جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » دکتر خزعلی؛ اگر دنیا در حوزه «حقوق بشر» یک گام با حاکمیت سازش کند، مانند «کودتای ۲۸ مرداد» بدهکار ملت ایران خواهند شد.

دکتر خزعلی؛ اگر دنیا در حوزه «حقوق بشر» یک گام با حاکمیت سازش کند، مانند «کودتای ۲۸ مرداد» بدهکار ملت ایران خواهند شد.

بر اساس گزارشهای نهادهای حقوق بشری مانند «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» که به نمایندگان پارلمان اروپا ارائه شده است، دیروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین «اتحادیه اروپا» تحریم‌ها علیه ایران را به دلیل «نقض جدی حقوق بشر» تا یکسال دیگر تمدید کرد.
یک روز پس از تمدید تحریمهای «اتحادیه اروپا» علیه نظام حاکم بر ایران، شبکه جهانی «دُرّ تی وی» سومین مصاحبه انتخاباتی با «دکتر مهدی خزعلی»، نامزد دوازدهمین دوره ریاست جمهوری را از پارلمان اروپا انجام داد.

دکتر مهدی خزعلی در ابتدا این مصاحبه گفت، با این شعار به وزارت کشور برای ثبت نام در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد شدم، «که آمده ام تا بتها و تابوهایی که ۳۹ سال است برای ما ساخته اند را بشکنم، اعم از چپ و راست»، و امیدوارم این حرکت که در روز میلاد «امیر مومنان» کلید خورد، گامی باشد تا مردانه برای احقاق حقوق مردم بایستیم.

دکتر مهدی خزعلی در ادامه گفت، هزینه هایی که بر این ملت تحمیل می شود حاصل جهالت است، از ابتدای این انقلاب با شعار مرگ بر کشورها و تمدنهای دیگر و پای گذاردن بر پرچمهای آنها آغاز کردیم، یا از دیوار سفارتها که نزد ما امانت بود بالا رفتیم، تمام این حرکتها از نظر ما محکوم و در حیطه تروریسم است .

دکتر خزعلی گفت اگر دولتی بیاید و کسی که از دیوار سفارت بالا رفته را به عنوان معاون خود قرار دهد قطعا نمی توان انتظار داشت که دنیا ما را از فهرست کشورهای حامی تروریسم خارج کند، و این اشتباهاتی است که رجال سیاسی ما در دوره های قبل انجام داده اند، ولی ما آمده ایم که از جاهلیت اولی و اخری یعنی اصولگرایی و مدعیان اصلاح طلبی عبور کنیم و به عقلانیت برسیم، و به همین دلیل هم در دولتی که ما پایه گذاری می کنیم از دین، آیین، مذهب، قوم، نژاد و جنس کسی سوال نمی کنیم، تا هر کس که اصلح است در جایگاه درست خود قرار گیرد.

دکتر مهدی خزعلی اظهار داشت که اگر تایید شویم با این گفتمان با تمام دنیا آشتی خواهیم کرد و تعامل مثبت خواهیم داشت، و خطر جنگ و تجزیه از سر راه این ملت بزرگ برداشته خواهد شد، و اگر تایید نشویم مشروعیت را از حاکمیت میگیریم و از مردم دعوت میکنیم که به نماینده ای که توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شده رای دهند.
دکتر مهدی خزعلی در جواب به این پرسش که اگر شما رئیس جمهور شوید وضعیت «زندانیان سیاسی عقیدتی» در ایران چگونه خواهد بود گفت، در وزارت کشور هم گفتم که چگونه از من که هویتم «زندانی سیاسی» است ، ۱۰ بار بازداشت شده ام، رکورد محکومیتها در «جنبش سبز» را دارم و ۱۰ بار ( ۳۲۷ روز ) اعتصاب غذا کرده ام، انتظار دارید که از آقای روحانی که رسما مصاحبه می کند و می گوید که ما زندانی سیاسی نداریم و در اصل منکر وجود من است، حمایت کنم؟

دکتر خزعلی اضافه کرد که روسای جمهور قبل باید قدری مردانگی داشتند و می گفتند زندانهای ما مملو از زندانیان سیاسی و عقیدتی است، و باید به این زندان های سیاسی و عقیدتی پایان داد.

دکتر مهدی خزعلی در پایان گفت، انتظار و خواسته ما از دنیا و بخصوص «پارلمان اروپا» این است که «حقوق بشر» و حقوق ملت ایران را با زمامداران و جناح حاکم در ایران معامله نکنند، ملت ایران برای رسیدن به حقوق خود استوار ایستاده، و پیامش به دنیا این است که اگر در حوزه «حقوق بشر» یک گام با جناح حاکم بر ایران سازش کنند مانند «کودتای ۲۸ مرداد» بدهکار ملت ایران خواهند شد.