شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سلسله مصاحبه‌ی‌های انتخاباتی دکتر مهدی خزعلی بخش سوم: لزوم ارائه میثاق نامه از سوی نامزدهای دوازدهمین دورهٔ ریاست جمهوری.

سلسله مصاحبه‌ی‌های انتخاباتی دکتر مهدی خزعلی بخش سوم: لزوم ارائه میثاق نامه از سوی نامزدهای دوازدهمین دورهٔ ریاست جمهوری.

دکتر مهدی خزعلی در سومین بخش از سلسله‌ مصاحبه های انتخاباتی خود به لزوم ارائه‌ی میثاق نامه از سوی نامزدهای دوازدهمین دوره ریاست جمهوری انتخابات پرداخت، و گفت نه تنها در انتخابات ریاست جمهوری بلکه در همه انتخاباتها کاندیداها باید میثاق نامه ارائه دهند و مردم بدانند به چه کسانی‌ رای میدهند.

دکتر مهدی خزعلی در ادامه این مصاحبه گفت، یکی‌ از مباحثی که ما در «منشور جبهه آزادی» مطرح کرده بودیم این بود که دوران تقابلِ چپ و راست یا اصلاح طلبی و اصولگرایی گذشته است، امروز دوره تقابل علم و جهل است. باید با مسائل به صورت علمی‌ برخورد کرد، و نقاط تاریک جهل را با نور علم روشن کرد. مردم به میثاق نامه رای میدهند، نه به اشخاص، یعنی‌ به تعهد و برنامه نامزدها رای میدهند، و به طور اخص در ارتباط با آقای روحانی، مردم باید بدانند کسانی‌ که از دیوار سفارتخانه ها بالا رفتند یا هزاران نفر را بدون محاکمه از چوبه های دار آونگ کردند، و یا کسانی‌ که اموال مردم مانند «لاستیک دنا» را به افرادی مانند آقای یزدی واگذار کردند، در کابینه یا تیم ایشان جای دارند یا نه؟
مهدی خزعلی اضافه کرد که میثاق نامه تنها برای نامزدهای ریاست جمهوری نیست، بلکه کاندیدهای «شورای شهر» هم باید میثاق نامه داشته باشند، و برنامهٔ آنها مشخص شود. کدام اصلاح طلب به استیضاح شهردار تهران رای داد. باید گفت اصول گرایان در نقد شهردار تهران خیلی‌ بهتر از اصلاح طلبهاعمل کردند. چرا اصلاح طلبهای شورای شهر سکوت کرده اند. آیا درست است که علت سکوت آنها دریاف املاکی از شهردار تهران می باشد؟!
دکتر مهدی خزعلی در ادامه با اشاره به خرجهای غیر ضروری شهرداری تهران گفت، این که این همه بنر و تبلیغات از سوی شهرداری در سطح شهر در ارتباط با «تعداد نوزادان نامشروع در آمریکا» یا «شناخت شمر زمانه» یا … میشود باعث تأسف است. وظیفه شهرداری باید رسیدگی به مشکلات شهر مانند آسفالت خیابانها، ترافیک، مشکلات اجتمایی‌ و … باشد، و اینها مواردیست که باید در میثاق نامه ذکر شود، نه این که شهردار برای همسر و فرزندانش خیریهٔ خصوصی تشکیل دهد، و چهار میلیارد سرمایهٔ شهرداری را در آن‌ بریزد. و سالی‌ صد میلیارد هم بودجه در اختیارش بگذارد. سوال این است که چرا اصلاح طلبانِ شورای شهر در برابر این خیریه که به نام همسر و فرزندان شهردار ثبت شده سکوت کرده اند!؟
دکتر مهدی خزعلی از تمامی کاندیداهایِ شورای شهر دعوت کرد تا میثاق نامه و برنامه خود را برای «جبهه آزادی» بفرستند، تا پس از بررسی و در صورت تایید به عنوان نمایندگان جبهه آزادی به مردم معرفی‌ شوند.

دکتر مهدی خزعلی در پایان گفت، تلاش ما براین است تا سرداران را از مناصب مدیریتی و سیاسی دور کرده و به پادگانها برگردانیم. سردارها به جای شهردار شدن باید به پادگانها برگردند. اگر کسی‌ تصمیم دارد که سپاهی شود، باید بداند که وظیفهٔ او دفاع از کیان مملکت است، و تا زمانی‌ که در پادگانها می باشند، بر چشم ما جا دارند، ولی‌ هنگامی که وارد سیاست، اقتصاد، مدیریت یا فرهنگ شدند، آغاز فساد است. و این کاریست که باید در شورای شهر انجام شود، و دست سرداران را از کارهای شهری و مدیریتی کوتاه کنند، و رئیس جمهور باید این اقتصاد دولتی که اکثرا در دست سپاه است را تعطیل کند، و در کلام آخر، ورود به اقتصاد، فرهنگ، سیاست برای نظامیان ممنوع است.