است. تمرین عملی در صحنه‌های مورد نیاز انقلاب و کشور، سبب تبدیل دانشجویان ورودی به افسرانی انقلابی، خودساخته، عادل، آگاه، قانونمدار، توانا، سختکوش و… خواهد شد.مراکز پلیس باید خانه دوم مردم باشد
باقری با بیان اینکه این کشور با امنیت مثال‌زدنی‌اش به سادگی به اینجا نرسیده است، گفت: ایثارگری‌های بسیاری رخ داده تا این کشور به دست شما رسیده است. در کشور اسلامی مراکز، پایگاه‌ها، کلانتری‌ها و پاسگاه‌های نیروی انتظامی باید خانه دوم و محل احساس امنیت و آرامش مردم باشد.همانطور که مجرمان باید با دیدن پلیس احساس ترس داشته باشند، مردم نیز باید با دیدن پلیس و در کنار پلیس احساس امنیت و آرامش کنند که بحمدالله هم‌اکنون نیز اینچنین است. اعتبار و بقای نظام ناشی از  پشتوانه مردمی آن است. نیروی انتظامی به عنوان نماینده شاخص نظام در نقاط مختلف کشور باید نماد اقتدار، نظم، جرم‌ستیزی و در عین حال نماد رافت و مهربانی با مردم باشد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با تاکید بر ضرورت پشتیبانی قوای سه‌گانه و نیروهای مسلح از نیروی انتظامی اظهار کرد: پشتیبانی از ناجا مهم است. باید دستگاه‌های مختلف به کمک این نیروی خدوم بشتابند. از مجلس به شورای اسلامی، انتظار این است که حمایت‌های قانونی را از نیروی انتظامی انجام داده و دولت محترم نیز در زمینه حقوق و معیشت کارکنان پلیس اقداماتی را انجام دهند.
وی خودسازی، سعه صدر، حفظ وجهه ملی و انقلابی و… را ضامن حفظ جایگاه مردمی ناجا دانست و با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا تصریح کرد: نیروی انتظامی وظیفه تامین امنیت انتخابات را دارد. استقرار ثبات، امنیت و آرامش مهم‌ترین مقدمه و بستر حیاتی و برگزار انتخاباتی پرشور و تراز انقلاب اسلامی و مردم ایران است و به فضل الهی ناجا با کمک نیروهای مسلح با تمام توان از عهده این ماموریت برخواهد آمد.حضور پرشور و حداکثری مردم در پای صندوق‌های رای سبب عمیق‌تر شدن استقرار امنیت در کشور شده و از سوی دیگر نشان‌دهنده ارتباط پایدار ملت با حاکمیت در دولت اسلامی است و من امیدوارم با حضور و مشارکت گسترده مردم شاهد حماسه‌ای دیگر باشیم.ما سربازان میهن اسلامی به عنوان قطره‌ای از دریای خروشان ملت با دقت و پیروی از شاخص‌های تبیین شده از سوی رهبر معظم انقلاب به نامزد اصلح، با نشاط، مومن و… رای خواهیم داد.
باقری در بخش دیگری از سخنانش ، نیروهای مسلح را به عنوان سربازان فرمانده معظم کل قوا برشمرد و با تاکید بر اینکه ما تنها بخشی از توان و اقتدار دفاعی سرشار خود را به رخ دشمن می‌کشیم، تصریح کرد: خوب نیست مقام مسوولی نمایش اقتدار ملت در قدرت موشکی را که به برکت خون شهیدان حاصل شده و موجب بازدارندگی در برابر تهدیدات دشمن است، به مساله کوچکی مانند برجام ربط دهد.

