پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » آخرین اسامی مصدومان زلزله دیار علم الهدی و ابرام دراکولا

آخرین اسامی مصدومان زلزله دیار علم الهدی و ابرام دراکولا

 گزارش های تازه از زلزله خراسان و پس لرزه های آن در دیاری که احمد عَلَم الهدی و”ابرام دراکولای ناسید” – داماد او- صیغه سراها در آن دایر کرده اند، و امثال سعید طوسیها “دارالقرائة القرآنیة” را مدیریت میکنند!

آخرین اسامی مصدومان زلزله امروز مشهد و خراسان رضوی اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر مشهد‌‌مقدس را لرزاند. در پی وقوع این زمین لرزه تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

22:35/دانشگاه‌های مشهد، گلبهار، تربت جام، سرخس و فریمان تعطیل شد

‌پیرو اطلاعیه روابط عمومی شبکه جامع دانشگاه‌های استان خراسان رضوی،کلیه دانشگاه‌های  مشهد، گلبهار، تربت جام، سرخس و فریمان فردا پنجشنبه تعطیل است.

انتهای پیام/

22:27/شایعات زلزله در ساعات آینده صحت ندارد؛ پس‌لرزه‌ها طبیعی است

رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان خراسان رضوی گفت: شایعات زلزله در ساعات آینده کذب است.

رضا آسایش پور در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: معمولاً عنوان کردن مباحث زلزله در آینده غیرعلمی است و هیچ واقعیتی در این مورد وجود ندارد و مردم به شایعات توجه نکرده و آرامش داشته باشند.

رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان خراسان رضوی گفت: روند تخلیه انرژی درونی زمین در حال انجام است و این روند غیرمعمول نیست بنابراین مردم نگران نباشند و آرامش داشته باشند.

21:59/شب نا‌آرام مردم در “سفید سنگ”؛ ثبت پس‌لرزه 4.7 ریشتری‌

دقایقی قبل زلزله‌ای به مقیاس 4.7 ریشتر شهرستان سفید سنگ، خراسان رضوی را به لرزه در آورد.

دقایقی قبل زلزله‌ای به مقیاس 4.7 ریشتر شهرستان سفید سنگ، خراسان رضوی را به لرزه در آورد.

این زمین لرزه جزو پس لرزه‌های زلزله امروز صبح مشهد مقدس است.

21:30/‌ارسال 15 هزار پرس غذای گرم توسط آستان قدس به مناطق زلزله‌زده‌

مدیر امور خدام آستان قدس رضوی گفت: در مجموع 15 هزار پرس غذا از سوی آستان قدس رضوی برای امروز و فردای زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است.

محمد توکلی فریمانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان حادثه زلزله استان خراسان رضوی اظهار داشت: باتوجه به دستور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی تمامی خدام و کارکنان مهمانسرای حضرت رضا (ع) برای خدمت‌رسانی به حادثه دیدگان و افراد زلزله زده استان به حالت آماده‌باش درآمده‌اند.

وی افزود: طبخ 5100 پرس غذا توسط مهمان‌سرا حضرت رضا (علیه السلام) انجام و ساعتی قبل 32 نفر از خدام حضرت رضا (ع) در قالب سه گروه به مناطق رضویه، سفید سنگ فریمان و موسی‌آباد تربت جام برای توزیع این غذاها اعزام شدند.

مدیر امور خدام آستان قدس رضوی گفت: از این 5100 پرس غذا، 1600 بسته غذایی در منطقه رضویه، 1750 غذا در منطقه سفید سنگ و روستاهای اطراف آن و  1750 پرس غذا در منطقه موسی آباد شهرستان تربت جام بین آسیب‌دیدگان و زلزله‌زده‌ها توزیع شد.

توکلی فریمانی بیان کرد: فردا صبح هم پنج هزار بسته صبحانه بین زلزله‌زگان مناطق مذکور توزیع خواهد شد.همچنین، برای ناهار فردای زلزله‌زدگان 5 هزار پرس غذا متبرک حضرت رضا (ع) در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع 15 هزار پرس غذا از سوی آستان قدس رضوی برای امروز و فردای زلزله‌زدگان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تا ساعاتی دیگر 8 هزار بطری آب به مناطق زلزله‌زده ارسال خواهد شد.

مدیر امور خدام آستان قدس رضوی با اشاره به حضور قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در محل زلزله و نظارت بر روند انجام امور گفت: تمامی خدام و کارکنان مهمان‌سرا حضرت رضا (ع) در حالت آماده باش قرار دارند تا هر کاری را که بتوانند برای کمک به حادثه‌دیدگان انجام دهند.

21:24/تمامی تاسیسات زیربنایی در مناطق زلزله‌زده خراسان رضوی برقرار است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خراسان رضوی گفت: تمامی تاسیسات زیربنایی در مناطق زلزله زده خراسان رضوی برقرار است.

حجت شایانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: این زلزله به بزرگی 6 ریشتر در 40 کیلومتری شمال شرق فریمان و حدود 80 کیلومتری مشهد اتفاق افتاد، خسارات تغییری نکرده، یک خانم 70 ساله در این حادثه فوت کرده است.

وی گفت: عمده جراحات سطحی است و از ساعات اولیه گروه‌های ارزیاب اعزام شدند و ستاد مدیریت بحران نیز تشکیل شد، در معیت استاندار خراسان رضوی در کانون و محل زلزله حاضر شدیم و آماده‌باش کل دستگاه‌های عضو شورای مدیریت بحران انجام شد و تعطیلی مدارس در نوبت عصر صورت گرفت.

شایانفر بیان کرد: تعداد روستاهای خسارت دیده ما حدود 67 روستاست که در مشهد و تربت جام و سرخس و فریمان است، عملیات جست و جو و نجات انجام شد و با اعزام بالگرد بررسی هوایی انجام شده و تمام تاسیسات زیربنایی همچنان برقرار ‌و آب قطع شده دو روستا نیز برطرف شده است.

شایانفر گفت: زلزله اصلی همان بود که صبح رخ داد، توصیه این است که در مناطق آسیب دیده مردم ملاحظه داشته باشند اما در سایر نقاط این الزام وجود ندارد.

21:11/نمایشگاه مشهد آماده اسکان و برپایی چادر از سوی شهروندان‌

مدیرعامل نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: برای افزایش امنیت و آرامش شهروندان عزیز، سالن‌ها و بخشی از محوطه نمایشگاه بین‌المللی مشهد، امشب در صورت مراجعه همشهریان‌ برای ‌اسکان و برپایی چادر، آماده و پذیرای مردم است.

احسان ارکانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: مشهد امروز شاهد وقوع زمین لرزه و پس لرزه‌های متعدد بود که همین امر سبب شد مردم ساعاتی را در خارج از منازل خود سپری کنند.

