جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارائه گزارش تهدید و پرونده سازی بر علیه روح الله زم به پارلمان اروپا

ارائه گزارش تهدید و پرونده سازی بر علیه روح الله زم به پارلمان اروپا

روز ۱۴ اردیبهشت تیم وکلای «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» گزارش پرونده سازیهای اخیر و تهدید روح الله زم، «فعال سیاسی رسانه ای» توسط نهادهای امنیتی نظام حاکم بر ایران را همراه با آخرین وضعیت نقض مستمر حقوق بشر در ایران، به نمایندگان پارلمان اروپا ارائه کردند.
وحید بهشتی خبرنگار شبکه جهانی «دُرّ تی وی» و یکی از اعضا انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر، مصاحبه ای را در همین ارتباط با روح الله زم از پارلمان اروپا انجام داد، که این مصاحبه نیز ضمیمه گزارش ارائه شده به پارلمان اروپا گردید.

روح الله زم گفت پرونده سازیها و تهدیدات اخیر به دلیل خبر فوق محرمانه ای است که در رسانه ای که به ایشان منتسب می کنند منتشر شد، و آن دادن امتیازِ دسترسیِ روسیه به آبهای آزاد و گرم ایران درازای دفاع از جمهوری اسلامی در صورت حمله نظامی آمریکا می باشد، که قرار داد مربوطه با موافقت و امضای رهبر نظام توسط رئیس جمهور که سه هفته پیش به روسیه رفته بود منعقد شد.

روح الله زم در ادامه گفت نهادهای امنیتی روسیه انتشار این خبر را به سازمان سیا و موساد ربط دادند، در صورتی که این خبر توسط منابع خبری از بیت رهبری به دست ما رسیده بود، و پس از آن نهادهای امنیتی ایران سناریویی مبتنی بر سفر من به مالزی و دیدار با مقامات «موساد» اختراع کردند، که البته ما شاهد همین شیوه پرونده سازی برای یکی از دوستانمان که اخیرا در ترکیه ترور شد، چند ماه قبل از ترور ایشان بودیم.

روح الله زم در پایان اضافه کرد که این پرونده سازیها را با «توجه به سابقه و روش کار نهادهای امنیتی ایران» آغاز پروسه حذف خود میداند، و حاضر است که صفحات گذرنامه خود را در صورت لزوم منتشر کند.