جمعه , ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » مهر و موم دفتر آیت الله هاشمی به دستور مقامات بالاتر از “بیت رهبری” و خود “رهبری” بوده است!

مهر و موم دفتر آیت الله هاشمی به دستور مقامات بالاتر از “بیت رهبری” و خود “رهبری” بوده است!

مهر و موم دفتر آیت الله هاشمی رفسنجانی پس از درگذشت او به دستور مقامات” بالا” بوده، بالاتر از “شورایعالی امنیت ملی” و بالاتر از “بیت رهبری” و خود “رهبری”!

دفتر رهبر نظام: “در مورد مهر و موم دفتر هاشمی رفسنجانی پس از درگذشت وی،  ما چنین دستوری نداده ایم”.

یاسر هاشمی، یکی از سه پسر مرحوم آیت الله  اکبر هاشمی رفسنجانی در گفتگو با خبرگزاری موسوم به آنا اظهار داشت:

” مهر و موم “دفتر مشاوران آقای هاشمی رفسنجانی”پس از فوت ایشان، یکی از همان کارهای نسنجیده و شتابزده بود که صورت گرفت. پس از آن که بعد از درگذشت ایشان مهر و موم شد، هر وقتو از هر نهادی ما جویا شدیم که دلیل این مسأله چه بوده است، اعلام کردند “از بالا دستور رسیده است”.  در نتیجه ما نیز از “بالا” و حتی بالاترین مقام یعنی  دفتر مقام معظم رهبری استعلام و  بررسی کردیم، ولی حتی آنها هم گفتند که “ما چنین دستوری نداده‌ایم”. در آخر هنوز هم نفهمیده ایم که این “بالا” چه چیز و چه کسی است.در یک مقطعی آقای شمخانی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی پیگیر ماجرا بود و خود ایشان به من اعلام کرد که این کار بدون مجوز ما بوده و کتبا اعلام کرده‌ایم که پلمپ باز شود ولی تاکنون به نتیجه نرسیده است. یعنی این که علیرغم تلاش “دبیر شورای عالی امنیت ملی” مهر و موم دفتر، همچنان در همان وضعیت قرار دارد… این در حالی است که حتی دفتر آقای هاشمی در مجمع تشخیص مصلحت نظام پلمپ نشد، دفتر دانشگاه آزاد پلمپ نشد، دفتر مشاوران در خود مجمع تشخیص (در ساختمان کاخ مرمر در جنوب تهران) پلمپ نشده است و در آن دفتر رفت‌وآمد وجود دارد و مشاوران جلسات خود را برگزار می‌کنند”.

دفاتر مشاوران رئیس مجمع تشخیص مصلحت در ساختمانی در شمال تهران قرار دارد که محل مرکز تحقیقات استراتژیک وابسته به مجمع است. این دفاتر سه روز پس از درگذشت آقای هاشمی رفسنجانی مهروموم شد، اما به گفته فرزند آقای هاشمی رفسنجانی هیچ مرجعی مسئولیت این اقدام را به عهده نمی گیرد.