وی ادامه داد: در جهت افزایش امنیت و آرامش شهروندان عزیز، سالن‌ها و بخشی از محوطه نمایشگاه بین المللی مشهد، امشب درصورت مراجعه همشهریان عزیز جهت اسکان و برپایی چادر، آماده و پذیرای مردم است.

21:04/مدارس نواحی هفت‌گانه مشهد فردا تعطیل شد‌

برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی برای دانش‌آموزان و فرهنگیان تمام  فعالیت‌های آموزشی، پرورشی و فوق برنامه مدارس در  فریمان، نواحی هفت‌گانه مشهد و تبادکان، احمدآباد، رضویه، سرخس‌، تربت جام، کلات و طرقبه و شاندیز ‌در روز پنجشنبه هفدهم فروردین ماه تعطیل است.

20:39/تدارک غذای گرم برای زلزله‌زدگان فریمان توسط آستان قدس‌‌‌

فرماندار فریمان گفت: غذای گرم برای زلزله زدگان فریمان توسط آستان قدس تدارک دیده شده است.

حسین یساقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: آستان قدس رضوی برای روستائیان آسیب دیده دوقلعه در منطقه سفیدسنگ فریمان غذای گرم تدارک دیده و در مسیر است.

وی گفت: مشکل آب شرب روستاها نیز فردا برطرف می‌شود. استاندار نیز امروز از منطقه بازدید داشتند و سعی می‌کنیم در کوتاه‌ترین زمان مقاوم‌سازی منازل را انجام دهیم.

همچنین مرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به نمایندگی از آستان قدس در منطقه دوقلعه حاضر شده است.

20:17/دستور فوری رئیس جمهور برای رسیدگی ‌به خسارت‌دیدگان و مصدومان‌ زلزله

در پی وقوع زلزله‌، رئیس جمهور ضمن گفت‌وگو با استاندار خراسان رضوی در جریان ‏گزارش دقیق حادثه و ابعاد و گستره خسارات آن قرار گرفت‎.‎

‌حجت‌الاسلام حسن روحانی در تماس تلفنی علیرضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی ‏و شنیدن گزارش عملکرد دستگاه‌های مختلف امدادی، دستور داد تا تمام اقدامات لازم و فوری برای ‏رسیدگی به حادثه‌دیدگان، مصدومان و خسارات وارده از سوی دستگاه‌های مسئول صورت پذیرد‎.‎

رئیس جمهور همچنین دستور داد تا در این راستا و در صورت لزوم از امکانات استان‌های همجوار ‏استفاده شود‎

20:20/زلزله “ول‌کن” نیست؛ مشهد بار دیگر لرزید

دقایقی قبل مشهد بار دیگر لرزید.

این زمین لرزه که دقایقی پیش احساس شد جزو پس لرزه‌های ادامه دار زمین لرزه صبح امروز مشهد است.

19:17/پیش‌بینی برای اسکان اضطراری مردم 5 شهر متاثر از زلزله

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: تمهیدات لازم برای اسکان اضطراری مردم در پنج شهر متاثر از زلزله در این استان برای چهارشنبه شب اندیشیده شده است.

محمد مقدوری اظهار داشت: آمادگی لازم برای اسکان مردم در پارک ها، سالن های مسقف و پایگاه‌های بحران در شهرهای مشهد، سرخس، کلات، فریمان و تربت جام وجود دارد و پیش بینی لازم در این حوزه انجام شده است.

وی گفت: اسکان اضطراری مردم به اختیار خود آنها خواهد بود و درصورت علاقه می توانند از اماکن مذکور استفاده کنند.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی در زمینه فضاهای تدارک شده برای اسکان اضطراری از طریق صدا و سیمای استان در ساعات آینده اعلام می‌شود.

مقدوری ادامه داد: همچنین اسکان اضطراری از طریق هلال احمر در مناطق زلزله زده در حال انجام است و برای اسکان مردم در روستاهای خسارت دیده برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.

18:59/اختصاص وام ارزان‌قیمت و کمک‌بلاعوض به روستاهای آسیب‌دیده

استاندار خراسان رضوی گفت: کمک بلاعوض و وام ارزان قیمت به ساکنان روستاهای آسیب دیده از زلزله اختصاص می‌یابد.

علیرضا رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: بعد از اینکه ارزیاب‌های بنیاد مسکن در محل روستاهای آسیب‌دیده از زلزله خراسان رضوی حاضر شوند و میزان آسیب دیدگی مشخص شود به نسبت آن کمک بلاعوض و وام ارزان قیمت به ساکنان این روستاها اختصاص می‌یابد.

وی بیان کرد: امشب هم قرار است هلال احمر در مناطق آسیب دیده چادر بزند و افراد در آن مستقر شوند و برای خانم‌ها و کودکان هم، اردوگاه سفید سنگ تخلیه می‌شود تا کسانی که تمایل دارند از آنجا استفاده کنند و برای تامین امنیت نیز نیروی انتظامی در آنجا مستقر شده است.

18:46/تعداد مصدومان زلزله خراسان رضوی به 34 نفر افزایش یافت

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از افزایش تعداد مصدومان زمین لرزه امروز استان به 34 نفر خبر داد.

رضا وفایی نژاد در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با اشاره به افزایش تعداد مصدومان زلزله امروز مشهد اظهار داشت: تاکنون تعداد مصدومان زلزله امروز مشهد به 34 نفر رسیده است.

وی افزود: 24 نفر از مجروحان زلزله امروز در خراسان رضوی توسط اورژانس 115 به بیمارستان فریمان، هشت نفر به بیمارستان سجادیه تربت جام و 2 نفر به بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد انتقال یافته‌اند.

فیلم/‌نخستین‌ فیلم از روستاهای زلزله‌زده خراسان رضوی

18:32/امکان اسکان اضطراری در چند روستای زلزله‌زده فراهم شد

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از فراهم شدن شرایط اسکان اضطراری در چند روستای خراسان رضوی خبر داد.

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تخریب‌های زلزله امروز مشهد عمدتاً در روستاهای رضویه و فریمان است و چند روستا نیاز به اسکان اضطراری و اقلام اضطراری دارد.

محمودی گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در حال حاضر این است که مردم آرامش خود را حفظ کنند زیرا بسیاری از شایعات در شبکه‌های اجتماعی پایه و اساسی ندارد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از مصدومیت 17 تن تا کنون و اسکان اضطراری 60 خانوار در روستای کلاته حاج علی و 160 نفر در 8 روستای رضویه خبر داد.

محمودی گفت: تا این لحظه 60 خانوار در روستای کلاته حاج علی و 160 نفر در 8 روستای رضویه توسط امدادگران، اسکان اضطراری داده شده‌اند.

