پنجشنبه , ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » اخبار انتخاباتی

اخبار انتخاباتی

 

انتقاد قالیباف از حجت الاسلام دکتر حسن روحانی در اطلاعیه انصراف

قالیباف با صدور بیانیه ای از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام انصراف داد.محمدباقر قالیباف شهردار تهران و از جدی ترین گزینه های اصولگرایان برای کاندیداتوری در انتخابات آینده بود. او قبل از این در دو دوره انتخابات ریاست جمهوری سال های 84 و 92 کاندیدا شده بود اما شکست خورد.

مهمترین بخش های بیانیه قالیباف به این شرح است؛

– بنده هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم.

– وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور در شرایط بحرانی قرار دارد

– تردیدی وجود ندارد که شرایط فعلی در نتیجه سوءمدیریت و ناکارآمدی دولت فعلی است.

– برای هر فرد دلسوزی تلاش برای جایگزین کردن رئیس جمهوری مناسب بجای رئیس جمهور فعلی در 29 اردیبهشت ضرورتی انکارناپذیر برای مردم است.

این هدف راهبردی و مهم بدست نخواهد آمد، مگر با بکار گرفتنِ همه ظرفیت های مردمی و دلسوزان انقلاب و کشور و اجماع بر سر کاندیدایی که صلاحیت، قابلیت و مقبولیت داشته باشد.

– خوشبختانه ضرورت همگرایی به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و من هم از همه تلاش هایی که توسط نیروهای مردمی انقلاب انجام شده است تشکر می کنم.

– هیچ درخواستی برای نامزدی نداشته و ندارم ولی تمام تلاشم را در جهت کمک به پیروزی گزینه مطلوب در انتخابات ریاست جمهوری بکار خواهم گرفت.

– معتقدم همه کسانی که به دنبال نجات کشور از بحران های اقتصادی و اجتماعی هستند باید با اتحاد و یکپارچگی برای تحقق هدف رفع بحران مدیریت کلان کشور، کارآمدی و تغییر دولت فعلی تلاش کنند.

نیکزاد دعوت جمنا را پذیرفت

علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی دولت نهم و دهم به عنوان کاندیدای احتمالی دوره دوازدهم ریاست جمهوری، پس از دعوت رسمی جبهه مردمی نیروهای انقلاب به این جبهه مردمی پیوست. وی هدف از این اقدام را تلاش برای وحدت و همگرایی نیروهای انقلاب اسلامی بیان کرد و افزود: همه تلاش می‌کنیم با انتخاب اصلح وضعیت کشور را بهبود بخشیم و شرایط بهتری را برای زندگی فردی و جمعی در کشور عزیزمان فراهم سازیم.

کلهر: مستقل کاندیدای انتخابات شده‌ام

مشاور محمود احمدی نژاد اعلام کرد که مستقل وارد رقابت های انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ شده است.مهدی کلهر که سمت مشاوره محمود احمدی نژاد در دولت های نهم و دهم را بر عهده داشت در گفت‌وگو با ایسنا با تأیید خبر اعلام کاندیداتوری اش برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ در پاسخ به اینکه آیا به صورت مستقل وارد صحنه رقابت ها شده یا نماینده محمود احمدی نژاد است، اظهار کرد: بنده به صورت مستقل برای انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ کاندیدا شده ام.

 

تکلیف ده کاندیدای جمنا فردا مشخص می‌شود

یک عضو جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: مکانیسم جبهه مردمی برای انتخاب کاندیداها مشخص است و این گونه نیست که پیش از برگزاری مجمع، کسانی از لیست ده نفره خط بخورند. منیره نوبخت در پاسخ به پرسشی درباره صحت موضوع «خط خوردن» چهار نفر از کاندیداهای لیست ده نفره جبهه مردمی، اظهار کرد: باید منتظر فردا و برگزاری مجمع ملی دوم جمنا بمانید. در آنجا همه چیز مشخص خواهد شد.وی با تاکید بر اینکه شایعات بسیار زیادی درباره انتخاب کاندیداهای جبهه مردمی وجود دارد، گفت: مکانیسم عملکرد در جبهه مردمی مشخص است. در مجمع نخست براساس اکثریت آرا، افراد در مجمع دوم شرکت می کنند و گزینش از میان حائزین اکثریت آراء هم باز با مجمع دوم خواهد بود. نوبخت ادامه داد: مکانیسم جبهه مردمی برای انتخاب کاندیداها مشخص است و اینگونه نیست که پیش از برگزاری مجمع، کسانی از لیست ده نفره خط بخورند، مگر اینکه کسی حائز اکثریت آراء باشد و به مجمع دوم هم دعوت شده باشد اما خودش تمایل نداشته باشد و در آن مجمع حاضر نشود.

آیا “ابراهیم رئیسی” از هیأت نظارت بر انتخابات استعفا داده است؟

برخی از کانال‌های خبری نزدیک به اصولگرایان خبری مبنی بر استعفای  رئیسی جلاد از هیأت نظارت بر انتخابات جهت کاندیداتوری ریاست جمهوری دوازدهم منتشر کرده‌اند. این خبر در حالی منتشر شده است که جلسه هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم فردا (پنجشنبه) تشکیل می شود و سخنگوی شورای نگهبان نیز در این زمینه مطرح کرده که هر گونه خبری در این مورد در جلسه فردا اعلام خواهد شد.

انتخاب رئیس شورای ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در تهران

مرتضی حاجی وزیر آموزش و پرورش دولت اصلاحات، رئیس شورای ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران شد. مرتضی حاجی در شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان و کمیته تعامل و رایزنی این شورا عضویت دارد.

گروهک موسوم به “حزب مؤتلفه” مدعی شد که در جریان انتخابات ریاست جمهوری اردیبهشت ماه،  از گزینهء نهایی «جبهه مردمی» حمایت می‌کند

محمدنبی حبیبی دبیرکل حزب مؤتلفه با اشاره به تأکید حزب مؤتلفه بر وحدت نیروهای به اصطلاح موسوم به “انقلابی”!، اظهار داشت: ما همواره در طول فعالیت‌های حزبی‌مان ثابت کرده‌ایم که حزب مؤتلفه هیچ‌گاه مانع و یا بر هم زننده ائتلاف نیروهای انقلابی نبوده است. مهم برای ما نیروهای انقلابی هستند که در نهایت با گزینه‌ای واحد در انتخابات شرکت کند. دبیرکل حزب مؤتلفه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه “اگر آقای میرسلیم که در حال حاضر به‌عنوان گزینه حزب مؤتلفه اسلامی معرفی شده، گزینه نهایی جبهه مردمی نباشد، آیا از این جبهه کناره‌گیری می‌کنید یا خیر؟” گفت: هدف اصلی جبهه مردمی این است که نیروهای انقلابی در نهایت با کاندیدایی واحد به میدان بیایند که از نظر حزب مؤتلفه هدف درستی است و ما قطعاً در راستای محقق شدن این هدف حرکت می‌کنیم.

نه وزیر می‌شوم و نه نامزد ریاست جمهوری!

پس از گمانه‌زنی‌های برخی رسانه‌ها و صدا و سیما در خصوص حضور وزیر بهداشت در انتخابات ریاست جمهوری، هاشمی با ارسال نامه‌ای به رئیس صدا و سیما تاکید کرد تا نام وی از لیست نامزدهای احتمالی حذف شود. این در حالی است که پیش از این نیز هاشمی بارها گفته بود در انتخابات دوازدهم کاندیدا نخواهد شد.