سه شنبه , ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
صفحه اول » اجتماعی و سیاسی » ارائه گزارش نقض مستمر حقوق بشر در ایران توسط وکلای انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشربه پارلمان اروپا

ارائه گزارش نقض مستمر حقوق بشر در ایران توسط وکلای انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشربه پارلمان اروپا

روز چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ تیم وکلای «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر » در ملاقات ماهیانه خود با نمایندگان پارلمان اروپا گزارش نقض مستمر حقوق بشر در ایران را ارائه کردند.
این گزارش شامل سه بخش بود:
در بخش اول به وضعیت وخیم آرش صادقی و عدم انتقال او به بیمارستان با وجود صدور برگه اعزام ، وضعیت وخیم جسمی آیت الله محمد رضا نکونام ، متوقف کردن روند دادرسی پرونده قاری متجاوز قرآن « سعید طوسی» توسط قوه قضاییه و به دادگاه کشاندن محمد علی طاهری با همان اتهامات واهی گذشته و پخش فیلمی علیه ایشان در شبکه سوم سیما پرداخته شده بود.
در بخش دوم گزارش که تحت عنوان تروریزم حکومتی بود، دو قطعه فیلم تهیه و ضمیمه گزارش شد.
فیلم اول مربوط به برنامه «جهان آرا» با اجرای وحید یامین پور بود که در این برنامه یامین پور «انیس نقاش» را با عنوان این که او از سوی نظام حاکم بر ایران برای ترور شاپور بختیار، نخست وزیر رژیم پهلوی به فرانسه فرستاده شده بود معرفی کرد .
فیلم دوم به صحبتهای پاسدار سعید قاسمی اختصاص داشت، که در یک برنامه تلویزیونی از صدا و سیما اعلام کرد، اگر به جای سعید تاجیک (بسیجی که به فائزه هاشمی فحاشی کرده بود) در آن جلسه حضور داشت به مانند سعید تاجیک به فائزه فحاشی نمی کرد بلکه او را با دستان خود خفه میکرد و میکشت و این را رسما اعلام کرد.
این دو سند نشان دهنده این است که نظام حاکم بر ابران رسما حامی تروریزم در جهان می باشد.
بخش سوم گزارش با عنوان گروگانگیری نظام حاکم بر ایران مطرح شده بود.
در این بخش گروگانگیری به عنوان یک روش کهنه نظام حاکم بر ایران برای باجگیری از غرب مطرح شد، به این صورت که نظام حاکم بر ایران اتباع خارجی و ایرانیان دو تابعیتی را با ترفندی به ایران میکشاند و بعد آنها را با اتهام جاسوسی بازداشت و در زندان نگاهداری میکند تا در زمان مناسب به عنوان گروگان بتواند از آنها بر سر میز مذاکره و معامله با غرب استفاده کند.
وکلای «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر»، دو نمونه بارز را در این بخش مورد بررسی قرار دادند. اولی دکتر احمد رضا جلالیان است که یازده ماه پیش با اتهام جاسوسی بازداشت شده و هم اکنون ۶۵ مین روز اعتصاب غذای تر و ۱۴مین روز اعتصاب خشک راپشت سر می گذارد.
دومین مورد رضا شاهینی هموطن ایرانی ​_ آمریکایی است که در تیر ماه گذشته با اتهام جاسوسی بازداشت و حکم ۱۸ سال زندان را برای او صادر کردند.
روز گذشته رضا شاهینی در نامه ای که از درون زندان خطاب به مردم نوشت، از همگان خواست که از حقوق انسانی او دفاع کنند، این نامه نیز ضمیمه گزارش ماهیانه «انجمن جهانی پاسداشت حقوق بشر» به پارلمان اروپا شد.