17:50/زلزله 3.8 ریشتری باز هم سفیدسنگ را لرزاند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، زلزله سفید سنگ را  باز هم لرزاند‌.

بزرگی این زلزله 3.8 ریشتر و در عمق 13 کیلومتر بوده است.

17:38/تکذیب تخریب 40 تا صددرصدی منازل سرخس بر اثر زلزله‌‌

فرماندار سرخس گفت: شایعه‌ای که از تخریب 40 تا 100 درصدی شهرستان سرخس بر اثر زلزله خبر داد را تکذیب می‌کنیم.

حسین سنجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: زلزله‌ای که امروز 16 بهمن‌ ماه در خراسان رضوی رخ داده، هیچ‌گونه خسارت جانی و مالی را تا این لحظه برای شهرستان سرخس به همراه نداشته است.

فرماندار سرخس افزود: به اشتباه در اخبار برخی رسانه‌ها منعکس شده، روستاهای خوانسار، بوته‌زار، کلاته علی که در بخش رضویه واقع و در پی زلزله امروز دچار تخریب شده‌اند را مربوط به شهرستان سرخس دانسته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: فقط 2 خانه در روستاهای پسکمر و اطراف صالح آباد ترک برداشته‌اند و خسارت دیگری در سطح شهرستان سرخس تا این لحظه به ما اعلام نشده است.

17:15/زلزله هیچ‌گونه خسارتی به حرم مطهر رضوی وارد نکرده است

تمامی زیرساخت‌های حرم مطهر رضوی در برابر هر گونه زلزله‌ای مقاوم سازی شده است.

‌تمامی زیرساخت‌های حرم مطهر رضوی در برابر هر گونه زلزله‌ای مقاوم سازی شده است.

گروهی از کارشناسان آستان قدس رضوی از تمامی اماکن متبرکه حرم مطهر رضوی از جمله، گنبدها، رواق‌ها و صحن‌ها بازدید کردند، زلزله هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر رضوی وارد نکرده است

17:02/نجات دوقلوی 10 ماهه از زیر آوار زلزلۀ مشهد

سخنگوی اورژانس کشور گفت: ماموران اورژانس یک دوقلوی 10 ماهه که از زیر آوار خارج شده بودند را به بیمارستان منتقل کردند.

مجتبی خالدی سخنگوی اورژانس کشور اظهار داشت: ماموران اورژانس یک دوقلوی 10 ماهه که از زیر آوار خارج شده بودند را به بیمارستان منتقل کردند.

حال عمومی این دوقلوها در حال حاضر مساعد است.

16:25 / سفید‌سنگ همچنان می‌لرزد

منطقه سفید‌سنگ در مدت یک ساعت 14 بار لرزید. این زمین لرزه‌ها بین ساعت 14:21 تا  15:28 رخ داده است.

شدت کمترین زمین لرزه 2.1 ریشتر و بیشترین آن 3.6 ریشتر بوده است.

فیلم/اقدام جالب مدیر یکی از دبستان‌های مشهد برای جلوگیری از استرس دانش آموزان

15:39 / سینماهای مشهد امروز تعطیل است

حسن کریمی مدیر امورسینمایی حوزه هنری خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس از تعطیلی سینماهای مشهد خبر داد.

وی افزود: در مشهد سینماهای هویزه، آفریقا و قدس چهارشنبه 16 فروردین ماه تعطیل است.

15:39 / انجام 60 عملیات پیشگیرانه در پی وقوع زلزله در مشهد

آتشپاد دوم  حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: نخستین حادثه در ساعت 10:48 صبح امروز به سامانه تلفنی 125 اعلام شد و تا اکنون ماموران آتش‌نشانی برای 60 مورد عملیات پیشگیرانه به کمک شهروندان شتافته‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: اکثر اقدامات پیشگیرانه در منازل مسکونی خطری سطح  و حومه شهر انجام شده که تعداد آن تا این لحظه به 54 مورد رسیده است.

وی با بیان اینکه بیشتیرین این اماکن در خیابان‌های شهید آوینی، مهدی آباد، طبرسی، سپاد، بابک، آیت الله عبادی، دانش شرقی، سیدی، آزادی، حر و کوشش بوده ادامه داد: دو مورد این حوادث مرتبط با تخریب سطحی دو کوره آجرپزی در انتهای بلوار مفتح و همت آباد، 2 مورد بازدید از دو واحد تجاری خطری در خیابان‌های طبرسی و احمدآباد، یک مورد احتمال سقوط المان شهری در پل میدان امام حسین (ع)  و یک مورد نشست چاه منزل در خیابان پروین اعتصامی است.

جعفری خاطرنشان کرد: بیش از 400 آتش نشان در 48 ایستگاه آتش نشانی به صورت آماده باش درآمده‌اند و خودروهای عملیاتی نیز از آشیانه ایستگاه‌ها خارج شده‌اند.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد با اشاره به استقرار تیم‌های عملیات ویژه این سازمان در ایستگاه 9 شهدا، یادآور شد: دو تیم عملیات ویژه این سازمان نیز به منظور نزدیک بودن به شهرستان‌های پر آسیب در شهرک رضویه مستقر خواهند شد تا در صورت لزوم امدادرسانی بهنگامی داشته باشند.

15:38 / دو دستگاه زنده یاب و 50 امدادگر برای امدادرسانی از سمنان به خراسان رضوی اعزام می‌شوند

علی یحیایی در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم در سمنان با اشاره به حادثه اخیر زلزله در خراسان رضوی اظهار داشت: نفرات اعزامی از استان سمنان متشکل از افراد متخصص در گروه امداد و نجات، آواربرداری و واکنش سریع به خراسان رضوی اعزام می‌شوند و با توجه به میزان تجهیزات امدادرسانی در هلال‌احمر استان سمنان به زلزله‌زدگان خراسان رضوی کمک می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کمک به هم‌وطنان در سراسر کشور وظیفه هر امدادگر است افزود: تعدادی سگ‌های جست‌وجوگر برای پیدا کردن بازماندگان و زخمی‌های زیر آوار از سمنان به خراسان رضوی اعزام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان سمنان با اشاره به اینکه زلزله نقاط مرکزی و شرقی استان خراسان رضوی را لرزاند خاطرنشان کرد: این زلزله پیش از ظهر امروز مابین ساعت 10 الی 11 با قدرت 6 ریشتر نقاطی از چند شهرستان خراسان رضوی را لرزاند.

یحیایی با بیان اینکه تاکنون اطلاعات دقیقی از خسارت‌های این زمین‌لرزه گزارش نشده است اذعان داشت: هلال‌احمر استان سمنان برای اعزام نیروهای بیشتر به خراسان رضوی آمادگی دارد و در صورت لازم تمهیدات لازم برای تجهیزات و امدادرسانی به این استان انجام می‌شود.

