شنبه , ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » واکنش‌ دستپاچه و فرافکنانه جریانهای تکفیری وابسته به «اداره فرق وادیان» به گزارش روشنگرانه عاصمه جهانگیر

واکنش‌ دستپاچه و فرافکنانه جریانهای تکفیری وابسته به «اداره فرق وادیان» به گزارش روشنگرانه عاصمه جهانگیر

نهادها و جریانهای تکفیری وابسته به اداره ادیان و فرق به گزارش رسوایی بر انگیز و رسواگر خانم عاصمه جهانگیر در باره نقض فاحش حقوق بشر در ایران توسط قوه بی رمق قضاییه (اسیر در چنگ نهادهای ضد مردمی امنیتی و اطلاعاتی)  واکنش نشان دادند.

این نهادها مدعی شدند که گزارشگر ویژه سازمان ملل این‌بار با حمایت از اصلاح‌طلبان و سران فتنه در امور ایران مداخله کرده است

در گزارشخانم جهانگیر نقض فاحش حقوق زندانیان سیاسی _ عقیدتی و کسانی که به علت دگر اندیشی و تعلق به ادیان و مکاتب متنوع و ریشه دار در چهار گوشه ایران مانند دراویش و متصوفه بویژه پیروان طریقت نعمت الهی گنابادی ، یارسان اهل حق ، اهل تسنن ، بهائیان و … مورد بی عدالتی واقع شده اند به روشنی منعکس شده است.

عاصمه جهانگیر در نخستین گزارش خود تصریح کرد، بهبودی در کارنامه حقوق بشر ایران حاصل نشده است و محدودیت آزادی بیان و تبعیض علیه زنان و اقلیت‌های دینی همچنان در این کشور ادامه دارد.

عاصمه جهانگیر روز دوشنبه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو با اشاره به اعدام‌ها، احکام جدید زندان و افزایش فشار بر فعالان سیاسی در ایران گفت که وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی «به حد هشدار رسیده است».

به گفته خانم جهانگیر، در سال گذشته میلادی دست‌کم ۵۳۰ تن در ایران اعدام شدند که حداقل پنج نفر از آنان زیر هجده سال داشتند.

وی اعلام کرد در سال جاری میلادی نیز تاکنون دست‌کم ۱۵۶ تن در ایران اعدام شده‌اند.