پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » بازگشت به دوران سیاه تفتیش عقاید در نظام ولایت فقیه / خلع لباس روحانیت و سه ماه حبس به جرم درویشی!

بازگشت به دوران سیاه تفتیش عقاید در نظام ولایت فقیه / خلع لباس روحانیت و سه ماه حبس به جرم درویشی!

حجت الاسلام محمد نوری که در سال 1392 به اتهام «درویشی» به خلع لباس و 5 سال ممنوعیت از حضور در مجالس درویشی محکوم شده بود ،  بار دیگر با گزارش سازمان اطلاعات سپاه (ساس ) از سوی شعبه دهم دادگاه روحانیت با برچسب نخ نمای «نشر اکاذیب» به سه ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این در حالی است  روز دوشنبه 23 اسفند 1395 خانم عاصمه جهانگیر گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور ایران نخستین گزارش خود درباره نقض مستمر حقوق بشر در ایران را به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارائه کرد و در سخنرانی خود در نشست این شورا در ژنو با اشاره به لگدمال شدن حقوق شهروندی دراویش گنابادی ، هموطنان بهایی و اهل تسنن و سایر تنوعهای قومی مذهبی در ایران گفت  ،که وضعیت حقوق بشر در ایران به حد «هشدار» رسیده است.

لازم به ذکر است که حجت الاسلام نوری ، سال 1368راهی حوزه علمیه قم شد ، و 12تن ازمراجع تقلید ایشان را در امورحسبیه وامورات شرعی به عنوان نماینده خود انتخاب کردند.

حجت الاسلام نوری یکی از مشاوران شیخ شجاع و جوانمرد حجت الاسلام والمسلمین مهدی کروبی بود، و در سال 1388 مشرف به فقر و درویشی در سلسله نعمت اللهی گنابادی شده است.