وی افزود: این زلزله در مشهد توسط شهروندان احساس شده و گزارشات حاکی از اخلال در خطوط تلفن و شبکه مخابراتی شهر مشهد است.

فیلم/ واکنش مردم زمان وقوع زلزله در پاساژ فردوسی چهار راه خسروی مشهد

15:31 / خسارت به 20 روستای استان خراسان رضوی/ برق تا امروز وصل می‌شود

محمد مقدوری اظهار داشت:  مجموعه بررسی‌ها حاکی از ورود خسارات به 20 روستا در شهرستان‌های فریمان، سرخس و مشهد دارد.

جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران خراسان رضوی گفت: میزان خسارات متفاوت بوده و گزارش بروز خسارت تا 80 درصد نیز داشته‌ایم.

وی افزود: براساس گزارشات واصله در چهار روستا در بخش رضویه مشهد قطع برق داشته‌ایم که تا امروز وصل خواهد شد.

15:07 / امکان اسکان اضطراری برای مردم در شب فراهم شده است

محمد مقدوری جانشین رئیس شورای هماهنگی مدیریت بحران استان با اشاره به وقوع زلزله امروز صبح در مشهد اظهار داشت: در شهرستان‌های مشهد، فریمان، تربت حیدریه، تربت‌جام و سرخس پیش‌بینی اسکان اضطراری برای امشب شده است.

14:39 / اسامی مصدومان زلزله امروز خراسان رضوی اعلام شد

آخرین اسامی مصدومان زلزله امروز مشهد و خراسان رضوی اعلام شد.

براین اساس سعید عزیزی، فاطمه دیباک، لیلا میهن پناه، محمد سیاوش، نازنین منصوری و آمنه فکری در بیمارستان سجادیه تربت جام بستری هستند.

همچنین خانم براتی، ملیحه ناظم تقوی و علی شفا سلمانی در حال انتقال به فریمان هستند. نسا محمد پور نیز تاکنون به عنوان فوتی این حادثه ثبت شده است.

14:31 / توزیع اقلام لجستیکی در مناطق زلزله زده خراسان رضوی آغاز شد

سیدمجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در پی وقوع زلزله و 17 پس لرزه بعد از آن بلافاصله به منطقه سفید سنگ اعزام شدیم و تا این لحظه یک فوتی و 4 مصدوم داشته‌ایم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: تیم‌های ارزیاب در حال بررسی هستند و در بخش رضویه هم تیم‌های ما حضور دارند و در حال ایجاد یک شبکه آماری برای توزیع اقلام لجستیکی هستند.

وی گفت: آمار رسمی با توجه به اینکه استاندار خراسان رضوی در منطقه حضور دارند و از نزدیک عملیات امدادرسانی را مدیریت می‌کنند توسط مدیریت بحران استانداری باید تائید شود و توقع داریم مردم به شایعات توجه نکنند.

14:23 / زلزله خفیف دیگری مشهد را لرزاند

دقایقی قبل زلزله خفیف دیگری مشهد را لرزاند.

به نظر می‌رسد زلزله اخیر از پس لرزه‌های زلزله 6 ریشتری صبح امروز مشهد باشد.

14:19 / 4 روستای فریمان بر اثر زلزله تخریب شد

محمدحسین یساقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس از تخریب بخشی از چهار روستا در محدوده این شهرستان خبر داد.

فرماندار فریمان گفت: این روستاها شامل “دو قله قراشک، “یخدان”، “الغور”، “کارقش” هستند که روستای دو قله قراشک بیشترین میزان خسارات را داشته است.

14:18 / افزایش تعداد مصدومان زلزله خراسان رضوی به 11 تن

بنابر اعلام روابط عمومی اورژانس کشور تعداد مصدومان زلزله امروز خراسان رضوی، به 11 تن رسید.

14:08/ زلزله امروز خسارتی به مدارس خراسان رضوی وارد نکرده است

فرهادی‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی و فوق برنامه در مناطق فریمان، نواحی هفتگانه مشهد، سرخس، تربت جام و طرقبه و شاندیز و تبادکان در نوبت عصر تعطیل شده است.

مدیر روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: هیچ‌گونه خسارتی در مدارس فریمان در نوبت صبح نداشته‌ایم.

وی گفت: برگزاری مانورها در طول ایام سال در مدارس استان در هنگام وقوع زلزله امروز بسیار به کار دانش آموزان آمده است.

13:48/ آب شرب استان خراسان رضوی وصل است/سد‌های خراسان رضوی آسیبی ندیده‌اند

احمد موسوی مدیر روابط عمومی آب و فاضلاب روستایی استان خراسان رضوی اظهار داشت: در تمامی مناطق اتاق بحران تشکیل شده و در حال بررسی بیشتر شرایط هستند.

محمد دانش مدیر روابط عمومی آب منطقه ای استان خراسان رضوی نیز گفت: گزارشی از آسیب رسیدن به سدهای استان تا کنون نداشته ایم.

13:43 / تعداد فوتی‌های زلزله خراسان رضوی به 2 نفر افزایش یافت

تعداد جان‌باختگان زمین‌لرزه خراسان رضوی به 2 نفر و مصدومان به 7 نفر افزایش یافت.

13:36/ برق مطمئن و پایدار در تمامی نقاط مشهد برقرار است

علیرضا کاشی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: نظر به  وقوع زلزله در شهر مشهد و لزوم آمادگی تمامی گروه‌های عملیاتی توزیع برق مشهد به اطلاع می‌رساند تمامی امور اجرایی و گروه‌های عملیاتی در شهر مشهد به صورت آماده باش هستند.

وی افزود: این گروه‌ها در موقع لزوم ارائه خدمات خواهند داد ضمناً در تمامی نقاط شهر مشهد برق مطمئن و پایدار برقرار است و هیچگونه قطعی برق در مشهد اتفاق نیفتاده است. همچنین تلفن فوریت‌های برق 121 بطور تمام وقت آماده پاسخگویی به شهروندان عزیز است.

13:32 / لحظه زلزله در سوپرمارکتی در تربت جام+ فیلم

صبح امروز زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر مشهد‌‌مقدس را لرزاند که در پی وقوع این زمین لرزه تیم‌های امدادی به حالت آماده‌باش در آمده‌اند.

فیلمی که در ادامه می بینید لحظه زلزله در در سوپرمارکتی در شهرستان تربت جام است.

13:29 / برخی روستاهای مشهد تا 80 درصد تخریب شده‌اند

محمدرحیم نوروزیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: زلزله امروز به تعدادی از روستاهای مشهد آسیب زده است و شاید تا 80 درصد تخریب شده‌اند و بخشدار رضویه در منطقه حضور دارند.

