جمعه , ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
صفحه اول » بین المللی » ژنرال جان مک کین:«ترامپ به رژیم ایران هشدار بسیار تندی داد.»

ژنرال جان مک کین:«ترامپ به رژیم ایران هشدار بسیار تندی داد.»

سناتور جمهوریخواه ژنرال «جان مک‌کین» – رییس کمیته خدمات نیروهای مسلح سنا- روز گذشته نسبت به  واکنش چهارشنبه کاخ سفید علیه ایران ابراز خوشحالی نمود و با انتشار یک پیام توئیتری  از «ایستادگی کاخ سفید در برابر تهاجم ایران» ابراز خوشحالی نمود. وی در پیام خود نوشت: «ترامپ به ایران هشدار بسیار تندی را داد.»

در همان حال «کریس شروود» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز ضمن بیان آمادگی کشورش در دفاع از منافع ایالت متحده، از عدم تغییر رویکرد نظامی واشنگتن علیه ایران خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا باز هم از توییتر برای مطرح کردن ادعایی عجیب استفاده کرد.

از جانب دیگر سایت مشرق – اطلاعات سپاه پاسداران- به نقل از وبسایت «هیل» به یک پیام توئیتری اشاره کرد که اخیراَ توسط دونالد ترامپ،  انتشار یافته و در آن  رئیس‌جمهور آمریکا اعلان خطر کرد که اگر جامعه بین المللی به موقع واکنش نشان ندهد،  رژیم ایران به طور خزنده بخش‌های زیادی از عراق را به تصرف خود در خواهد آورد.
 ترامپ در این توییت آورده است: «(رژیم) ایران به سرعت در حال اشغال بخش‌های بیشتری از عراق است؛ آن هم پس از آن که آمریکا آنجا 3 هزار میلیارد دلار هدر داده است. واضح است که این ماجرا به گذشته بازمی‌گردد!»
سایت مشرق به نقل از “العالم” با نگرانی در تفسیر این توئیت مینویسد:
ادعای (به نوشته مشرق “مضحکِ”) ترامپ در روزی مطرح می‌شود که کاخ سفید آزمایش موشک بالستیکی اخیر ایران را محکوم کرد و به این کشور در این خصوص هشدار داد. البته کاخ سفید در خصوص اقداماتی که قصد دارد در قبال ایران به اجرا گذارد، توضیحی نداد.به نوشته هیل، مشخص نیست توییت ترامپ به چه موضوعی اشاره می‌کند؛ اما ایران از سال 2014 درگیر عملیات نظامی بر ضد گروه تروریستی داعش در عراق بوده است. ترامپ در زمان رقابت‌های انتخاباتی از توافق هسته‌ای سال 2015 ایران انتقاد کرد و وعده داد در صورت حضور در کاخ سفید، آن را لغو کند.