پنجشنبه , ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » سلسله مصاحبه های انتخاباتی دکتر مهدی خزعلی/ علت حضور در انتخابات ریاست جمهوری۱۳۹۶ و افق سال ۱۴۰۰ ـ بخش اول

سلسله مصاحبه های انتخاباتی دکتر مهدی خزعلی/ علت حضور در انتخابات ریاست جمهوری۱۳۹۶ و افق سال ۱۴۰۰ ـ بخش اول

دکترمهدی خزعلی در اولین بخش از سلسله مصاحبه های انتخاباتی خود به علت حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶ و افق سال ۱۴۰۰ پرداخت.
دکتر مهدی خزعلی در این مصاحبه گفت، انتخابات ۸۸ چهره حاکمیت را به مردم نشان داد و از این رو یک پیروزی بزرگ است، ولی اصلاحات از ان به بعد دچار انفعال شد و رو به تحریم انتخابات آوردند ولی در نهایت چهره های شاخص اصلاحات به پای صندوقهای رای رفتند.
دکتر خزعلی پس از توضیحات کامل از روند شکستن تحریم انتخابات با توسل به اعتصاب غذا و تحصن گفت، انتخابات سال ۹۲ نیز یک پیروزی عظیم برای ملت بود چرا که بر خلاف اراده جناح حاکم گزینه ای را انتخاب کردیم که گزینه مورد نظر جناح حاکم نبود.
دکتر خزعلی اضافه کرد که متاسفانه دولت تدبیر و امید کارنامه مورد قبولی در ۴ سال گذشته ندارد، تنها حاصل کار این ۴ سال برجام است که پروژه آن ۶ ماه قبل از سر کار آمدن آقای روحانی در عمان آغاز شده بود، دیگر وعده دکتر روحانی منشور حقوق شهروندی بود که اخیرا در کنار شخصی چون پورمحمدی که در کارنامه خود هزاران اعدام بدون محاکمه را دارد رونمایی شد.
مهدی خزعلی گفت اعتراض ما به حضور این اشخاص در دستگاه آقای روحانی است، پورمحمدی با کارنامه ننگین اعدام هزاران نفر بدون محاکمه در تابستان ۶۷ وزیر دادگستری است، یا کسی که از دیوار سفارت بالا رفته سمت معاونت ایشان را دارد و …
مهدی خزعلی با انتقاد از نحوه برخورد اصلاح طلبان گفت، این که به شخص دیگری اجازه ندادند در کنار آقای روحانی کاندیدای ریاست جمهوری شود کاملا انحصار طلبانه است و ما باید دمکراسی را از درون خود آغاز کنیم، و در این فضای خفقان که هیچ کس قبول نکرد پا به میدان بگذارد برای شکستن این جو به توصیه آیت الله العظمی صانعی قطعا به میدان خواهم آمد.
دکتر مهدی خزعلی در ارتباط با نامگذار سال ۹۶ گفت، نمی شود امسال را سال «تولید و اشتغال» نامید، چرا که تولید و اشتغال سرمایه می خواهد و جناح حاکم که بصورت یک شبکه عظیم رباخوار چون یک اختاپوس بر سر ملت افتاده و سرمایه و شیره آنها را میکشد اجازه ورود سرمایه به کشور را نمی دهد.
دکتر مهدی خزعلی در پایان گفت، تنها راه حل برون رفت از این بحران اقتصادی آوردن سرمایه به داخل کشور است که آن ملزم برقراری امنیت در جامعه برای سرمایه گذاران است، در این دو ماه باقی مانده باید روشنگری کرد تا مردم بتوانند کسی را که می خواهند انتخاب کنند، نه مانند گذشته مجبور باشند از میان بد و بدتر یکی را انتخاب کنند، گام بعدی در سال ۹۸ مجلس شورا می باشد و اگر این دو تمرین را با دقت انجام دهیم در سال ۱۴۰۰ به دولت آزاد دست پیدا خواهیم کرد.