فرماندار مشهد مقدس گفت: اکنون در واقع مقدمات جلسه ستاد بحران را فراهم کرده‌ایم تا دستگاه‌های مربوطه حاضر شوند. از نظر تخریب، 12 روستای ما تاکنون بعضاً تا 80 درصد تخریب شده‌اند البته در مورد تلفات هنوز خبری نداریم اما مصدوم داشته‌ایم.

13:24 / تداوم پس‌لرزه‌ها در مشهد در هفته‌های آینده

زارع استاد و پژوهشگر مرکز زلزله شناسی اظهار داشت: تاکنون 8 پس لرزه در پی زلزله مشهد داشتیم که آخرین پس لرزه 4.9 ریشتر شدت داشته است.

وی بیان کرد:  یک زلزله در حدود 14 سال پیش با شدت 6.2 ریشتر در این منطقه رخ داده بود.

این پژوهشگر مرکز زلزله شناسی گفت: آخرین برآوردها نشان می‌دهد عمق زلزله حدود 12 تا 15 کیلومتر برآورد می‌‌شود. به نظر می‌آید این زلزله روند شرقی و غربی دارد که به فریمان می‌رسد و از شمال سفید سنگ است به انتهای فریمان می‌رسد.

زارع گفت: امروز یک تیم شناسایی به منطقه اعزام خواهیم کرد که خود من هم عضو این تیم خواهم بود.

وی بیان کرد: من فکر می‌کنم پس‌لرزه‌ها حداقل تا هفته آینده رخ دهد و روند کلی به سمت کمتر شدن است. ولی به طور کلی پس لرزه‌ها را در ماه آینده انتظار داریم.

13:23/ 3000 نیروی آموزش دیده مردمی در مشهد آماده‌باش هستند

امیر عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در ارتباط با اقدامات شهرداری مشهد پیرامون زلزله 6 ریشتری امروز مشهد اظهار داشت: اعلام آماده‌باش به 3 هزار نفر از نیروی داوطلب مردمی در سراسر شهر که در دوره‌های دوام ثامن قبلاً آموزش‌های لازم را دیده‌اند، داده شده است.

وی تصریح کرد: برای کمک‌رسانی به شهروندان و هرگونه خط احتمالی 14 پایگاه چند منظوره مدیریت بحران در سطح شهر در حالت آماده‌باش قرار گرفتند.

سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران گفت: هماهنگی کامل با شورای مدیریت بحران شهرستان مشهد و شورای مدیریت بحران شهرداری مشهد تا 24 ساعت آینده در حال آماده‌باش است.

13:23 / برآورد دقیقی از میزان خسارت‌های زلزله هنوز وجود ندارد

علیرضا رشیدیان اظهار داشت: اکیپ‌های اعزامی به روستاها هنوز گزارش دقیقی از میزان خسارت زلزله ارائه نکرده‌اند.

وی گفت: تمام نیروها از ارتش، سپاه، بیمارستان‌ها، هلال احمر و … آماده امدادرسانی به زلزله زدگان هستند. شرایط مردم فریمان در حال حاضر عادی است و خسارت گسترده‌ای از این منطقه هنوز گزارش نشده است. همچنین اتاق مدیریت بحران در استانداری خراسان رضوی در این راستا تشکیل شده است.

13:12 / زلزله 6 ریشتری سفید سنگ حمام زنانه قدیمی نیشابور را تخریب کرد+ فیلم

پس از زلزله 6 ریشتری و پس لرزه متعدد آن خساراتی به مناطق مسکونی برخی از شهرها و روستاهای خراسان رضوی از جمله حمام زنانه قدیمی نیشابور که جزو میراث فرهنگی رخ داد که منجر به تخریب این حمام تاریخی شد.

13:07 / تاکنون زلزله خراسان رضوی یک فوتی و 4 مصدوم داشته است

مجتبی احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در پی وقوع زلزله 6 ریشتری امروز در بین شهرستان فریمان، سرخس و مشهد در منطقه سفید سنگ فریمان روستای بیشترین تخریب را داشته است.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی افزود: استاندار و مدیرکل بحران در منطقه مستقر هستند و زلزله در منظقه‌ای که تراکم جمعیت بوده رخ نداده و این قوت قلبی برای تیم‌های عملیاتی است. روستاهای سرخس هم تخریب داشتند و تیم‌های عملیاتی در آنجا برای اسکان روستائیان مستقر هستند.

احمدی بیان کرد: در شهر مشهد ایجاد رعب و وحشت اتفاق افتاده است در تخریب‌های جزئی اتفاق افتاده است که با توجه به تکی بودن کانون زلزله طبیعی است بیشتر تمرکز ما در منطقه سفید سنگ است که دوستان در منطقه مستقر هستند و همچنان تلفات یک کشته و 4 زخمی است.

13:06 / اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول زلزله ایجاد می‌شود

مجتبی احمدی در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق امن حول منطقه حادثه دیده زلزله 6 ریشتری خراسان رضوی جهت آرامش بیشتر مردم ایجاد می‌شود.

12:50 / در پی وقوع زلزله تخریب 70 درصدی برخی روستاهای خراسان رضوی پیش‌بینی می‌شود

پیرحسین کولیوند اظهار داشت: با توجه به گشتی که بالگرد ما در در مکان زلزله در خراسان رضوی داشته است روستاها تخریب شدند و در برخی روستاها تخریب 70 درصد پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: آمار دقیقی از مصدومان وجود دارد. همه بیمارستانهای ما در منطقه آماده‌باش هستند و فوریت‌های پزشکی بلافاصله انجام می‌شود.

مدیر اورژانش کشور گفت: آمار دقیقی که مستند باشد وجود ندارد به محض اینکه اخبار مستند به من برسد اعلام می‌کنم اما بیشترین خسارات در روستاهاست.

12:44 / هیچ گونه خسارتی به حرم منور رضوی وارد نشده است

در پی وقوع زلزله در مشهد مقدس با اقدامات ایمنی انجام شده هیچ گونه خسارتی به حرم مطهر وارد نشده است.

خادمان بارگاه منور رضوی اقدامات و پیش بینی های لازم را در این زمینه تدوین نموده‌اند.

12:41 / مدارس فریمان، مشهد، سرخس، تربت جام و کلات تعطیل شد

دانشگاه‌ها و مدارس تمامی مقاطع در شهرستان‌های فریمان ،مشهد،سرخس،تربت جام و کلات تعطیل شد.

این تصمیم در پی زلزله امروز  اتخاذ شده است.

