پنجشنبه , ۹ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » تکفیریهای صوفی کش در پاکستان، درویشها را به خاک و خون کشیدند!

تکفیریهای صوفی کش در پاکستان، درویشها را به خاک و خون کشیدند!

تکفیریهای صوفی کش ضد درویشی و تصوف در آرامگاه درویش لعل شهباز خان قلندر در پاکستان، درویشها را به خاک و خون کشیدند!
شبکه های خبری پاکستان با قطع برنامه های عادی خود، در اخبار فوری به پوشش این حادثه تروریستی پرداختند.
انفجار انتحاری در زیارتگاه معروف به ‘لعل شهباز قلندر’ در شهر ‘سِهون شریف’ در جنوب ایالت سند و زمانی رخ داد که تعداد زیادی از افراد مشغول انجام مراسم مذهبی در این زیارتگاه بودند.
به گزارش ایرنا، این انفجار انتحاری مهیب در نخستین ساعات شامگاه پنجشنبه در زیارتگاه شهباز خان قلندر واقع در ایالت سند در جنوب پاکستان رخ داد و گزارش های اولیه حاکی از کشته شدن دست کم 30 نفر و مجروح شدن حدود یکصد نفر است.حال بسیاری از مجروحان وخیم گزارش شده است.
 این هفتمین انفجار تروریستی در پاکستان از روز دوشنبه هفته جاری تا کنون است.
انفجار انتحاری که بعد از ظهر روز گذشته در محله ‘حیات آباد’ شهر پیشاور رخ داد، دست کم دو کشته و 18 مجروح برجای گذاشت. صبح روز گذشته هم انفجار در منطقه مُهمند ایجنسی در شمال غرب پاکستان پنج کشته برجای گذاشت.
روز دوشنبه هفته جاری نیز در لاهور، کویته و وزیرستان جنوبی انفجارهای تروریستی مرگبار رخ داد و طبق آنچه رسانه های پاکستان گزارش می دهند، موج تازه ای از حملات تروریستی در مناطق مختلف این کشور آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در کراچی، سید محمد عثمان علی مروندی که در پاکستان به لعل شهباز قلندر معروف است یکی از شخصیت‌های مذهبی در این کشور می‌باشد که برای شیعه و سنی قابل احترام است.

وی در شهر مروند که در حال حاضر در افغانستان است دیده به جهان گشود و برای کسب معنویت به مدینه، کربلا و مشهد سفر کرد.

طبق تاریخ و سخنانی که توسط بزرگان بیان شده به شهباز قلندر الهام شده بود برای انتشار اسلام به کشورهای مختلف سفر کند.

شهباز قلندر با سید جلال الدین بخاری که مقبره وی در شهر اوچ شریف قرار دارد و از شخصیت‌های مذهبی پاکستان می‌باشند هم عصر است و با سفر در ایالت پنجاب و سند خود را به منطقه سهون رساند.

بودلا بهار مرید و شاگرد مورد علاقه شهباز قلندر است که مقبره‌اش نزدیک یک قلعه قدیمی خودنمایی می‌کند. شما همیشه می‌توانید یک گروه قوالی را در این محل مشاهده کنید که با شعرهای سنتی داستان‌های از زندگی شهباز قلندر و بودلا بهار را بیان می‌کنند.

طبق داستان‌هایی که سینه به سینه نقل می‌شود حاکم منطقه از نفوذ معنوی شهباز قلندر و شاگردش بودلا بهار بسیار ترسیده بود از ترس اینکه مردم به پیروی از این افراد شورش کنند لذا دستور داد سربازان بودلا بهار را کشته و قطعه قطعه نمایند.

زمانی که شهباز قلندر از کشته شدن شاگردش آگاه شد وی را صدا کرد و قطعات جسد بودلا‌بهار به هم پیوسته و با صدای بلند پاسخ شهباز قلندر را داد؛  بودلا‌بهار قصر حاکم را واژگون کرد.

مردم محلی عنوان می‌کنند هنوز هم می‌توان خرابه‌های قصری را که بودلا‌بهار واژگون کرده بود را مشاهده کرد.

مردم از سیاه و سفید،‌ شیعه و سنی از سراسر پاکستان برای زیارت شهباز قلندر به منطقه سیون که نزدیک حیدرآباد و کراچی واقع در ایالت سند قرار دارد می‌آیند.

به منطقه سیون که می‌رسید گویا شهباز قلندر در این منطقه از ایالت سند حکومت می‌کند و قلب های زائرانش فقط برای او می‌تپد.

پارچه هایی که زائرین برای قبول دعا به درخت نزدیک زیارتگاه قلندر بسته‌اند

انتهای پیام/