پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » “یگان ویژه موسوم به صابرین” برای یاری رساندن به “بشارالاسد بعثی” اعزام می شوند.

“یگان ویژه موسوم به صابرین” برای یاری رساندن به “بشارالاسد بعثی” اعزام می شوند.

پاسدار پاکپور -فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران- طی مصاحبه‌ای رسماً و بدون لاپوشانی از اعزام نیروی تکاور زمینی از “یگان ویژه موسوم به صابرین” به سوریه برای یاری رساندن به “بشارالاسد بعثی” پرده برداشت.

با تکاوران ویژه سپاه پاسداران بیشتر آشنا شوید/ از یگان ویژه صابرین چه می‌دانید؟

یگان ویژه صابرین حدود 17 سال پیش با هدف انجام ماموریت‌های ویژه سپاه پاسداران تشکیل شد؛ نخستین فرمانده این یگان سردار جعفری بود که هم اکنون فرمانده کل سپاه پاسداران است.

پاسدارپاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طی مصاحبه‌ای  اعزام نیرو از یگان ویژه صابرین به سوریه برای یاری رساندن به بشارالاسد بعثی را مورد تاکید قرار داد و مدعی شد: نیروهای صابرین دارای تجربه بسیار خوبی هستند و از نظر علمِ نظامی، جایگاه بلندی دارند و این توانمندی را در مقاطع مختلفی نشان داده اند!
بر اساس متن منتشر شده در سایت موسوم به “میزان نیوز”   “یگان ویژه موسوم به صابرین” بیشتر آشنا خواهیم شد:

یگان ویژه صابرین در سال 79 با هدف انجام ماموریت‌های ویژه سپاه پاسداران تشکیل شد؛ نخستین فرمانده این یگان سردار جعفری بود که هم اکنون فرمانده کل سپاه پاسداران است.مهم ترین شاخصه نیروهای یگان صابرین، ایمان و تعهد بالای آنهاست؛ علاوه بر این شاخصه اساسی، نیروهای این یگان از توان رزمی و آمادگی جسمانی بسیار بالایی نیز برخوردارند.

نام «یگان ویژه صابرین» برگرفته از آیه 65 سوره انفال است که خداوند در این آیه مقایسه‌ای کمّی کرده و توان رویارویی صابرین در برابر دشمن را یک به 10 برشمرده است؛ البته خداوند توان مقابله یک نفر از صابرین با 10 نفر را منوط به داشتن ایمان قوی می‌داند. در نیروی صابرین هم مهمترین مشخصه،‌ ایمان و اعتقاد است.
با تکاوران ویژه سپاه پاسداران بیشتر آشنا شوید/ از یگان ویژه صابرین چه می‌دانید؟
 یگان ویژه صابرین از یگان‌هایی است که تشکیل آن نیاز مبرم و ضروری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود؛ چراکه با تدبیر پذیرش مأموریت‌های سخت و عملیات‌های خاص و ویژه در همه محورها و عرصه‌های زمینی، هوایی، دریایی، امنیت در مرزهای داخلی و برون‌مرزی تشکیل شد.
اولین کسی که فرماندهی این یگان را پذیرفت خود سرلشکر جعفری بود. قریب به 17 سال از عمر یگان صابرین می‌گذرد و این یگان توانسته در مأموریت‌های محوله، نتایج خوبی برای مجموعه نیروی زمینی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی،‌ به‌دست آورد.
با تکاوران ویژه سپاه پاسداران بیشتر آشنا شوید/ از یگان ویژه صابرین چه می‌دانید؟
از آنجاییکه نوع نیرویی که به یگان صابرین می‌آید با دیگر یگان‌ها تفاوت دارد؛ داوطلب‌ترین، شجاع‌ترین و با سابقه‌ترین نیروهای رزمی برای یگان ویژه صابرین انتخاب می‌شوند. اولین نکته‌ای که صابرین را از دیگر یگان‌های نظامی متمایز می‌کند همین جذب داوطلبانه است. قوای جسمی و روحی نیروهای یگان صابرین برای اجرای مأموریت‌های خطرناک و سخت داخلی و برون مرزی بسیار بالاست؛ این نیروها در همه عرصه‌ها چه کوهستان،‌ چه چتربازی، چه دریایی،‌ چه پیاده و… دوره‌های آموزشی سختی را می‌گذرانند.
با تکاوران ویژه سپاه پاسداران بیشتر آشنا شوید/ از یگان ویژه صابرین چه می‌دانید؟ یکی از موفق‌ترین عملیات‌های یگان ویژه صابرین موفقیت مقتدرانه در عملیات پژاک بود.  اولین ویژگی که یک نیروی نظامی باید برای حضور در یگان ویژه صابرین داشته باشد، اعلان داوطلبانه است. ویژگی دیگر پذیرش کارها و مأموریت‌های سخت است؛ زیرا آموزش‌هایی که رزمندگان در صابرین می‌بینند برای هر نیرویی قابل تحمل نیست.