12:38 / 400 آتش نشان مشهدی همچنان در حالت آماده باش هستند

در پی وقوع زلزله به شدت 6 ریشتر در شهر مشهد 400 آتش نشان از 48 ایستگاه در حالت آماده باش هستند.

در پی وقوع زلزله به بزرگی 6 ریشتر در شهر مشهد 400 آتش نشان مشهدی در حالت آماده باش هستند. علاوه بر این به دستور آتشپاد دوم مهدی رضایی تمام خودورهای آتش نشانی از آشیانه خارج و در حالت استند بای هستند.

بنابراین گزارش، آتش نشان‌ها از مراکز پرخطر بازدید کردند تا در صورت بروز خطرات، عملیات امدادرسانی خود را آغاز کنند.بازدید از کوره آجر پزی، منزل مسکونی در خیابان شهید آوینی از آن جمله است.

12:35 / بیش از 17 پس لرزه در سفید سنگ مشهد مقدس

پس از زمین لرزه ساعاتی قبل در مشهد همچنان پس لرزه‌های آن ادامه دارد.

تاکنون 17 پس لرزه در سفیدسنگ مشهد به ثبت رسیده است.

12:30 / تخلیه مدارس بعد از زلزله 6 ریشتری مشهد+فیلم

پس از زلزله 6 ریشتری در سنگ سفید مشهد مقدس دانش آموزان از مدارس خارج شدند.

12:26 / ستاد مدیریت بحران سازمان پایانه‌های مسافربری مشهد برای کمک به آسیب‌دیدگان اعلام آمادگی کرد

سید علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در اثر وقوع زلزله در مشهد ستاد مدیریت بحران سازمان پایانه‌های مسافربری تشکیل و اقدامات ایمنی بعد از وقوع زلزله در دستور کار این ستاد قرار گرفت.

وی افزود: بازدید از ساختمان‌ها، تونل‌های انرژی، تأسیسات، تجهیزات نیروگاه و… پایانه‌های مسافربری بعد از تشکیل ستاد آغاز شده است و کارشناسان فنی سازمان در حال بررسی اتصالات گاز و برق و آب هستند.

مدیرعامل سازمان پایانه‌های مسافربری شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین وضعیت آماده‌باش کلیه کارکنان سازمان پایانه‌ها اعلام شده و کارکنان فنی با توجه به آموزش‌های که در این ارتباط دیده‌اند در حال آماده‌سازی تجهیزات هستند.

حسینی خاطرنشان کرد: ستاد مدیریت بحران سازمان پایانه‌های مسافربری اعلام آمادگی نموده تا با اعزام به مناطق آسیب دیده به کمک آسیب دیدگان این زلزله بشتابد.

12:26 / شهرداری های خراسان رضوی برای کمک به مردم آماده باشند

علیرضا رشیدیان اظهار داشت: تیمهای ارزیاب برای اعلام میزان، شدت و ناحیه خسارت ها به منطقه وقوع زلزله اعزام شده اند تاکنون گزارش شده است که در سفید سنگ خسارات جزئی داریم.

وی ادامه داد: یک نفر از هموطنان زیر آوار بوده که از زیر آوار خارج شده است و به بیمارستان فریمان اعزام شده است و هلیکوپترهای هلال‌احمر در منطقه در حال گشت زنی هستند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به وسعت منطقه سفیدسنگ گفت: سفید سنگ یکی از بخش‌های فریمان است اما پس لرزه ها در سایر نقاط استان از جمله سرخس و تربت جام رخ داده است.

وی با بیان اینکه شهرداری‌ها برای آمادگی برای کمک‌های لازم به مردم آماده باشند گفت: تاکنون خسارات آنچنانی گزارش نشده است و در انتظار گزارش تیم‌های ارزیاب روستاها هستیم.

12:22/ مشهد دوباره لرزید

مشهد مقدس لحظاتی قبل لرزید.

این زمین لرزه به نظر می‌رسد پس لرزه زلزله اصلی ساعاتی قبل بوده است.

12:15 / 4 روستا در خراسان رضوی تخریب شد؛ آماده باش بیمارستان‌های مشهد

رضا وفایی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: با توجه به اطلاعات فعلی، کانون زلزله بین دو محور سرخس و فریمان بوده است و کانون اصلی روستای سفید سنگ بوده است.

مدیر فوریت‌های اورژانس علوم پزشکی مشهد بیان کرد: تاکنون 4 روستا تخریب شده است، اینها اعلام مصدوم نیز داشته‌اند. اتوبوس‌ها و آمبولانس ها به منطقه اعزام شده‌اند و 10 آمبولانس اضافه هم به منطقه اعزام شده‌اند. تمام بیمارستان های مشهد و فریمان در حالت آماده باش هستند.

12:13 / یک کوره آجرپزی در اثر زلزله در مشهد مقدس تخریب شد

آتشپاد دوم حسن جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم اکنون 400 آتش نشان  در 48 ایستگاه آتش نشانی در سطح شهر مشهد مقدس در حالت آماده باش هستند اما حوادث زیادی تا کنون گزارش نشده است.

وی بیان کرد: یک کوره آجرپزی در بلوار مفتح مشهد مقدس در اثر زلزله تخریب شد.

مدیرعامل آتش نشانی مشهد ادامه داد: همچنین ترک خوردگی‌هایی در ساختمان‌های بلندمرتبه و آسفالت‌های سطح معابر مشاهده شده و تا کنون مورد ویژه دیگری گزارش نشده است.

12:04 / تکذیب هرگونه ریزش و عدم خدمات‌رسانی در قطارشهری مشهد

قاسم طاهری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس در ارتباط با شایعات صورت گرفته در مورد زلزله 6 ریشتری امروز مشهد اظهار کرد: قطار شهری مشهد بعد از زلزله 6 ریشتری به خدمات‌رسانی خود ادامه داده و هرگونه توقف در خدمات‌رسانی تکذیب می‌شود.

وی افزود: در صورت پس‌لرزه و هرگونه مواردی که زندگی شهروندان و مسافران به خطر بیندازد قطعاً سرویس‌دهی متوقف می‌شود اما تاکنون این مهم رخ نداده است.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد بیان کرد: شایعات مربوط به ریزش تونل و یا ایستگاه‌های قطار شهری به شدت تکذیب می‌کنم و خطوط قطار شهری مشهد در حال خدمات‌رسانی هستند.

12:03 / مدارس شیفت عصر فریمان به سبب وقوع زلزله تعطیل شد

در پی وقوع زمین لرزه امروز مشهد مدارس شیفت عصر فریمان تعطیل شد.

این تصمیم با هدف جلوگیری از خسارات زلزله فریمان گرفته شده است.