در برجام نامی از فعالیت موشکی نماینده است
رییس ستاد کل نیروهای مسلح تصریح کرد: این در حالی است که برابر متن سند برجام، نامی از فعالیت موشکی نیامده است و همچنین برابر اعلام وزیر محترم امور خارجه نیز در این سند هیچ اشاره‌ای به موضوع موشکی نشده، حتی تیم مذاکره کننده هسته‌ای بارها بر تهدید اساسی قدرت دفاعی و بازدارنده کشور در پیش‌بردن موضوعات  تاکید داشتند.
باقری با بیان اینکه خداوند را شاکریم که به برکت خون شهدا، ایستادگی ملت و… دشمنان که روزی جنگ را به کشور تحمیل کردند امروز این جرات و امکان را ندارند، افزود: دشمنان کشورمان اذعان دارند که امکان تجاوز و تهاجم نظامی به ایران سخت و ناشدنی است. البته آنان باید بدانند که در صورت هرگونه اشتباه در محاسباتشان یا کوچکترین تعرض به نظام و سرزمین اسلامی پاسخی بی‌درنگ، قاطع و کوبنده در نقاطی که ما تعیین می‌کنیم دریافت خواهند کرد و موجب شکست و پشیمانی‌شان خواهد شد.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به ناتوانی دشمنان در تجاوز نظامی به کشورمان افزود: نتیجه این ناتوانی این است که امروزه آنان همچون دزدان شب با توسل به دزدهای شبانه، گردنه‌گیران بزدل را اجیر کرده و تعدادی تروریست بی ارزش را برای ناامن‌سازی مرزها و ایران اجیر می‌کنند که جز خفت و خاری برایشان نداشته است.
باقری با اشاره به حادثه تروریستی در مرز میرجاوه که منجر به شهادت تعدادی از مرزبانان کشورمان شد، اظهار کرد: متاسفانه مناطق همجوار شرقی ایران در خاک پاکستان به مامن و محل آموزش آماده‌سازی و تجهیز تروریست‌های جیره‌خوار عربستان مورد تایید آمریکا بدل شده است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه ما نسبت به مسوولان پاکستان و علاقه وافر ملت شریف این کشور به انقلاب اسلامی، حضرت امام و مقام معظم رهبری واقف هستیم، تصریح کرد: ادامه این وضع در مرزهای مشترک به هیچ عنوان برای ما قابل تحمل نیست و انتظار داریم مقامات پاکستان با مسوولیت‌پذیری، کنترل مرزها و دستگیری و تحویل‌دهی این تروریست‌ها، پایگاه‌های آنان در کشورشان را تعطیل کنند.
باقری در پایان تاکید کرد: در صورت ادامه این تعرضات مامن، و مخفیگاه تروریست‌ها در هرجایی که باشند مورد ضربات کوبنده قرار خواهند گرفت.

حسین دهقان وزیردفاع با شبکه المنار گفتگو کرد:

به گزارش واحد مرکزی خبر صدا و سیمای جمهوری اسلامی، حسین دهقان روز یکشنبه ۷ مه (۱۷ اردیبهشت) در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار لبنان – وابسته به گروه حزب الله – در پاسخ به این سوال که آیا عربستان سعودی توانایی آن را دارد که دامنه نبرد را به خاک ایران بکشاند، گفت:

«من درک نمی کنم که چگونه می خواهند چنین کاری انجام دهند، آنان گمان می کنند آنقدی نیروی هوایی قدرتمندی دارند که بتوانند چنین کاری انجام دهند.من به آنان توصیه می کنم چنین حماقتی را مرتکب نشوند اما اگر این حماقت را مرتکب شوند بعید است از عربستان جز مکه و مدینه، جای دیگری باقی بماند.»

محمد بن سلمان در مصاحبه‌ خود با شبکه ام‌بی‌سی مذاکره مستقیم با ایران را رد کرد. او حکومت ایران را متهم کرد که به دنبال تسلط بر کشورهای مسلمان است تا زمینه را برای ظهور امام مهدی (امام دوازدهم شیعیان) فراهم کند.

وی همچنین ایران را متهم کرد که با سرنگون کردن حکومت قانونی یمن و استقرار یک حکومت وابسته به خود در آن کشور، زمینه گسترش حضور داعش در یمن را فراهم آورد تا از آنجا بتواند امنیت عربستان سعودی را مورد تهدید قرار دهد.

دولت ایران در این خصوص رسما به سازمان ملل متحد شکایت کرده است.

غلامعلی خوشرو، نماینده جمهوری اسلامی در سازمان ملل متحد به تازگی در نامه‌ای به دبیرکل این سازمان و رئیس شورای امنیت، اظهارات محمد بن سلمان را تهدیدی آشکار علیه ایران دانست و آن را ناقض منشور سازمان ملل متحد خواند.

روابط ایران و عربستان در چند سال اخیر به شدت پرتنش بوده به طوری که بسیاری از ناظران معتقدند که این دو کشور در سوریه و یمن درگیر جنگ نیابتی هستند.

هشدار وزیر دفاع ایران به عربستان سعودی

حسین دهقان، وزیر دفاع ایران، به حکومت عربستان سعودی هشدار داده که اگر نبرد را به داخل خاک ایران بکشاند جمهوری اسلامی به غیر از مکه و مدینه دیگر مناطق این کشور را امن باقی نخواهد گذاشت.

این تازه‌ترین واکنش یک مقام ارشد حکومت ایران به اظهارات اخیر محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد و وزیر دفاع عربستان سعودیست که درباره ایران گفته بود: «ما منتظر نمی‌مانیم تا آنان جنگ را به داخل خاک سعودی بکشانند بلکه تلاش ما این است که این نبرد در طرف آنان، داخل ایران روی دهد نه در عربستان سعودی.»