جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دونالد ترامپ در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی، فلسطین اشغالی و واتیکان می‌رود.

دونالد ترامپ در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی، فلسطین اشغالی و واتیکان می‌رود.

به گزارش مشرق، دویچه وله گزارش داد: دونالد ترامپ در اولین سفر خارجی خود به عربستان سعودی، فلسطین اشغالی و واتیکان می‌رود.

این سفردر اواخر مه انجام خواهد شد و یک مقام کاخ سفید هدف از آن را از جمله هماهنگی در مقابله با داعش و رژیم ایران عنوان کرده است.

بر اساس اطلاعات چندین رسانه‌ آمریکایی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در جریان سفرش به اروپا برای شرکت در اجلاس ناتو و نشست گروه “جی۷” از فلسطین اشغالی، عربستان سعودی و واتیکان نیز دیدار خواهد کرد.

اما واتیکان ضمن تأیید این خبر، اعلام کرده که قراری برای دیدار ترامپ از مقر رهبر کاتولیک‌های جهان در روز ۲۴ ماه مه در نظر گرفته شده است.

موعد سفرها، پیش از اجلاس ناتو؟

تاکنون فقط سفر رئیس جمهوری جنجالی آمریکا برای شرکت در اجلاس ناتو در بروکسل در روز ۲۵ ماه مه و نیز اجلاس گروه “جی۷” در سیسیل ایتالیا در روزهای ۲۶ و ۲۷ ماه مه قطعی شده بود.

رسانه‌های آمریکایی البته زمان دقیق سفرهای جدید ترامپ را اعلام نکرده‌اند. “پولیتیکو” اما گمانه‌زنی کرده که این سفرها ممکن است پیش از نشست‌های ناتو و “جی۷” انجام بگیرند.

دونالد ترامپ اخیرا در جریان دیداری با پائولو جنتیلونی، نخست‌وزیر ایتالیا، تمایل خود به دیدار با پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان را اعلام کرده بود.

منبع: میزان