12:02 / هیچ موردی از انفجار خطوط گاز بر اثر زلزله مشهد گزارش نشده است

حمیدرضا فانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هم اکنون ستاد مدیریت بحران برای بررسی خطوط شبکه گازرسانی در سراسر استان شکل گرفته است.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ گزارشی از حادثه مبنی بر نشت و یا انفجار در خطوط لوله‌های گاز در خراسان رضوی گزارش نشده است و وضعیت در حال مدیریت است.

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی بیان کرد: تمام نیروهای عملیاتی شرکت گاز در خراسان رضوی در حالت آماده باش به سر برده و اقدامات لازم برای پیشگیری و مقابله با حوادث ناشی از نشت گاز در دست انجام هستند.

12:00 / زلزله خراسان رضوی تاکنون تلفاتی نداشته است

علیرضا رشیدیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: همچنان که مردم مطلع هستند زلزله‌ای به بزرگی 6 ریشتر در منطقه سفید سنگ و قلندرآباد اتفاق افتاد، تیم‌های ارزیاب از شهرستان‌های فریمان و مشهد به منطقه اعزام شده‌اند.

استاندار خراسان رضوی بیان کرد:هیچگونه تلفاتی تاکنون گزارش نشده است و امدادرسانی در حال انجام است.

11:58 / گزارشات اولیه حاکی از عدم خسارات زلزله خراسان رضوی است

حجت علی شایانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: به محض دریافت خبر زلزله تمامی نیروهای ارزیاب از تمامی بخش‌ها اعزام به منطقه زلزله زده شده‌اند و هلیکوپتر هلال احمر هم اعزام شده است.

مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی افزود: از مناطق بررسی شده گزارش اولیه حاکی از خسارت خاصی نیست و تاکنون حدود 8 پس لرزه داشته‌ایم و مردم به فضاهای مسقف نروند.

11:57 / بیش از 10  مورد پس‌لرزه در مشهد رخ داده است

پس از زلزله 6 ریشتری صبح امروز در سفید سنگ بیش از 10 مورد پس‌لرزه در حوال مشهد مقدس رخ داده است.

11:53 / تنها یک مورد زیرآوارماندگی تاکنون از زلزله سفید سنگ گزارش شده است

محمدحسین یساقی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: در شهرهای سفیدسنگ و قلندرآباد تا این لحظه هنوز هیچ گزارشی مبنی بر خسارات جانی اعلام نشده است.

وی ادامه داد: تنها در روستاها یک مورد زیر آوارماندگی به وجود آمده که فرد از زیر آوار نجات داده شده است.

فرماندار فریمان بیان کرد: خسارات مالی در شهرهایی که نزدیک به مرکز زلزله بسیار ناچیز بوده اما در روستاها قدری تخریب منازل گزارش شده که هنوز نتایج نهایی گزارشات ارزیابی ارسال نشده است.

11:52/ نیروهای امدادی خراسان رضوی در حالت آماده باش هستند

مجتبی محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: 6 تیم ارزیاب به مناطق اعزام شده و بالگرد امداد هوایی بر فراز این منطقه است تا اطلاع دقیقی داشته باشیم و تا الان صرفاً خرابی برخی خانه‌های روستایی به ما گزارش شده است.

سخنگوی جمعیت هلال احمر خراسان رضوی بیان کرد: تمامی نیروهای هلال احمر استان در حالت آماده باش هستند و در حال بررسی موارد هستیم.

11:50 / رئیس اورژانس کشور: تخریب مناطق مسکونی مشاهده شده است

پیرحسین کولیوند با اشاره به زلزله 6 ریشتری و پس لرزه های بعدی آن اظهار داشت: به محض اطلاع از وقوع زلزله نیروها به حالت آماده‌باش هستند.

رئیس اورژانس ادامه داد: با توجه به ارتباط ضعیف تلفنی مجبور شدیم از بالگرد استفاده کنیم و یک مقداری تخریب مناطق مسکونی از نظر هوایی به ما گزارش دادند. نزدیکی محل زلزله همکاران ما رسیده‌اند و کارهای اولیه را انجام می‌دهند.

11:47 / زلزله در تربت جام خسارتی نداشته است

علی رستمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هیچ خسارت جانی از زلزله در تربت جام گزارش نشده است.

وی افزود: در 7 روستای این شهرستان تخریب دیوار منازل گزارش شده است که اسامی این روستاها شامل موسی آباد، چار مزار، گوربند، سنگ آتش، میخک، باغک و باغ کشمیر است.

فرماندار تربت جام افزود: هنوز میزان دقیق خسارت مشخص نیست اما تیم‌های ارزیاب محلی به این روستاها اعزام شده‌اند.

نخستین فوتی زلزله در روستای کالغش فریمان

تا کنون یک نفر فوتی در اثر آوار در روستای کالغش در نزدیکی فریمان گزارش شده است.

11:41 / شهروندان سرخس و بینالود هم زلزله را احساس کردند

علاوه بر مشهد مقدس،زلزله امروز در شهرستان‌های سرخس و بینالود نیز احساس شده است.

یکی از شهروندان بینالود در این زمینه اظهار داشت: شدت زلزله در بینالود بالا بود به نحوی که لوستر یکی از اتاق‌ها از جا کنده شد.

همچنین شهروندان سرخسی نیز زلزله را به مدت 30 ثانیه احساس کردند.

11:40 / آماده‌باش هلی‌کوپترهای هلال احمر و اورژانس خراسان رضوی برای خدمت رسانی به زلزله‌زدگان

حجتعلی شایانفر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: هنوز هیچ اطلاعات دقیقی از میزان خسارت زلزله در خراسان رضوی وجود ندارد اما تمام تیم‌های موجود در حالت آماده باش هستند.

وی ادامه داد: اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هلال احمر  خراسان رضوی با تمام تجهیزات خود به سمت مناطق ارسال شده و هلی‌کوپترهای این نهادها نیز به مناطق اعزام شده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران خراسان رضوی بیان کرد: با توجه به شدت زلزله مقداری مشکل در خطوط تلفن به وجود آمده و به همین علت از شهروندان خراسان رضوی خواهش داریم که از تماس‌های بدون ضرورت جدا امتناع کنند.

شایانفر تأکید کرد: تیم‌های ارزیاب محلی و هلال احمر برای تعیین میزان خسارت به محل اعزام شده و به محض دریافت اطلاعات رسانه‌ای می‌شوند.

11:40 / خطوط ارتباطی در مشهد برقرار شد

زمین لرزه امروز مشهد در دقایق اولیه سبب قطع شدن خطوط ارتباطی شد.

دقایقی قبل خطوط ارتباطی تلفن ثابت و همراه در مشهد برقرار شد با این حال مدیرکل بحران استانداری خراسان رضوی از مردم خواسته است همچنان از تماس‌های غیرضروری خودداری کنند.

11:38 / دیوار بازار رضا مشهد ترک برداشت

در پی زلزله های متعدد در حوالی مشهد مقدس دیوار بازار رضا مشهد ترک برداشت.

11:27 /اطلاع دقیقی از میزان خسارت زلزله نداریم؛ اعزام نیروهای امدادی

محمد مقدوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس اظهار داشت: پس لرزه‌هایی را در مشهد پس از زلزله اصلی داشته‌ایم که دامنه تربت حیدریه و جام و نیشابور و خواف و سنگان را در برگفته است.

معاون استاندار خراسان رضوی گفت: نیروهای امدادی اعزام شده‌اند و با سرعت کار امدادرسانی آغاز شده و هنوز اطلاع دقیقی از میزان خسارت وجود ندارد، نیروهای امنیتی و کمکی برای خسارات ناشی از زلزله به مناطق اعزام شده‌اند.

11:26 / تیم امداد هوایی و واکنش سریع به سفید سنگ، مشهد، سرخس، تربت جام و فریمان اعزام شد

سید مجتبی احمدی اظهار داشت: تیم امداد هوایی و واکنش سریع جمعیت هلال‌احمر به سفید سنگ فریمان ، سرخس، مشهد و تربت جام اعزام شده است.

وی ادامه داد: منتظر اعلام نتیجه تیم‌های ارزیاب هستیم تا بتوانیم آمار دقیق و خسارات احتمالی را گزارش کنیم.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی خاطرنشان کرد: بعد از انجام ارزیابی های اولیه نسبت به اعزام نیروها در محل مورد نظر اقدام می‌کنیم.

11:25 / وجود 2 گسل در محل زلزله/ احتمال ادامه پس لرزه‌ها تا یک ماه

استاد پژوهشگاه زلزله‌شناسی لحظاتی قبل در گفت‌وگو با شبکه خبر اظهار داشت: زلزله در 87 کیلومتری جنوب شرق مشهد اتفاق افتاده است.

وی افزود: در منطقه‌ای که زلزله رخ داده است، دو گسل وجود دارد که در حال بررسی هستیم که کدام یک از گسل‌ها عامل این زلزله هست. شهر مشهد 610 سال پیش زلزله‌ بزرگی را تجربه کرده است. با توجه به قدرت 6 ریشتری زلزله، پیش‌بینی ما این است که پس لرزه‌های زلزله تا یک ماه دیگر ادامه داشته باشند و بهتر است تا روستاهای اطراف کانون زلزله، مراقبت‌های لازم را داشته باشند.

11:22 / 2 زلزله شهرستان مه‌ولات خراسان رضوی را لرزاند

دو زلزله نسبتاٌ شدید شهرستان مه ولات در فاصله 210 کیلومتری مشهد را لرزاند.

11:17 / 6 پس لرزه در مشهد به ثبت رسید

پس از زمین‌لرزه 6 ریشتری در مشهد، 6 پس‌لرزه به قدرت‌های 4.7 ریشتر، 4 ریشتر، 3.6 ریشتر، 4.4 ریشتر، 3.7 ریشتر و 4.6 ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

11:15 / سفید سنگ مشهد مقدس برای ششمین بار لرزید

پس از زمین‌لرزه 6 ریشتری در مشهد 5 پس‌لرزه به قدرت‌های 4.7 ریشتر، 4 ریشتر، 3.6 ریشتر، 4.4 ریشتر و 3.7 ریشتر تاکنون به وقوع پیوسته است.

همچنین زمین لرزه ای به بزرگی 4.6 ریشتر  سفید  سنگ را برای ششمین بار لرزاند.

11:08 / زلزله‌های 4 و 4.7 ریشتری سفید سنگ را دوباره لرزاند

زلزله های 4 و 4.7 ریشتری سفید سنگ را دوباره لرزاند.

نخستین زلزله صبح امروز به بزرگی 6 ریشتر بود، محل وقوع آن نیز استان خراسان رضوی – حوالی سفید سنگ بوده است. تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/01/16 ساعت 10:39:10، طول جغرافیایی: 60.26 و عرض جغرافیایی: 35.83 و عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر عنوان شده است.

11:06 / 48 ایستگاه آتش‌نشانی مشهد به دنبال زلزله در حالت آماده باش قرار دارند

تاکنون چند پس لرزه در مشهد ثبت شده است.

براساس گزارش میدانی خبرنگار تسنیم خراسان رضوی برخی از مردم مشهد وحشت‌زده به خیابان‌ها آمده‌اند؛ از خسارات احتمالی خبری گزارش نشده است.

آتش‌نشانی و نیروهای امدادی نیز از مردم خواسته‌اند از حضور در مکان‌های غیر امن با توجه به وجود پس لرزه خودداری کنند.

به دنبال وقوع زلزله در مشهد ماموران 48 ایستگاه آتش‌نشانی این کلانشهر به حالت آماده باش درآمدند و کلیه خودروهای عملیاتی به دستور آتشپاد دوم “مهدی رضایی” معاونت عملیات این سازمان از آشیانه خارج و در حالت استند بای قرار گرفتند.

11:02 / ادامه پس‌لرزه‌ها در مشهد؛ زلزله تربت حیدریه و خواف را هم لرزاند

وقوع زلزله در تربت حیدریه، خواف، شهر سنگان،  زبرخان، نیشابور، صالح آباد تربت جام نیز علاوه بر مشهد احساس شده است.

پس لرزه‌های متمادی نیز در حال حاضر در مشهد ادامه دارد.

10:54 / تلفن‌های ثابت و همراه مشهد دچار اختلال شد

دقایقی پیش زمین لرزه‌ای نسبتاً شدید در مشهد مقدس به وقوع پیوست.

در پی این زلزله بسیاری از مردم محل زندگی و کسب و کار خود را ترک کرده‌اند و هم اینک بسیاری از تلفن‌های عمومی در مشهد قطع است.

گزارش مقدماتی زمین‌لرزه به این قرار است:

بزرگی این زمین لرزه 6 ریشتر است، محل وقوع آن نیز استان خراسان رضوی – حوالی سفید سنگ بوده است. تاریخ و زمان وقوع به وقت محلی: 1396/01/16 10:39:10، طول جغرافیایی: 60.26 و عرض جغرافیایی: 35.83 و عمق زمین‌لرزه: 10 کیلومتر عنوان شده است.

 10:49 / زلزله مشهد مقدس را لرزاند

دقایقی قبل زمین لرزه‌ای نسبتاً شدید مشهد مقدس را لرزاند.

از میزان و قدرت این زلزله و همچنین خسارات احتمالی آن هنوز خبری در دست نیست اخبار تکمیلی در این زمینه متعاقبا اعلام می‌شود.